فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو خبر داد

پژو ۲۰۸ با قیمت بین ۵۸ تا ۷۰ میلیون تومان به بازار می‌آید

اولین تولید مشترک ایران خودرو و بنز شهریور راهی بازار می‌شود

عصر خودرو- مدیرعامل ایران خودرو گفت: معتقدیم پس از برجام با رونق اقتصادی توان خرید مردم بالا خواهد رفت.

پژو ۲۰۸ با قیمت بین ۵۸ تا ۷۰ میلیون تومان به بازار می‌آید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما کیفیت خودرو را یکی از مشکلات مردم دانست و گفت: در دو سال و نیم گذشته 685 طرح برای بهبود وضعیت کیفی خودروهای این گروه به اجرا درآمد و هم اکنون کیفیت خودروهای ما در مقایسه با دو سال پیش،40 درصد افزایش یافته است.
    هاشم یکه زارع افزود: تحریم ها بر تعداد تولید و کیفیت خودروهای تولیدی ایران خودرو تأثیر داشت و اهتمام ما بر آن است که به نقطه مناسب در بازار برسیم.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه10 سال پیش کشورهای توسعه یافته 66 درصد فروش خودروی دنیا را در اختیار داشتند و 34 درصد مابقی سهم کشورهای در حال توسعه از جمله ایران بود افزود: در سال 2014 میلادی این درصدها جابجا شد و 53 درصد فروش خودروهای دنیا به کشورهای در حال توسعه از جمله ایران رسید.
    وی افزود: در طراحی و ساخت بدنه و تزئینات خودرو به فناوری لازم رسیده ایم.
    یکه زارع با اشاره به قراردادهای گروه صنعتی ایران خودرو با طرف های خارجی گفت: باید هوشیار و قوی باشیم تا بر این قراردادها توانمندی های داخلی ما حفظ شود.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: بر این اساس ورود طرف های خارجی را به مرکز تحقیقاتمان ممنوع کردیم و در قراردادهای جدید با طرفهای خارجی مرکز تحقیقات مشترک جداگانه ایجاد خواهیم کرد.
    یکه زارع با اشاره به مذاکرات ایران خودرو با شرکت های بنز، رنو و سوزوکی و دو شرکت دیگر خارجی گفت: قرارداد ما با شرکت پژو برای ایجاد یک شرکت مشترک با سرمایه گذاری 50 ـ‌50 به امضاء رسیده و قطعی شده است.
    وی افزود: بر اساس این قرارداد در مدت چهار ساله به تولید200 هزار خودرو در سال خواهیم رسید که در سال اول 40 درصد خودرو این خودروها تولید داخل خواهد بود و پس از آن به سهم تولید داخل این میزان خودروی تولیدی به70 درصد خواهد رسید.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: بر اساس این قرارداد 30 درصد مجموع تولید سالانه باید صادر شود و تضمین لازم در این زمینه وجود دارد.

    یکه زارع گفت: تفاهمنامه ای هم با شرکت بنز برای ساخت اتوبوس، کامیون و سواری و ایجاد دو شرکت مشترک در زمینه تولید و خدمات پس از فروش امضاء کرده ایم و امیدواریم این تفاهمنامه تا تیر سال 95 به امضاء قرارداد برسد.
    وی افزود: در این صورت اولین تولید مشترک ایران خودرو و بنز تا شهریور سال آینده وارد بازار خواهد شد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به جمعیت 575 میلیون نفری در 24 کشور منطقه افزود: در سال 2014 میلادی 4 میلیون400 هزار خودرو در این کشورها به فروش رفت که دو میلیون و 700 هزار خودرو تولید داخل بود و یک میلیون و 700 هزار خودروی دیگر به این کشورها وارد شد.
    یکه زارع گفت: این کشورها بازار هدف ما برای صادرات است و درصددیم که به مقام اول در صادرات منطقه دست یابیم.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه وظیفه ما تولید خودروهایی است با توان مالی داخل است افزود: معتقدیم پس از برجام با رونق اقتصادی توان خرید مردم بالا خواهد رفت.
    وی گفت: در آینده پژو208 با قیمت بین 58 تا 70 میلیون تومان وارد بازار خواهد شد.
    یکه زارع با اشاره به اینکه گروه صنعتی ایران خودرو در بین سالهای 91 و 92 زیانده بود و در سال 93 به سوددهی رسید افزود: تلاش برای رسیدن به سود عملیاتی مرحله اول برنامه های ما در این مرحله است.
    وی با بیان اینکه ایران خودرو 200 تا 300 میلیارد تومان زیان انباشته دارد گفت: دو سال و نیم پیش سه هزار و 750 میلیارد تومان به سیستم بانکی کشور بدهی داشتیم که در سال 93 هزار و 200 میلیارد تومان آن کم شد و به دو هزار و 500 میلیارد تومان کاهش یافت و بسیاری از هزینه های مالی شرکت نیز کاسته شد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزایش کیفیت خودروهای تولیدی و خدمات پس از فروش را برنامه های اصلی این گروه برای رضایتمندی بیشتر مردم در سال آینده اعلام کرد و افزود: افزایش 10 درصدی تولیدات و امضاء سه قرارداد دیگر با طرف های خارجی از دیگر برنامه های ما در سال 95 است.
    یکه زارع گفت: پیش بینی می کنیم سود سهام ایران خودرو در سال آینده بالای 300 ریال باشد.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم در این برنامه با اشاره به اینکه جایگاه صنعت خودروی ایران به خاطر تحریم ها از رتبه سیزدهم به رتبه هجدهم تنزل پیدا کرده بود افزود: در دو سال اخیر برای رسیدن به جایگاه قبلیمان تلاش های خوبی صورت گرفته است و امیدواریم هر چه سریعتر به رتبه قبلیمان برسیم.
    مهدی جمالی طرح های سایپا را برای ارتقاء کیفیت خودروهای تولیدی اش یادآور شد و افزود: هیچ خودروسازی در دنیا نمی تواند در سطح قیمتی ما خودروهایی با این کیفیت را تولید کند.
    وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی جهانی است و همه کشورها با هم کار مشترک می کنند افزود: در صنعت خودروسازی، به ویژه در زمینه بدنه خودرو، ما در داخل دارای فنآوری هستیم و می توانیم با طرفهای خارجی کار مشترک انجام دهیم.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه ورود شرکتهای خارجی به صنعت خودروی کشور باعث هم افزایی می شود افزود: از طراحی محصول تا قطعه سازی، تولید و فروش داخلی و صادرات با شرکت های خارجی در حال گفتگو و مذاکره هستیم.
    وی گفت: بدون شک در قراردادهایمان با شرکت های خارجی، قطعه سازان خارجی هم با ما همکاری مشترک خواهند داشت.
    جمالی افزود: چند طرح با نشان تجاری خارجی در حال تولید است که با 20 درصد تولید داخل، تولید آنها را آغاز کردیم که باید به 70 درصد برسد.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در دوران تحریم هم این گروه با شرکت رنو همکاری های مشترک داشت افزود: هم اکنون با رنو، کیا و سیتروئن در حال مذاکره هستیم.
    وی تصریح کرد: قراردادهای ما با طرف های خارجی هم بر پایه تولید حداقل 70 درصد در داخل و صادرات 30 درصدی خودروهای تولیدی خواهد بود.
    جمالی با اشاره به اینکه سیاست اصلی سایپا تولید در چارچوب اقتصاد مقاومتی است افزود: دستکم 50 درصد تولیدات ما در گروه خودروسازی سایپا انجام می شود و سیاست ما تولید محصولات با سطح قیمت پایین بوده است.
    وی از پیش بینی یک میلیون خودرو در سال آینده خبر داد و افزود: نیمی از این تولیدات با نشان تجاری سایپا و با قیمت زیر 40 میلیون تومان خواهد بود.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه به پنج کشور دنیا صادرات داریم گفت: در دو ماه گذشته خط تولید خودرو در الجزایر را راه اندازی کردیم و پراید را در کشورهای منطقه 5 هزار و 700 دلار می فروشیم.
    جمالی با بیان اینکه باید تعرفه های واردات خودرو افزایش یابد افزود: اگر اینگونه نشود تولیدکنندگان داخلی با مشکل مواجه می شوند.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه سال گذشته واردکنندگان 11 درصد بازار خودروی کشور، با 47 درصد مجموع هزینه های فروش خودرو را به خود اختصاص دادند افزود: مجموع اشتغال آنها کمتر از 20 هزار نفر بود.
    جمالی افزود: 53 درصد مجموع هزینه های خرید خودرو در همین سال به دو تولیدکننده داخلی رسید و این نشان می دهد که اگر تعرفه های واردات خودرو افزایش نیابد، برای تولیدکنندگان داخلی خودرو مشکل ایجاد خواهد شد. 

    وی تصریح کرد: هیچ کشوری در دنیا اجازه نمی دهد تا بازار خودرو اش دست خارجی ها بیفتد.
    جمالی با بیان اینکه به خاطر تحریم ها و سوء مدیریت سایپا در پایان سال 93 سه هزار و 200 میلیارد تومان زیان انباشته داشت گفت: پیش بینی زیان انباشته تا پایان امسال این گروه خودروسازی 5 هزار و صد میلیارد تومان بود که با اقدامات صورت گرفته تا پایان امسال تمام زیان انباشته را تسویه خواهیم کرد و هیچ زیان مالی انباشته ای نخواهیم داشت.
    وی با اشاره به پیش بینی افزایش تولید ده درصدی در سال آینده در سایپا افزود: با اصلاح ساختار مالی سال آینده سایپا سال پررونقی خواهد داشت و پیش بینی می کنیم برای اولین بار بعد از پنج سال سود تلفیقی سهام ما بالای 177 ریال باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو