فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

دارندگان وسایط نقلیه عمومی مشمول مالیات بر درآمد خواهند بود

عصر خودرو- مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، گفت: دارندگان وسایط نقلیه عمومی در استان مشمول مالیات بردرآمد قطعی خواهند بود.

دارندگان وسایط نقلیه عمومی مشمول مالیات بر درآمد خواهند بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عباس بی نیاز  ضمن بیان اینکه پرداخت مالیات مالکان وسایط نقلیه در سراسر استان تنها از طریق دفاتر پیشخوان دولت، مستقر در مراکز پستی امکان پذیر است، ابراز داشت: تمامی دارندگان وسایط نقلیه عمومی مشمول مالیات بردرآمداین بخش خواهند بود.

    وی در خصوص نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات بیان کرد: در تعیین درآمد مشمول مالیات فاکتورهای مختلفی نظیر نوع و مدل اتومبیل مدنظر است و سازمان امور مالیاتی کشور براساس تبصره ماده 100قانون مالیات می تواند برخی از مشاغل را از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف و مالیات آنان را به‌صورت مقطوع تعیین و وصول کنند.

    مالیات بردرآمد وسایط نقلیه قطعی است

    مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، بیان داشت: وسایط نقلیه نیز جزء این گروه از مشاغل هستند و مالیاتشان از سوی سازمان برای تمامی دارندگان وسایط نقلیه اعلام می‌شود و این مالیات قطعی است.

    بی نیاز با اشاره به تکلیف مودیان این مالیات بر درآمد، به ویژه برای دارندگان وسایط نقلیه، اظهار داشت: مودیان مالیاتی موضوع این فصل مکلف‌اند در خردادماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال قبل اقدام کرده و شرط تسلیم اظهارنامه برای برخورداری از معافیت مالیاتی بموجب جزء (ج) تبصره9 ماده واحده قانون بودجه 94، برای سال‌های90 الی94 برداشته شده‌ است.

    وی در خصوص جرایم مالیاتی و عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر نیز افزود: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر معادل 30درصد مالیات قطعی شده و غیرقابل بخشودگی جریمه معادل 2.5 درصد مالیات به ازای هرماه دیر کرد پرداخت مالیات پس از اتمام سررسید مقرر شده است.

    مدارک مورد نیاز برای مالیات بر درآمد

    مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیات بر درآمد وسایط نقلیه، گفت: مؤدیان برای تشکیل پرونده مالیات بر درآمد وسایط نقلیه باید اصل و تصویر سند مالکیت اصل و تصویر شناسنامه وکارت ملی (در صورت انتقال برای خریدار و فروشنده) را مد نظر قرار دهند.

    بی نیاز درباره مدارک لازم برای اخذ مفاصا حساب مالیاتی، توضیح داد: مؤدیان باید برای اخذ مفاصا حساب مالیاتی به استعلام دفاتر اسناد رسمی مبنی بر صدور گواهی یا تکمیل کردن فرم درخواست مفاصا حساب و ارائه مدرکی از مراجع ذی‌ربط مبنی بر فرسوده و اسقاطی بودن خودرو (درصورت فرسوده‌ بودن اصل وتصویر وکالت نامه) را مد نظر قرار دهند و همچنین حضور مالک یا وکیل او برای دریافت تسویه حساب الزامی است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو