فونیکسریمکسبهتام

تأکید شورای اسلامی شهر؛

توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی در نواحی منفصل قزوین افزایش یابد

عصر خودرو- پارلمان محلی قزوین ۱۲ میلیارد تومان بودجه عمرانی و ۱۸ میلیارد تومان بودجه جاری سازمان اتوبوسرانی در سال۹۵ را مورد تصویب قرار داد و همچنین بر توسعه و تجهیز ناوگان تاکید کرد.

توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی در نواحی منفصل قزوین افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، صبح شنبه در هفتمین جلسه بررسی بودجه سال 95 پس از بحث و بررسی انجام گرفته و بیان تأکیدات اعضای شورای اسلامی شهر بودجه عمرانی و جاری سازمان اتوبوسرانی هر یک به میزان 12 میلیارد تومان و 18 میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت و اعضای پارلمان محلی به افزایش تجهیزات ناوگان و توسعه بیشتر آن به ویژه در نواحی منفصل و کمتر توسعه یافته تأکید کردند.

    همچنین در ادامه جلسه بودجه عمرانی سازمان پایانه ها در بخش عمرانی با اعتباری به میزان یک میلیارد و 980 میلیون تومان و افزایش 21 درصدی بودجه جاری نسبت به سال قبل مورد تصویب قرار گرفت و نیز بودجه سازمان پارکها و فضای سبز نیز در بخشهای مختلف بررسی شد.

    فرج الله فصیحی رامندی در ابتدای جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهارداشت: با توجه به اینکه در جلسات قبل بررسی بودجه سازمان اتوبوسرانی مورد تأکید قرار گرفت در این جلسه به موضوع ورود پیدا کردیم.

    فصیحی رامندی در ادامه روند بررسی بودجه سازمان اتوبوسرانی در رابطه با هزینه های خدمات شهری و دیگر کدهای مدنظر توضیح خواست.

    حکمت الله داودی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا گفت: اختصاص اعتبارات لازم و به موقع به سازمان اتوبوسرانی برای تحقق و اجرای برنامه ها و تجهیز ناوگان و ارائه خدمات مناسب به مردم بسیار مهم است و اگر به این مهم توجه نشود دارای تبعات فرهنگی و اجتماعی در جامعه خواهد بود که ما را با مشکلاتی مواجه می کند.

    فاطمه اشدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورا ارائه خدمات مناسب اتوبوسرانی به نواحی منفصل را مورد تأکید قرار داد و سازمان مربوطه را به تحقق این مهم موظف کرد.

    احد چگینی رئیس کمیسیون املاک و توافقات شورا با اشاره به چشم انداز و اهدافی که در برنامه ششم توسعه در راستای رونق ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: استفاده مناسب از یارانه و وامهای صندوق توسعه ملی که در سال 95 شرایط مناسبی را به وجود خواهد آورد، می توان در دستور کار قرار داد.

    وی در ادامه نگاه مهربانانه تر به نواحی منفصل را مورد تأکید کرد و گفت: توقفگاه امام علی (ع) ظرفیت مناسبی برای اجرای پدآفند غیر عامل دارد که می توان با مشارکت دستگاههای ارشد استان برای اجرای این مهم اقدام کرد.

    محمدرضا صدیقی رئیس کمیسیون شورایاری پاسخ به سؤالی مبنی بر تعداد مسافرین جابه جا شده در ناوگان در طول سال خواستار شد و نیز چگونگی تبلیغات در ناوگان اتوبوسرانی را نیز مورد سؤال قرار داد.

    وی ضمن اینکه خواستار افزایش بودجه عمرانی سازمان می شد، ارائه خدمات مناسب به نواحی منفصل و احداث ایستگاه مکانیزه در نواحی که از این ایستگاهها بهره مند نیستند و یا به شکل مناسب تجهیز نشدند را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: برای شروع در بخش توسعه فعالیت های عمرانی می توان از نواحی منفصل آغاز کرد.

    حسین صلح جو رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت چگونگی برنامه ریزی برای استفاده از تبلیغات در ناوگان را مورد سوال قرار داد و گفت: باید طوری در این بخش عمل شود که این اقدامات به شکل موازی با دیگر سازمانها انجام نشود.

    مریم نخستین ضمن اینکه توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد تأکید قرار می داد در رابطه با فعالیت مرکز معاینه فنی خودرو و اقداماتی که برای واگذاری آن به بخش خصوصی و افزایش درآمدزایی آن انجام گرفته است توضیح خواست.

    نعیمی مدیر اداره بودجه شورا در این جلسه اظهارداشت: بودجه سازمان اتوبوسرانی در سال 95 با 5 درصد افزایش به 31 میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است.

    وی همچنین در رابطه با بخش بودجه عمرانی و جاری این سازمان و مستندات و دیگر بخشهای هزینه ای و درآمدی توضیحاتی ارائه داد.

    فرهنگ میزانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر 250 دستگاه اتوبوس با عمر مفید 10 سال در ناوگان فعالیت می کنند، گفت: اگر هدف ما توسعه حمل و نقل عمومی است، باید از آن حمایت داشته باشیم و با توجه به اینکه عمر مفید هر اتوبوس 10 سال است در یک بازده زمانی مشخص باید 10 میلیارد تومان اعتبار برای خرید اتوبوس اختصاص دهیم که این مهم نیازمند اختصاص اعتبار است.

    محمدحسین ایرانخواه گفت: در سال 94 از 23 میلیارد تومان بودجه شهرداری 8 میلیارد محقق شده و از سه میلیارد بودجه دولت یک میلیارد اختصاص پیدا کرده است و در حال حاضر سازمان اتوبوسرانی با شرایطی که بیان شد، هفت میلیارد تومان بدهکار است.

    وی همچنین در رابطه با اعتبارات اختصاص یافته در رابطه با تبلیغات در ناوگان گفت: برای سال آتی پیش بینی کردیم که 200 میلیون تومان برای سازمان از طریق تبلیغات درآمدزایی داشته باشیم.

    ایرانخواه در رابطه با ناوگان اتوبوسرانی توضیح داد: در ناوگان 33 میلیون نفر از اتوبوسها و 14 میلیون نفر از مینی بوسها استفاده می کنند و در کل باید گفت که 47 میلیون نفر از این سازمان استفاده می کنند.

     

       

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط