فونیکسریمکسبهتام

ماشین‌بازی کاپیتان‌های تیم‌ملی فوتبال ایران +تصاویر

عصر خودرو- سیاری از خودروسازان خارجی سعی می‌کنند ماشین تولیدی خودشان را به هر قیمتی که شده است، زیر‌پای این ستاره‌ها قرار دهند، بدون آن که پولی از آنها دریافت کنند، هرچند این موضوع شاید چندان شامل فوتبالیست‌های داخلی نشود.

ماشین‌بازی کاپیتان‌های تیم‌ملی فوتبال ایران +تصاویر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صبحانه، بسیاری از مردم دوست دارند از جزئیات زندگی کاپیتان‌های تیم‌ملی فوتبال خبردار باشند. یکی از این جزئیات ماشین آنهاست. خیلی از فوتبالیست‌ها از جمله کاپیتان‌های تیم ملی در کنار فوتبال به رانندگی با ماشین‌های باکیفیت و خاص علاقه زیادی دارند.

    بخشی از هیجان زمین را به خیابان‌ها می‌آورند، آن هم با ماشین‌های خوب. البته این مختص ایران نیست، بلکه در همه جای دنیا ماشینی که ستاره‌های فوتبال سوار می‌شوند، موردتوجه هواداران است.

    به همین خاطر بسیاری از خودروسازان خارجی هم سعی می‌کنند ماشین تولیدی خودشان را به هر قیمتی که شده است، زیر‌پای این ستاره‌ها قرار دهند، بدون آن که پولی از آنها دریافت کنند، هرچند این موضوع شاید چندان شامل فوتبالیست‌های داخلی نشود.

    با این وجود بسیاری از فوتبالیست‌های داخلی از جمله کاپیتان‌های تیم ملی سوار ماشین‌های گران‌قیمت وارداتی می‌شوند.

    علی دایی، اسطوره ماشین‌باز

    علی دایی از اسطوره‌های محبوب فوتبال ایران است و حتی جهان، زیرا در 149 بازی ملی، بیش از 100 گل به ثمر رسانده است. آماری که کمتر بازیکنی در جهان حتی به فکر شکستن آن است. دایی اکنون مربی تیم صبای قم است.

    این فوتبالیست اردبیلی در کنار ورزش در زمینه بازرگانی و تجارت هم موفق است و همین امر باعث شده است بتواند خودروهای متنوعی داشته باشد. هنگامی که برای اولین بار به تیم‌ملی دعوت شد، فقط یک رنو 5 قدیمی داشت. تصور کنید که علی دایی را با قد بیش از 188 سانتی‌متر داخل یک رنوی با سقف کوتاه و کم‌جا.

    اما دنیا برای علی دایی چرخید. او به بنز هم علاقه خاصی داشت و تا روزهای پایانی بازی فوتبال هم سوار آن می‌شد. دایی عاشق ماشین و می‌گویند پارکینگ خانه‌اش پر از ماشین‌های گران‌قیمت است؛ از مازراتی و بنز گرفته تا پورشه و لندکروزر.

    به گفته خودش همیشه بهترین ماشین‌ها را سوار می‌شود. تصادف چندسال پیش او با ماشین پرادویش بسیار خبرساز شد و با وجود باز نشدن کیسه هوای خودرو، از خطر نجات یافت. او از شرکت خودروساز ژاپنی شکایت کرد و پس از این سانحه به پورشه روی آورد و بین فوتبالیست‌های ایرانی اولین نفری بود که سوار پورشه شد.

    همچنین او یک مازراتی میلیاردی هم دارد که قبل از برکناری از سرمربیگری پرسپولیس با آن بر سر تمرینات می‌رفت.

    کریم باقری، از پیکان تا کادیلاک

    کاپیتان آذری پیشین تیم‌ملی یک کادیلاک پلاک‌موقت سوار میشود. کادیلاک یک ماشین آمریکایی است. این کمپانی آمریکایی بعد از بیوک، قدیمی‌ترین خودروساز ایالات متحده محسوب می‌شود.

    باقری اکنون دستیار مربی تیم پرسپولیس است. او 87 بازی ملی با 50 گل در کارنامه خود دارد. می‌گویند عشق ماشین ایرانی او پیکان بوده است. پیکانی به رنگ قرمز. شاید حضور کریم باقری در لیگ انگلیس در علاقه او به پیکان تاثیر داشته و شاید هم پیکان نوستالژی دوران جوانی آقا کریم است.

    به هر حال باقری نشان داده است مثل سایر همتایان خود خیلی اهل ماشین بازی نیست. او اینجا هم کم حاشیه است؛ دقیقا مثل دوران بازیگری‌اش.

    مهدی مهدوی‌کیا، از پژو 405 تا پورشه

    مهدی مهدوی‌کیا سفیر کنونی قاره آسیا در فوتبال پایه است. تیم نونهالان او در آلمان نتایج خیلی خوبی کسب کرده است. وی بعد از بازگشت به فوتبال ایران پورشه مدل کاین سوار می‌شود. او هم مانند برخی فوتبالی‌ها اهل تنوع در ماشین سواری است.

    از اوایل بازی خود در فوتبال ماشین‌های مختلفی را سوار شده است، از پژو 405 و تویوتا گرفته تا بنز و ب‌ام‌و. او به ماشین‌های شاسی‌بلند هم علاقه زیادی دارد. این کاپیتان تیم‌ملی در گذشته یک پژو 405 داشت.

    جواد نکونام هم پورشه‌سوار است

    نکونام با خداحافظی از تیم ملی همه را شوکه کرد. اگر چه اطلاعات زیادی از خودروهایی که جواد نکونام قبل از مشهور شدن سوار ‌شده است وجود ندارد، اما پراید سوار بودن او پیش از شهرتش محرز است.

    او نیز مانند بسیاری از همتایان خود در سال‌های اخیر پشت فرمان خودروهایی نظیر بنز، ب‌ام‌و و پورشه نشسته است. او مدتی هم جنسیس داشت. اما نکونام چند سالی است پورشه‌ای طلایی رنگ سوار می‌شود.

    به‌نظر می‌رسد پورشه ماشین موردعلاقه اکثر کاپیتان‌های تیم‌ملی است. از ماشین‌های نکونام هم عکس‌های زیادی در فضای مجازی منتشر شده است. این عکس‌ها نشان می‌دهد نکونام هم علاقه به ماشین‌بازی دارد. او هم اکنون در یک باشگاه قطری بازی می‌کند.

    آندرانیک تیموریان؛ عشق بنز

    آندو تیموریان، کاپیتان فعلی تیم ملی گویا عاشق بنز است. او اولین کاپیتان مسیحی تاریخ فوتبال ایران است. وقتی چند سال پیش تیم ملی به جام جهانی سال 2014 صعود کرد، با حواله پاداشش یک بنز گرانقیمت خرید و از این حیث هم ردیف با لیونل مسی و ماریو بالوتلی قرار گرفت که به بنز روی خوش نشان داده‌اند.

    گفته می‌شود تیموریان راننده مخصوص خودش را هم دارد. شاید کاپیتان تیم ملی برخلاف بسیاری از همتایان خود از راندن لذت زیادی نمی‌برد. البته تیموریان با گرفتن عکس‌های سلفی متعدد با ماشینش نشان داده، فارغ از اینکه به رانندگی علاقه داشته باشد یا نه، اما یک ماشین‌باز قهار است. آندو اکنون در تیم سایپا بازی می‌کند.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط