فونیکسریمکسبهتام

بدعت جدید در نحوه فروش بیمه‌نامه خودرو در امریکا

رانندگان مستاجر حق‌بیمه بیشتری می‌پردازند

عصر خودرو- اگر فکر می‌کنید آخرین برگه جریمه شما بابت سرعت غیرمجاز، دلیل اصلی بالا رفتن حق‌بیمه پرداختی برای بیمه‌نامه اتومبیل‌تان بوده، ممکن است لازم باشد کمی بیشتر به مغزتان فشار بیاورید و یکبار دیگر افکارتان را مرور کنید .

رانندگان مستاجر حق‌بیمه بیشتری می‌پردازند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    شاید علت اصلی مربوط به محل سکونت شما بوده و لازم باشد عامل اصلی گران‌تر شدن بیمه‌نامه خودروی‌تان را در منزل جست‌وجو کنید. به بیان دقیق‌تر، حق بیمه مربوط به بیمه‌نامه اتومبیل شما شاید به طور مستقیم و بی‌واسطه به این موضوع که شما مالک محل سکونت خود هستید یا به‌عنوان مستاجر در آنجا زندگی می‌کنید، وابستگی تام داشته و به آن گره خورده باشد و این نتیجه و چکیده گزارش اخیر فدراسیون مصرف‌کنندگان امریکاست که درباره عوامل موثر بر قیمت‌های بیمه‌نامه خودرو در این کشور تهیه و منتشر شده است.
    اگر تمامی شرایط و عوامل یکسان و مشابه یکدیگر باشند، شرکت‌های بیمه‌گر حوزه خودرو مبلغی معادل 47 درصد مبلغ اسمی بیمه‌نامه مسئولیت خودرو بیمه‌گذار را به مبلغ اصلی اضافه خواهند کرد؛ اگر راننده (مالک) خودرو دارای منزل مسکونی با مالکیت شخصی نباشد و این موضوع نیز براساس یافته‌های جدید یک طرح پژوهشی به‌دست آمده که درباره انواع نرخ بیمه‌نامه‌های خودرو و عوامل تاثیرگذار بر این نرخ‌ها به اجرا درآمده است.
    اما موضوعی که بیان شد، به چه معنی است؟ جی‌رابرت هانتر، مدیر بخش بیمه‌ها در فدراسیون مصرف‌کنندگان درباره گران‌تر شدن بیمه‌نامه خودرو برای رانندگانی که مالکیت منزل مسکونی خودشان را در اختیار ندارند، اینچنین استدلال می‌کند که شرکت‌های بیمه‌گر در صورت انجام چنین اقدامی در واقع نسبت به رانندگانی که درآمد کمتری دارند تبعیض قائل می‌شوند، هر چند این رانندگان افرادی درستکار و قانونمدار بوده و هنگام رانندگی ضمن احترام به قوانین، بسیار محتاطانه و با شعور بالا رانندگی می‌کنند.
    فدراسیون مصرف‌کنندگان امریکا که مرجع پژوهش درباره موضوع افزایش حق بیمه خودروی رانندگان بدون منزل مسکونی شخصی بوده، در وب‌سایت رسمی خود گزارش تدوین شده از این طرح پژوهشی را با شرح و تفصیل و همراه با چند جدول مختلف که جزییات این افزایش حق بیمه‌های خودرو در ایالت‌های مختلف امریکا را به تصویر کشیده، در دسترس عموم قرار داده و در توضیحات متن گزارش خود اینچنین توضیح داده که شرکت‌های مطرح بیمه در امریکا بیمه‌نامه خودروی رانندگان خوب و قانونمدار این کشور را تنها به‌دلیل اینکه مالک منزل مسکونی خودشان نیستند تا 47درصد گران‌تر از نرخ معمول این قبیل بیمه‌نامه‌ها صادر کرده و به آنها می‌فروشند.

     


    براساس یک نمونه آماری از مبلغ‌های فروش بیمه‌نامه‌های خودرو در سراسر امریکا که از گروه رانندگان 30ساله و درستکار جمع‌آوری شده، فدراسیون مصرف‌کنندگان امریکا (CFA) به این نتیجه رسید که حق بیمه پرداختی این گروه از رانندگان در صورتی که مالک منزل مسکونی خود نبوده و به عبارت دیگر اجاره‌نشین باشند، به‌طور میانگین و در کمترین میزان آن 7 درصد ـ حدود 112 دلار در سال ـ بیشتر از نرخ متداول این بیمه‌نامه‌ها محاسبه می‌شود.
    این افزایش حق بیمه برای پوشش‌های اجباری بیمه خودرو که از طرف دولت فدرال عرضه شده و خریداری آن الزامی است، به‌طور متوسط به مبلغی معادل 307 دلار در سال یا 19درصد بیشتر از حق بیمه اجباری و معمول خودروها می‌رسد.
    داده‌های عددی فدرال رزرو (بانک مرکزی) امریکا نشان می‌دهند در سال 2013م میانگین درآمد سالانه شهروندان اجاره‌نشین امریکا به 27هزار و 800 دلار رسیده، در حالی که مقدار این درآمد سالانه برای کسانی که مالک منزل مسکونی هستند، به‌طور متوسط تا 63هزار و 400 دلار افزایش پیدا می‌کند.
    CFA برای انجام پژوهش خود نرخ پوشش حداقل بیمه مسئولیت رانندگی در 10 شهر بزرگ را که از سوی بزرگترین عرضه‌کنندگان ملی پوشش‌های بیمه اتومبیل شامل استیت‌فارم، جی‌کو، آل‌استیت، پروگرسیو، فارمرز، لیبرتی‌میوچل و نی‌شن‌واید به متقاضیان عرضه می‌شوند را جمع‌آوری و مورد مقایسه قرار داده است. در میان تمامی 52 ایالت کنونی امریکا کارشناسان فدراسیون مصرف‌کنندگان تنها با یک مورد استثنا در پژوهش خود مواجه شدند که مربوط به شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا بود و تفاوت این شهر با سایر شهرهای امریکا آنگونه که در گزارش CFA اشاره شده در این زمینه بود که در اوکلند تمامی شرکت‌های بیمه‌گر اتومبیل، حق بیمه‌های خودشان را به یک اندازه برای همه مصرف‌کنندگان افزایش داده‌اند؛ صرف‌نظر از اینکه فرد بیمه‌گذار در منزل مسکونی استیجاری گذران عمر می‌کند یا در ملک شخصی خودش.
    دلیل این امر هم آن است که قوانین حمایتی برای مصرف‌کنندگان در ایالت کالیفرنیا به‌گونه‌ای وضع شده که شرکت‌های بیمه‌گر را از اعمال چنین رفتارها و برخوردهایی با مشتریانش منع کرده و بازمی‌دارد؛ بدون توجه به وضعیت مالکیت منزل مسکونی فرد بیمه‌گذار و یا سایر عوامل و شاخص‌های اجتماعی ـ اقتصادی نظیر سطح سواد و تحصیلات یا رتبه اعتباری فرد در سیستم پولی و مالی کشور.
    در عوض شرکت‌های بیمه باید به شاخص‌های مهم دیگری توجه کرده و آنها را هنگام فروش بیمه‌نامه خودرو به مشتریان‌شان مدنظر قرار دهند، ازجمله این اولویت‌ها کارنامه رانندگی مشتری از نظر کیفیت رانندگی وی (رانندگی ایمن یا پرخطر)، میزان مسافت سالانه پیموده و تعداد سال‌هایی که خریدار بیمه‌نامه تجربه رانندگی دارد، اینها مهم‌ترین موارد و عواملی است که بر میزان مبلغ پرداختی بیمه‌گذار برای خرید بیمه‌نامه خودرو تاثیرات محسوسی خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو