فونیکسریمکسبهتام

پر فروش ترین ها؛

بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال ۲۰۱۵

عصر خودرو- خودروهای کامپکت پرفروش‌ترین رده‌ در بازار خودروها هستند و همواره رقابت بسیار شدیدی بین شرکت‌های مختلف در این رده است.

بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بازارخبر، خودروهای کامپکت پرفروش‌ترین رده‌ در بازار خودروها هستند و همواره رقابت بسیار شدیدی بین شرکت‌های مختلف در این رده است.

     خودروهای کامپکت با ویژگی‌های اعم از قیمت مناسب، فضای کافی و هزینه‌ی نگهداری اندک، طرفداران زیادی دارند. با توجه به رقابت فشرده در این کلاس، خودروهای سدان کامپکت انعطاف زیادی پیدا کرده‌اند و از ظاهر، امکانات و قابلیت‌های متنوعی برخوردار شده‌اند. هر نیازی هم که داشته باشید، خودرویی در این سبک خواهید یافت که نیاز‌های شما را پوشش بدهد.در ادامه توجه شما را به لیست بهترین خودرو‌های کامپکت جهان در سال 2015 جلب می‌کنیم.

    20- میتسوبیشی لنسر
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    با این که طراحی بدنه و کابین لنسر دیگر جذابیت گذشته را ندارد، اما هنوز هم تا حدودی قادر به رقابت با رقبای خود است. لنسر در حال حاضر در چهار مدل SE، SEL، GT و ES به فروش می‌رسد. پیشرانه‌ی 2 لیتری چهار سیلندر به همراه جعبه دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی برای ES و GT و پیشرانه‌ی 2.4 لیتری چهار سیلندر به همراه جعبه دنده‌ی ضریب متغیر برای SE و SEL در نظر گرفته شده است. نمونه‌ی SE شامل امکانات افزوده‌ای مانند گرمکن صندلی‌ها و دوربین دید عقب است؛ در حالی که SEL از صندلی‌ها با پوشش چرم و سنسور باران نیز بهره می‌برد. 


    19- دوج دارت
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    دارت در اصل یک شخصیت ایتالیایی است که لباس‌های آمریکایی به تن کرده است. المان‌های طراحی دوج اعم از چراغ‌های عقب کشیده‌ی مسابقه‌ای و جلو‌ پنجره‌ی عظیم، در هر نقطه ای این خودرو به چشم می‌خورد. چندین گزینه‌ی مختلف از پیشرانه و سیستم انتقال قدرت برای خریداران این خودرو د دسترس است. کابین دارت مملو از امکانات مختلف است و مصرف سوخت این خودرو در بعضی از مدل‌ها جزء بهترین‌ها در کلاس خود است. اگر به خودرویی با ظاهر و صفات اسپرت علاقه دارید، دوج دارت می‌تواند یکی از گزینه‌های ایده‌آل باشد.


    18- ساین xB
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    xB جزء اولین تولید کننده‌های این شرکت زیرمجموعه‌ی تویوتا است. فضای داخلی زیاد بزرگترین مشخصه‌ی این خودرو است. اما بر خلاف جادار بودن و راحتی این خودرو، xB با پیشرانه‌ی چهار سیلندر 158 اسب بخاری به همراه جعبه دنده‌های 5 سرعته‌ی دستی و نمونه‌ی منقرض شده‌ی 4 سرعته‌ی خودکار، رانندگی جذابی را به ارمغان نخواهد آورد. اگر ظاهر خودرو برای شما از اولویت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می‌کنیم از این خودرو فاصله بگیرید.


    17- ساین tC
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    اگر جزء آن دسته‌ی معدود از خریداران هستید که به دنبال خودرویی با ظاهر اسپرت اما نه عضلانی هستید، tC‌ می‌تواند گزینه ی مناسبی باشد. این خودرو از پیشرانه ی چهار سیلندر 2.5 لیتری با توان خروجی 179 اسب بخار بهره می‌برد که جعبه‌ی دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی یا خودکار، وظیفه‌ی انتقال آن به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. فرمان پذیری tC مطمئن و خوب است، اما اگر سرعت بالا اولویت شما است، این خودرو شما را راضی نخواهد کرد و سایر خودروهای این رده به راحتی آن را پشت سر خواهند گذاشت. با این حال کیفیت بالای قطعات و قابلیت اعتماد بالا، نقاط قوت ساین است که البته آن‌ها را به تویوتا مدیون است.


    16- کیا سراتو کوپ
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    نمونه‌ی دو درب کیا سراتو که در بازار‌های آمریکا و اروپا با نام فُرته عرضه می‌شود، از جذاب‌ترین خودروهای موجود در این کلاس است. پیشرانه‌ی این خودرو نمونه‌ی چهار سیلندر 2 لیتری با توان 173 اسب بخار است که این میزان از توان در نمونه‌ی چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ به کار رفته در مدل SX به، 210 اسب بخار می‌رسد. جعبه دنده‌های 6 سرعته‌ی دستی و خودکار نیز مسئولیت انتقال توان را بر عهده دارند. فرمان پذیری و هندلینگ سراتو کوپ رضایت‌بخش است و پیشرانه‌ی توانمند آن نیز توانایی ایجاد لبخند بر لبان اکثر خریداران را دارد.


    15- هیوندای ولوستر
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    طراحی منحصر به فرد ولوستر می‌تواند نگاه‌ها را به خود جلب کند. با این حال نباید گول این طراحی اسپرت را بخورید؛ زیرا پیشرانه‌ی 1.6 لیتری ولوستر تنها قابلیت تولید 132 اسب بخار را دارد. البته باید بدانید که پیشرانه ی توربو 201 اسب بخاری نیز برای این خودرو در دسترس است تا بدین‌ وسیله قابلیت‌های حرکتی را خودرو را افزایش دهید. برای استفاده از حداکثر قابلیت‌های پیشرانه، قویا توصیه می‌کنیم جعبه دنده‌ی 7 سرعته‌ی دوکلاچه را برای خودروی خود سفارش دهید تا لذت تعویض دنده همانند سوپراسپرت‌ها را در خودرویی به مراتب ارزان‌تر تجربه کنید. با این حال فرمان‌پذیری ولوستر کمی نامفهوم است و توانایی انتقال اطلاعات خوبی از جاده را ندارد. اگر به دنبال خودروی هاچ بک و سریع، با ظاهری متفاوت هستید، ولوستر گزینه‌ی مناسب شما است.


    14- فولکس واگن بیتل
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    فولکس واگن بیتل با ظاهر منحصر به فرد خود، رانندگی جذابی را نیز به ارمغان می‌آورد. پیشرانه‌ی 1.8 لیتری توربوشارژ آن نیز توانایی تولید 170 اسب بخار را دارد و جعبه‌ دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی و 6 سرعته‌ی خودکار وظیفه‌ی انتقال قدرت را بر عهده دارد. پیشرانه‌ی 210 اسب بخاری 2 لیتری نیز برای عاشقان سرعت در دسترس است.


    13- سوبارو ایمپرزا
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    جادار، مقرون به صرفه و مطمئن مهم‌ترین ویژگی‌های ایمپرزا است که آن را تبدیل به گزینه‌‌ای خوب در این کلاس از خودروها تبدیل کرده است. سوبارو در این خودرو از پیشرانه‌ی 2 لیتری 148 اسب بخاری به همراه جعبه دنده‌ی 5 سرعته‌ی دستی استفاده کرده است. با این حال امکان سفارش جعبه دنده‌ی خودکار با ضرایب متغیر نیز در دسترس است. البته در نظر داشته باشید که این جعبه دنده‌ تمامی لذت رانندگی را سلب خواهد کرد. این خودرو در نمونه‌های سدان و هاچ‌بک عرضه می‌شود. ایمپرزا به صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد که باعث تمایز آن با سایر خودروهای این رده می‌شود.


    12- نیسان سنترا
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    نیسان با سنترا سعی بر ارائه‌ی محصولی با خصوصیات خودروهای لوکس سایز کوچک در کنار لذت رانندگی نمونه‌های اسپرت، دارد؛ اما در نهایت سنترا در هیچ کدام از این موارد موفق ظاهر نشده است. با این که پیشرانه‌ی چهار سیلندر 1.8 لیتری و 130 اسب بخاری آن به همراه جعبه دنده‌ی خودکار ضریب متغیر مصرف سوخت پایینی دارد، اما این مساله به قیمت شتاب پایین آن بدست آمده است. در سنترا لیست بلند بالایی از آپشن‌ها اعم از قابلیت اتصال با بلوتوث، چراغ‌های ال‌ای‌دی و سیستم ناوبری وجود دارد و هم‌چنین از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برد. 


    11- هیوندای الانترا
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    با طراحی بدنه‌ و کابین زیبا در کنار لیست بلند بالایی از امکانات، الانترا یکی از گزینه‌های وسوسه کننده‌ی این کلاس از خودرها است. هیوندای در الانترا از پیشرانه‌‌های چهار سیلندر 145 و 173 اسب بخاری استفاده کرده است و جعبه دنده‌های 6 سرعته‌ی دستی و خودکار نیز وظیفه‌ی انتقال توان پیشرانه‌ها را بر عهده دارند. اگر امکانات و آپشن‌های خودرو اولویت اصلی شما است، الانترا می‌تواند بهترین گزینه باشد. البته لازم به ذکر است که در این خودرو از هیجان رانندگی خبری نخواهد بود.


    10- مینی کوپر
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    با شاسی تقویت شده، نمونه‌ی جدید مینی کوپر هندلینگ فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. کابین بزرگ‌تر و راحت‌تر آن از بزرگترین نقاط قوت مینی کوپر نسبت به نسل‌ قبلی خود به شمار می‌رود. بی‌ام‌و در این خودرو از پیشرانه‌ی 3 سیلندر توربو با قدرت 134 اسب بخار بهره برده است که در کنار جعبه‌ دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی خیال شما را از بابت رانندگی جذاب، راحت خواهد کرد. جعبه دنده‌ی 6 سرعته‌ی خودکار به همراه شیفتر‌های پشت فرمان نیز قابل سفارش است. مینی کوپر قابلیت سفارش‌سازی بالایی دارد و در کنار بدنه‌ای زیبا و جادار، از توانایی‌های حرکتی بالایی نیز بهره می‌برد. اگر به دنبال لذت رانندگی هستید، به طور حتم این خودرو را نیز بررسی کنید.


    9- تویوتا کرولا
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    اگر خرید خودرو را همانند نرم‌افزار کامپیوتری تشبیه کنیم، خرید تویوتا کرولا گزینه‌ی پیش‌فرض آن خواهد بود. در وصف این محصول همین بس که پرفروش‌ترین خودروی تاریخ است. کرولا تعادل ایده‌آلی از توان، هزینه‌ی اندک نگهداری و قابلیت‌های کاربری برای خریداران فراهم کرده است. با خرید کرولا خیال شما از بابت کیفیت و خدمات پس از فروش نیز راحت خواهد بود. اگر به دنبال خودرویی آرام، راحت، بی‌دردسر و با کیفیت هستید، بدون شک کرولا بهترین گزینه خواهد بود.


    8- ساین iM
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    شرکت کم‌تر شناخته شده‌ی ساین به کمک تویوتا خودروهای بسیار خوبی تولید می‌کند. iM با قیمت اندک و امکانات بالای خود، گزینه‌ای مناسبی است. پیشرانه‌ی آن نیز نمونه‌ی چهار سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 137 اسب بخار است که در کنار خود جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی یا خودکار ضریب متغیر را می‌بیند. ساین تمرکز خود را در iM بر هزینه نگهداری اندک و مصرف سوخت پایین گذاشته است. در کابین این خودرو نیز 6 اسپیکر پایونیر و سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر 7 اینچی لمسی، تجربه‌ی بالایی از را ارائه می‌دهد.


    7- کیا سراتو
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    قیمت مناسب و گارانتی 10 ساله‌ی سیستم انتقال قدرت، از نقاط قوت سراتو است. در کنار این موارد، سراتو کابین جادار و با کیفیتی را به سرنشینان ارائه می‌دهد. پیشرانه‌های 148، 173 و 201 اسب بخاری سراتو، نیازهای اقشار مختلف را پوشش خواهد داد. هم‌چنین کیا امکان انتخاب میان جعبه دنده‌های 6 سرعته‌ی دستی و خودکار را نیز برای خریداران محیا کرده است.


    6- کیا سول
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    در کنار ظاهر منحصر به فرد، کیفیت بالا و کابین هوشمند مهم‌ترین نقاط قوت سول به شمار می‌روند. نمونه‌ی پایه‌ی این خودرو از پیشرانه‌ی چهار سیلندر 1.6 لیتری به توان 130 اسب بخار بهره می برد؛ در حالی که قابلیت سفارش پیشرانه‌ی 2 لیتری 164 اسب بخاری نیز در دسترس است. علی رغم ضعف‌هایی در قسمت فرمان، کنترل سول با تشکر از سیستم تعلیق بهینه‌ی آن راحت خواهد بود.


    5- فورد فوکوس
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    فوکوس به واسطه‌ی شاسی پیشرفته خود، قابلیت‌های دینامیکی بالایی را نسبت به سایر رقبای خود ارائه می‌دهد. پیشرانه‌های 2 لیتری 160 اسب بخاری و 1 لیتری توربوی 123 اسب بخاری به همراه سیستم خودکار استارت-استاپ، علی رغم شتاب بالا، مصرف سوخت پایین را تامین می‌کند. با این که جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی دو کلاچه قابل سفارش است، اما نمونه‌ی 5 سرعته‌ی دستی لذت بیشتری را به ارمغان خواهد آورد. طراحی جذاب بدنه و کابین فوکوس در کنار لیست بلند بالای امکانات، قطعا شما را راضی خواهد کرد.

    4- فولکس واگن جتا
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    جتا بدنه‌ای جادار و راحت به همراه تنوع بالایی از انواع سیستم انتقال قدرت را با قیمت بسیار مناسبی ارائه می‌دهد. بدنه‌ی این خودرو به تازگی تحت عمل زیبایی قرار گرفته تا چهره‌ای به روزتر داشته باشد. پیشرانه‌های 1.4 و 1.8 لیتری توربو به توان‌ 150 و 170 اسب بخار در کنار نمونه‌ی هیبریدی، نیاز‌های اقشار مختلف را به خوبی پوشش خواهد داد. البته نمونه‌های دیزل این خودرو در حال حاضر به دلیل رسوایی اخیر فولکس واگن، مجوز فروش را ندارند.

    3- هوندا سیویک
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

    هندلینگ ایده‌آل و لذت بالای رانندگی باعث شده است تا سیویک به یکی از گزینه‌های مناسب برای عاشقان سرعت تبدیل شود. هوندا در سیویک از پیشرانه‌های 2 لیتری 158 اسب بخاری و 1.5 لیتری توربوی 174 اسب بخاری بهره برده است. خبر خوب جعبه دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی برای نمونه‌ی 2 لیتری در دسترس است و خبر بد جعبه دنده‌ی خودکار ضریب متغیر برای نمونه‌ی توربو است که هیچ نشانی از روحیه‌ی سیویک را به همراه ندارد. امکاناتی همانند استارت بدون کلید، کار پلی اپل و اندروید اتو نیز قابل سفارش هستند.

    2- فولکس واگن گلف
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

     گلف یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان است که همواره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شاسی عالی، پیشرانه‌ی توانمند و سیستم تعلیق هوشمند باعث شده‌اند تا گلف همواره لذت بالای رانندگی را ارائه دهد. پیشنهاد ما پیشرانه‌ی 1.8 لیتری توربو به قدرت 170 اسب بخار در کنار جعبه دنده‌ی 5 سرعته‌ی دستی است. البته جعبه دنده‌ی 6 سرعته‌ی خودکار نیز قابل سفارش است.

    1- مزدا 3
     

    بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015


    مزدا 3 نماد خودروهای جذاب، بهینه و زیبا است. پیشرانه‌های 155 و 184 اسب بخاری مزدا در کنار جعبه دنده‌های 6 سرعته‌ی خودکار و دستی قابل سفارش هستند. در کنار مشخصات فنی، بدنه‌ی زیبا و کابین مزدا جزء بهترین‌های این کلاس از خودروها است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو