فونیکسریمکسبهتام

مرکز آزاد خبری دیترویت برای سال جاری میلادی پیش‌بینی کرد

خبرسازترین رویدادهای صنعت خودرو در ۲۰۱۶

عصر خودرو- صنعت خودروسازی در جهان و به‌ویژه در امریکا در سال ۲۰۱۵میلادی دلایل بسیاری برای شادمانی و برپایی جشن داشتند.

خبرسازترین رویدادهای صنعت خودرو در ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، سال گذشته خودروسازان امریکا بیشترین تعداد اتومبیل‌های سواری نو و کامیونت‌های کوچک را به فروش رساندند و رکورد فروش این دو گروه از خانواده خودروها بالاترین میزان فروش خودرو در طول یک سال تا امروز است. برخی تحلیلگران حتی بر این عقیده‌اند که این رکوردشکنی در فروش خودروهای اشاره شده، در امسال نیز می‌تواند تکرار شود.
    برای آنکه بیش از این از موضوع گزارش فاصله نگیریم، اجازه دهید نگاهی مروروار به موضوعاتی کنیم که انتظار می‌رود در سال 2016 میلادی به عنوان خبرسازترین و داغ‌ترین سوژه‌های خبری در حوزه صنعت خودروسازی در صدر اخبار مرتبط با این حوزه قرار بگیرند. مرکز خبری آزاد دیترویت 5 مورد از بزرگترین رویدادهای خبری صنعت خودرو برای سال 2016م را به این ترتیب برگزیده است که مشاهده می‌کنید.


    جهش فروش اتومبیل‌های کارکرده
    ثبت فروش بیش از 3 میلیون اتومبیل کارکرده از طریق لیزینگ و سررسید شدن مهلت پرداخت اقساط آنها در امسال، فهرست فروش این نوع اتومبیل‌ها در سال 2016م را به شکلی سرسام‌آور به اوج خود رسانده و این بالاترین آماری است که برای این قبیل قراردادهای فروش از سال 2004 میلادی تا امروز ثبت شده است.
    اگر این خودروهای کارکرده، استوار و قابل اطمینان بوده و برای خریداران‌شان عملکرد قابل‌قبولی داشته باشند، در نگاه رانندگانی که در بدو امر در جست‌وجوی یک اتومبیل نوی مناسب هستند، جذابیتی دوچندان پیدا خواهند کرد. در عین حال موجودی خالص اتومبیل‌های کارکرده در بازار به کاهش سطح عمومی قیمت انواع خودرو در بازار کمک زیادی خواهد کرد و بی‌تردید این خبر خوبی برای رانندگان خواهد بود. برایان مودی، مدیرعامل موسسه معامله‌گران خودرو در گفت‌وگو با مرکز آزاد خبری دیترویت پیش‌بینی می‌کند که در سال 2016م نزدیک به 80درصد از جوانان، علاقه‌مند به خرید اتومبیل‌های کارکرده شوند. به عقیده مودی امکان خرید به روش اجاره به شرط تملیک همراه با قابلیت استفاده از بیمه‌های اتومبیل آنلاین، احتمال بالا بردن رکورد فروش این خودروها را به سطحی بیشتر از سال 2015م تا حد زیادی امکان‌پذیر می‌کند.

    رشد مشارکت‌ها در عرصه فناوری
    برای چندین دهه، خودروسازان و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری در محدوده‌هایی جدا از یکدیگر قرار داشته و فعالیت می‌کردند. این وضعیت اما از سال گذشته شروع به تغییر کرده و بدون شک در سال 2016م نیز همچنان ادامه پیدا خواهد کرد تا این دو حوزه از صنایع در نگاه یکدیگر به طور فزاینده‌ای به عنوان شرکایی مناسب و سودمند جلوه کنند.
    در اوایل ژانویه‌ که همین چند روز قبل به انتها رسید به عنوان مثال مشاهده کردیم که شرکت جنرال‌موتورز از سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری خود در زمینه هوشمندسازی خودروها و اتومبیل‌های خودران خبر داد تا بدین وسیله از ادامه رشد سریع و بی‌وقفه خود در مسیری که حرکت می‌کند اطمینان حاصل کند. این شرکت همچنین برنامه‌هایی را برای توسعه شبکه تقاضا و فروش اتومبیل‌های خودران تولیدی‌اش آغاز کرد.
    دن آمان، از اعضای هیات مدیره جنرال‌موتورز در این زمینه گفته است: از نگاه ما آینده رانندگی ازآن اتومبیل‌ها و رانندگی آنلاین و برخط است؛ رانندگی با خودروهایی مستقل و در شبکه‌ای یکپارچه. »
    شرکت‌های خودروسازی فورد، تویوتا و فیات کرایسلر نیز همین اواخر اقدام به افزایش تعهدات و مشارکت و همکاری با شرکت‌های فناوری مرتبط با حوزه خودرو کرده‌اند. هر 3 این شرکت‌ها به افزودن سیستم‌های «Apple Car Play» و «Android Auto» به‌عنوان یکی از گزینه‌های قابل انتخاب در اتومبیل‌های سواری خود اقدام کرده‌اند.
    مشوق‌ها افزایش پیدا خواهد کرد
    براساس گزارش مرکز آزاد دیترویت، در سال 2015م فروش اتومبیل‌های نو به‌طور متوسط با ارائه مشوق‌هایی 3 هزار دلاری انجام شد که این میزان مشوق اختصاص داده شده بالاترین مقدار در یک دهه گذشته به شمار می‌رود.
    چندین عامل موثر برای افزایش این مشوق‌ها می‌توان نام برد، هر چند یک مورد از میان آنها ارتباط مستقیم با رشد صنعت خودروسازی دارد. اقتصاددانان معتقدند در صورتی که اقتصاد امریکا در سال 2016م نیز به رشد خود ادامه دهد می‌توان این مشوق‌ها را در سطحی نازل‌تر نسبت به سال گذشته تخصیص داد. به عبارت دیگر تا زمانی که شاخص فروش خودرو در حال تقویت است، نیاز‌ به افزایش این مشوق احساس نخواهد شد.
    برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در سال جاری میزان فروش اتومبیل‌های سواری نو و کامیون‌های سبک به 17/5تا 18 میلیون دستگاه برسد. حتی پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که در صورت پایان یافتن پروژه مشوق‌ها، میزان این شاخص هنوز 3 درصد بیشتر از سال 2015م خواهد بود.
    فولکس‌واگن در زمین ناپایدار
    چندین ماه پس از آنکه شرکت فولکس واگن در بحث انتشار بین‌المللی آلاینده‌های مربوط به اتومبیل‌های دیزل همچنان باقی مانده، خودروساز آلمانی هنوز از زیر سایه بحث و جدل‌ها و موشکافی‌های نهادهای طرف حساب خود خارج نشده است. این شرکت نه‌تنها با چالش بی‌اطمینانی مشتریان خود روبه‌رو است بلکه وزارت دادگستری امریکا ماه ژانویه ادعا کرد که فولکس‌واگن قوانین هوای پاک را هم نقض کرده است.
    البته فولکس‌واگن بابت اشتباه خود علاوه بر عذرخواهی‌های مکرر، تلاش زیادی برای به‌دست آوردن دوباره اعتماد مشتریان خود ـ به‌ویژه در امریکا ـ انجام داده مانند معرفی اتومبیل مینی‌ون الکتریکی مفهومی جدید خود «Budd – E» در نمایشگاه تجهیزات مصرف‌کنندگان که واکنش‌های چندان قابل‌توجهی به دنبال نداشت ـ البته مطابق گزارش روزنامه نیویورک دیلی‌نیوز که به این موضوع پرداخته بود.
    به هر حال شاخص فروش محصولات فولکس‌واگن همچنان در حال کاهش بود و در شرایطی که نرخ فروش خودرو در کل صنعت خودروسازی در پایان سال 2015م رشدی 9 درصدی را نشان می‌داد، رشد فروش فولکس‌واگن 4/3 درصد افت پیدا کرده بود. در سال 2016م شرکت فولکس‌واگن باید در ادامه فعالیت‌های خود هر چه از دستش برمی‌آمد برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته رانندگان امریکایی انجام دهد.


    شاسی‌بلندهای همچنان پرمشتری
    تا زمانی که قیمت‌ بنزین در همین سطح پایین که از سال گذشته برای سال جاری به ارث رسیده است باقی بماند، عشق و علاقه امریکایی‌ها به اتومبیل‌های شاسی‌بلند و پیک‌آپ‌ها (وانت ـ کامیونت‌های سبک) در همین حد بالای کنونی باقی خواهد مانند و هیچ تغییری نخواهد کرد.
    ربکا لیندلند، مدیر ارشد موسسه بینش تجاری در گفت‌وگو با مرکز آزاد خبری می‌گوید: «مشتریان، متقاضی اتومبیل‌های مورد‌علاقه‌شان‌ با بیشترین میزان بهره‌وری سوخت هستند، نه هر اتومبیلی با بهره‌وری سوخت بالا» گزارش‌های موجود نیز حاکی از سهم 14 درصدی این نوع خودروها از فروش کلی خودرو در سال 2015م است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو