فونیکسریمکسبهتام

مشکل تولیدکننده ایربگ‌های انفجاری معلوم شد

عصر خودرو- تحقیقات یک گروه مستقل نشان داد تاکاتا که تولیدکننده میلیونها ایربگ معیوب و خطرناک تحت فراخوان است، فاقد پروسه مشخص برای مقابله با مشکلات ایمنی احتمالی بوده و بایستی روشهای تولید را بهبود دهد.

مشکل تولیدکننده ایربگ‌های انفجاری معلوم شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، گزارش گروهی که ساموئل اسکینر، وزیر سابق حمل و نقل آمریکا ریاست آن را بر عهده داشت نشان داد کارمندان تاکاتا تعریف دقیقی از مشکلات ایمنی نداشتند و مسئولیتشان به طور مشخص تعریف نشده بود و به جای اینکه خودشان به مشکلات پی ببرند، تنها به گزارشهایی که از سوی خودروسازان درباره نواقص ایمنی ارسال می‌شدند متکی بودند.

    طبق تحقیقات مذکور، تاکاتا برنامه ای برای تشخیص نواقص ایربگها پس از نصب شدن در خودروها نداشت. بعلاوه کارمندان تاکاتا اعلب به صورت دستی مواد بادکننده ایربگ را پر می‌کردند و این شرکت پروسه تولید اتوماتیکی که تضمین کننده استاندارد بودن محصولات است ندارد.

    در این بین شیگه‌هیسا تاکادا، مدیرعامل تاکاتا اظهار کرده است این شرکت قصد دارد همه توصیه‌های این گروه را اجرا کند.

    تاکاتا در دسامبر سال 2014 بدنبال بحران ایربگهای معیوب، آقای اسکینر را به همراه چهار مقام رگولاتوری سابق مامور کرد تا در مورد عملکرد این شرکت تحقیق کنند. نقص ایمنی ایربگها تاکنون 10 کشته در سراسر جهان بر جای گذاشته است. شرکتهای خودروسازی در آمریکا برای بیش از 24 میلیون خودروی مجهز به این ایربگها که در خطر ترکیدن و پرتاب تکه‌های فلز هستند، فراخوان داده اند.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این گروه در تحقیقات خود رویدادهای منجر به فراخوانهای گسترده تاکاتا را بررسی نکرد و بیشتر به روال فعالیت این شرکت متمرکز شد.

    رگولاتورهای آمریکایی نوامبر گذشته تاکاتا را به دلیل کوتاهی در گزارش کردن نقص ایمنی ایربگها و نقض مقررات ایمنی فدرال 70 میلیون دلار جریمه کردند. همچنین به این شرکت دستور داده شد تا پایان سال 2018 استفاده از نیترات آمونیوم در بادکننده‌های ایربگ را متوقف کند. مقامات ایمنی معتقدند این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت و گرمای شدید ممکن است بی‌ثبات شده و منفجر شود.

    رگولاتورهای آمریکایی همچنین گزارشهای گمراه کننده و نادرست تاکاتا را یکی از دلایل جریمه شدن این شرکت اعلام کردند. تاکاتا در ارتباط با ایربگهای معیوب با تحقیقات کیفری وزارت دادگستری آمریکا روبروست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو