فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد:

پایانه اتوبوسرانی شهید گمنام مشهد به بهره برداری می‌رسد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهدمقدس گفت: پایانه اتوبوسرانی شهید گمنام در ایام دهه فجر افتتاح می شود.

پایانه اتوبوسرانی شهید گمنام مشهد به بهره برداری می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، هوشنگ غلام زاده ظهر امروز در نشستی خبری با حضور مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار داشت: هدف از نشست امروز ارائه گزارش عملکرد دو ساله حوزه حمل و نقل شهرداری مشهد در دوره چهار ساله مدیریت جدید است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه اقدامات سازمان حمل و نقل شهرداری به دو حوزه ستادی و سازمانی تقسیم بندی می‌شود گفت: در حوزه اقدامات ستادی، با تفویض اختیارات اجرایی به ادارات حمل و نقل مناطق، سعی در تمرکز زدایی و تقویت ادارات ترافیک منطقه‌ای داشته‌ایم.

    وی ادامه داد: از دیگر اقدامات حوزه ستادی سازمان ترافیک، موضوع مطالعات هسته مرکزی است. بدین صورت که شرح خدمات جامع و کامل سازمان به تمامی دستگاه‌های ذی ربط ارسال شده و مطالعات هسته مرکزی به نوعی نقشه راه سازمان را مشخص می‌کند که در این زمینه مطالعات اجرایی و فرهنگی خط 3 بی.آر.تی با محوریت معاونت فرهنگی شهرداری، همزمان با آزمایش میدانی این خط اتوبوسرانی، در حال اجرا است.

    غلام زاده در رابطه با اقدامات حوزه سازمانی حمل و نقل در دو سال اخیر گفت: پل‌های عابر پیاده در سطح شهر مشهد از 11 پل به 112 پل افزایش یافته که از این تعداد 8 پل مجهز به آسانسور شده‌اند.

    وی افزود: 132 ایستگاه دوچرخه در سطح شهر مشهد راه اندازی شده و 78 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری احداث شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به افزایش دوربین‌های نظارتی ثبت تخلف رانندگی و تقویت اطلاع رسانی به شهرواندان متخلف تصریح کرد: تعداد تصادفات رانندگی شهر مشهد در طول 9 ماه اول سال جاری 227 مورد بوده است که نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش داشته است.

    غلام زاده درباره اقدامات سازمان اتوبوسرانی عنوان کرد: اعتبارات مورد نیاز 100 دستگاه اتوبوس تامین شده است که 67 دستگاه اتوبوس بصورت آزمایشی در خط 3 بی.آر.تی مورد استفاده قرار گرفته و 33 دستگاه دیگر در دهه فجر رونمایی می شود.

    وی خاطرنشان کرد: پایانه اتوبوسرانی شهید گمنام در ایام الله دهه فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: باید سالانه 250 دستگاه اتوبوس را نوسازی کنیم تا ناوگان خود را با میانگین سنی 8 سال داشته باشیم. سال گذشته ورود و خروج بیش از 20 میلیون مسافر در سطح مشهد داشته‌ایم و درصد سهم جابه جایی مسافر در پایانه‌های شهر مشهد 11.7 درصد نسبت به میانگین آمار کشور است که آمار قابلت توجهی است.

    غلام زاده در اتباط با نوسازی تاکسی های فرسوده در جهت کاهش آلایندگی هوا گفت: توافقی سه جانبه بین ایران خودرو، ستاد سوخت و شهرداری مشهد منعقد شده است که براساس آن 5 هزار دستگاه تاکسی نوسازی می شود و اولویت با تاکسی‌های کاربراتوری است که 18 برابر بیش از تاکسی های انژکتوری سبب افزایش آلودگی هوا می‌شود.

    وی بیان کرد: در دهه مبارکه فجر از دو هزارمین تاکسی نوسازی شده رونمایی می‌شود.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه هم اکنون سه هزار 747 فضا برای پارک خودرو در پارکینگ های طبقاتی مشهد در حال ساخت است،  ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری پارکینگ مجد، زیتون و جنت افتتاح شود.

    غلام زاده در رابطه با پارک حاشیه‌ای و عملکرد شرکت الیت اظهار داشت: طبق مصوبات شورای عالی ترافیک 118 معبر پارک حاشیه ای با ظرفیت 26 هزار و 700 فضای پارک در حال احداث است که 74 درصد آن به بهره برداری رسیده است و با توجه به ماد 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی،درآمد حاصله از محل این معابر باید صرف ساخت پارکینگ شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در رابطه با شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: با همکاری دانشگاه و پارک علم و فناوری در حال اجرای طرح بومی سازی تجهیزات قطار شهری و مهندسی معکوس هستیم که تاکنون از 46 تجهیز رونمایی شده است.

    وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مسائل ایمنی در حوزه قطار شهری، 12 مانور آمادگی و آموزشی از جمله: مانور حریق در تونل، گروگان گیری در مترو واژگونی قطار در پایانه انجام شده است.

    غلام زاده تصریح کرد: امروز شرکت قطارشهری مشهد در زمینه ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به دیگر استان ها نیز گام برداشته است و قراردادهای مشاوره ای با شهرهای شیراز و تبریز منعقد کرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط