فونیکسریمکسبهتام

متولیان همسو با یکپارچه‌سازی حمل‌ونقل عمل نمی‌کنند

انتقاد از انتقال پایانه اتوبوسرانی شرق به خارج تهران

عصر خودرو- دبیر همایش شهر ریل پایه با انتقاد از انتقال پایانه اتوبوسرانی شرق تهران به سرخه‌حصار گفت: چنین کارکردهایی با سیستم یکپارچه‌سازی حمل‌ونقل در تناقض است.

انتقاد از انتقال پایانه اتوبوسرانی شرق به خارج تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مهرداد تقی‌زاده امروز در همایش شهر ریل پایه،‌ اظهار داشت: بین حمل‌ونقل و شهرسازی در کشور ما هماهنگی وجود ندارد، در حالی که این دو بخش بر هم اثرگذار هستند، اما جدا از یکدیگر عمل می‌کنند.

    دبیر همایش شهر ریل پایه افزود: هماهنگی حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری نیز در کشور ما وجود ندارد و این منطقی نیست که این دو مدل حمل‌ونقلی دو متولی جداگانه داشته باشند.

    تقی‌زاده افزود: توافقی نانوشته از قبل وجود داشت مبنی بر اینکه شهرداری‌ها می‌گفتند ایستگاه‌های راه‌آهن باید در خارج شهر احداث شود و وزارت راه هم برای راحتی بیشتر خود قبول می‌کرد اما این وسط مسافر زیان می‌دید.

    وی از عدم اتصال مدل‌های حمل‌ونقلی درون و برون‌شهری، نبود یکپارچگی حمل‌ونقل، عدم اتصال فرودگاه امام به راه‌‌آهن و جانمایی‌های غیرتخصصی ایستگاه‌های راه‌آهن در دوره‌های قبل انتقاد کرد و گفت: در ایران متولی یکپارچه‌سازی حمل‌ونقل نداریم، حتی طرح جامع یکپارچه‌سازی هم نیست.

    تقی‌زاده با بیان اینکه متولی قطارهای حومه‌ای در دنیا راه‌آهن ملی کشورها است، گفت: طبق تأکیدات اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا محل پایانه‌های بین‌شهری اتوبوس باید در حد امکان به ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه نزدیک باشد.

    وی بیان کرد: چرا پایانه اتوبوس‌رانی شرق تهران باید به خارج تهران و سرخه‌حصار منتقل شود؛ این نماد کامل مخالفت با یکپارچه‌سازی حمل‌ونقل است.

    دبیر همایش شهر ریل پایه افزود: شهرهای متوسط و کوچک ما هنوز مثل شهرهای بزرگ در طراحی شهری بیمار نشده‌اند اما شاهد سرایت این بیماری به شهرهای کوچک در سال‌های آتی خواهیم بود.

    بنا بر این گزارش در ادامه این همایش پیروز حناچی، افزود: متأسفانه راه‌آهن ما بر اساس حمل مسافر طراحی نشده است و حمل بار در اولویت بوده است و این مشکل‌آفرین است.

    وی ادامه داد: متأسفانه در دوره‌های قبل ایستگاه‌های راه‌آهن در خارج شهرها احداث شده است و تلاش کرده‌ایم به تدریج این ایستگاه‌ها را به داخل شهر منتقل کنیم و در دنیا نیز چنین روش‌هایی اجرا می‌شود.

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه با تأکید بر لزوم توزیع مناسب جمعیت در شهرها، افزود: کاربری زمین شهری و استراتژی‌های مدیریت شهری برای تعدیل تقاضاهای سفر ضروری است.

    حناچی با تأکید بر اینکه سیستم حمل‌ونقل یکپارچه اتوبوسی درون‌شهری باید بیشتر مورد توجه باشد، گفت: با توسعه حمل‌ونقل عمومی امکان دور شدن مردم از مراکز شهرها و توزیع مناسب جمعیت فراهم می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو