فونیکسریمکسبهتام

تاکاتا برای رهایی از رسوایی به رقیب خود متوسل شد

عصر خودرو- شرکت ایربگ‌های تاکاتا که با فراخوان گسترده محصولاتش مواجه شده برای گرفتن کمک سراغ یکی از رقبای خود رفت.

تاکاتا برای رهایی از رسوایی به رقیب خود متوسل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از رویترز، تاکاتا در حال بررسی ادغام با شرکت دایسل رقیب دیرینه خود است تا به این شرکت در جایگزینی ایربگهای معیوب تاکاتا کمک کند.

    به علاوه تاکاتا همچنین از خودروسازان ژاپنی خواستار حمایت مالی شده است.

    یک منبع ناشناس گفت: این همکاری که پس از فراخوان حدود 50 میلیون خودرو مجهز به ایربگهای معیوب تاکاتا مطرح شده است. ظاهرا تاکاتا برای تامین قطعات مورد برای تعویض ایربگهای معیوب مشکل دارد و از دایسل که در حال حاضر برخی قطعات را به تاکاتا می‌فروشد خواسته که در این زمینه کمکش کند.

    سخنگوی دایسل به رویترز گفت: ما در حال مذاکره درباره راههای همکاری با تاکاتا برای تامین بادکننده های ایمن ایربگ به تاکاتا هستیم البته هنوز درباره جزئیات تصمیمی نگرفته ایم.

    شرکت تاکاتا درباره احتمال این همکاری اظهار نظر نکرده است.

    سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کرده اند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می کند که باعث میشود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.

    نیترات آمونیوم ماده ای است که بویژه در نواحی مرطوب در با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.

    مقامات فدرال آمریکا روز جمعه اعلام کردند که یک نفر دیگر در ایالت جورجیا در تاریخ 22 دسامبر بر اثر ترکیدگی ایربگ تاکاتا روی خودروی فورد رنجر 2006 در کارولینای جنوبی جان خود را از دست داده است. این فرد دهمین قربانی ایربگهای تاکاتا تاکنون است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط