فونیکسریمکسبهتام

جنسیس G۹۰، سوپرلوکس جدید هیوندای

عصر خودرو: هیوندای در حین معرفی برند لوکس خود یعنی جنسیس در نمایشگاه بین‌المللی خودروی شمال آمریکا به‌صورت رسمی از پرچم‌دار این برند یعنی G۹۰ سوپرلوکس پرده برداشت.

جنسیس G۹۰، سوپرلوکس جدید هیوندای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از وب سایت پدال، هیوندای در حین معرفی برند لوکس خود یعنی جنسیس در نمایشگاه بین‌المللی خودروی شمال آمریکا به‌صورت رسمی از پرچم‌دار این برند یعنی G90 سوپرلوکس پرده برداشت.

این خودروساز کره‌ای تلاش می‌کند تا در کلاس خودروهای لوکس فول‌سایز با غول‌های قدیمی این صنعت رقابت کند. در این رابطه دیو زوچوفسکی مدیر هیوندای موتور در آمریکا حین معرفی خودرو بر روی صحنه اعلام کرد که با دیدن G90 بلافاصله به یاد مرسدس بنز کلاس S می‌افتید اما این خودرو قطعاً از مرسدس بنز کلاس S ارزان‌تر است که همین امر باعث می‌شود که مشتریان زیادی به سمت این خودرو جذب شوند.

G90 بیش از یک فیس‌لیفت برای جنسیس ایکوس است در نگاه اول، طراحی بیرونی خودرو قدرت G90 را به رخ دیگران می‌کشد و با نیم‌نگاهی به پیشرانه، حضور این قدرت احساس می‌شود.

خطوط کناری خودرو در امتداد فاصله محوری خودرو (که حالا 11 سانتی‌متر طویل‌تر است) به قسمت نسبتاً پیچیدهٔ عقب می‌رسد. G90 یک خودروی کلاس S نیست اما تا زمانی که قیمتش مناسب باشد ارزش‌های خود را ثابت می‌کند.

 

از آنجایی که در مطالب قبلی در پدال تصاویر این خودرو را منتشر کرده بودیم در این مطلب مستقیماً این خودرو را از دیدگاه‌های مختلف با رقیبانش مقایسه می‌کنیم. جنسیس دو پیشرانه بنزینی برای G90 در نظر گرفته است که یکی موتور شش سیلندر 3.3 لیتری توربوشارژ و دیگری موتور هشت سیلندر 5.0 لیتری تنفس طبیعی است.

این موتورها به ترتیب 365 و 420 اسب بخار نیرو در 6000 دور بر دقیقه تولید می‌کنند. گشتاور تولیدی در این دو مدل به 509 نیوتن‌متر در مدل شش سیلندر و 519 نیوتن‌متر در مدل هشت سیلندر می‌رسد که عدد واقعاً بالایی محسوب می‌شود.

اگر G90 طبق اعلام قبلی شتاب 5.7 ثانیه‌ای را در آزمون صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت ثبت کند باز هم 1 ثانیه از مرسدس بنز S500 عقب‌تر است (شتاب 4.7 ثانیه‌ای مربوط به موتور 8 سیلندر مرسدس بنز است)؛ اما دوباره باید اشاره‌کنیم که تا زمانی که قیمت محصول کم‌تر است این خودرو ارزش بحث کردن دارد.

سیستم انتقال قدرت در این خودرو سیستم پیشرفته H-TRAC AWD است. این سیستم بدون شک در شرایط جاده‌ای برفی و یخی با اعمال 40 درصد از گشتاور در محور جلو رانندگی مطمئن‌تری را فراهم می‌کند.

در حالت اسپرت سیستم H-TRAC حدود 90 درصد از گشتاور را مستقیماً به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. درنهایت در حالت اقتصادی و بهینه هم این سیستم برای بازدهی بیشتر تمام گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

از لحاظ ایمنی انتظار می‌رود که جنسیس G90 بتواند 5 ستاره از موسسه NHTSA بگیرد و نشان TSP+ (به‌صورت کامل Top Safety Pick+) را از موسسه IIHS دریافت کند. البته این نشان‌ها بر اساس تست‌های داخلی شرکت حدس زده شده است و هنوز آزمون اصلی انجام نشده است.

تکنولوژی ایمنی استاندارد این خودرو با سیستم‌های پیشرفته‌ای مثل ترمز اضطراری خودکار (AEB) با تشخیص عابر پیاده، تشخیص هوشمند و پوشش نقاط کور (SBSD)، سیستم کمکی ماندن در لاین، هشدار فاصله و برخورد در عقب، هشدار توجه به راننده، چراغ‌های هوشمند دینامیک با نوربالای کمکی و دید 360 درجه‌ای از درون خودرو واقعاً کامل به نظر می‌رسد.

نمایشگر سربالای خودرو هم بزرگ‌تر شده است و حالا این نمایشگر 9.7 اینچی عملکرد بهتری هم دارد.

البته در این کلاس خودرویی امنیت و عملکرد همه چیز نیست و برای رقابت با ب‌ام‌و سری 7، مرسدس بنز کلاس S و آئودی A8 این خودرو باید راحتی و آسایش را نیز فراهم کند.G90 هم برای حضور در این رقابت کنترل الکترونیکی 22 حالته صندلی راننده را ایجاد کرده است که پشتی صندلی، گستردگی بالشتک‌ها و عرض شانه را تنظیم می‌کند. صندلی سرنشین در این خودرو هم با کنترل 16 حالته همراه شده است.

صندلی‌های عقب هم در 12 حالت به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند که با تنظیمات پشتی صندلی به 14 حالت افزایش می‌یابد. در مدل هشت سیلندر می‌توانید از سطح بالای آرامش اطمینان حاصل کنید. لغزش و حرکت به طرفین، خم شدن، ساپورت پشتی کمری در کنار دیگر امکاناتی مثل صفحه‌نمایش‌های دوگانه 9.2 اینچی در عقب (که قابلیت کنترل از عقب را هم دارند) تجربه مناسبی را پدید آورده‌اند.

وقتی‌که به داخل کابین نگاه می‌کنیم بدون شک حتی قبل از توجه به صندلی‌ها، صفحه‌نمایش لوکس و باکیفیت 12.3 اینچی G90 چشمان ما را به خود خیره می‌کند. این خودرو با سیستم صوتی پریمیوم لکسیکان و سیستم صوتی محیطی کوانتوم لاجیک تجربه آکوستیکی مناسبی را برای سرنشینان درون خودرو ایجاد می‌کند.

17 اسپیکر و 10 ساب ووفر وظیفه اجرای آهنگ دلخواه شما را به عهده دارند چراکه سیستم صوتی در یک خودروی لوکس فول‌سایز یک شاخص مهم است.

شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در G90 دیده می‌شود تلاش مهندسان این خودروساز در نرخ کاهش NVH بوده باشد (NVH شاخصی است که میزان سروصدا، لرزش و ناهنجاری را نشان می‌دهد).

کابین این خودرو با مواد ویژه جاذب صدا و شیشه‌های چندلایه عایق صدا پوشیده شده و طراحی ویژه، توخالی و دوتکه‌ای رینگ هلم‌هولتز باعث شده که سروصدای رینگ‌های 19 اینچی این خودرو در جاده راهی به کابین نداشته باشند.

اگر از هر زاویه‌ای به جنسیس G90 نگاه کنید این خودرو را یک سدان فوق‌العاده می‌بینید. در کنار طراحی زیبا، جلوپنجره و چراغ‌های جلوی LED کامل که با چراغ‌های روزتاب تکمیل می‌شوند در نگاه اول تأثیرگذاری فوق‌العادهٔ را برای یک خودروی جدید به ارمغان می‌آورند.

مشتریانی که به دنبال خرید G90 هستند باید بدانند که این خودرو فعلاً در پنج رنگ سفید کازابلانکا، سیاه خلیجی، قهوه‌ای منهتن، نقره‌ای سانتیاگو و خاکستری لندنی به تولید می‌رسد.

معرفی رسمی G90، پرچم‌دار جنسیس درنهایت آیا این خودرو بر فروش مرسدس بنز کلاس S، ب‌ام‌و سری 7 و آئودی A8 تأثیر می‌گذارد؟ به نظر می‌رسد که جواب منفی باشد اما این خودرو اولین تلاش این خودروساز کره‌ای در این رقابت است و انصافاً خودرویی شایسته است.

برای رسیدن به جواب قطعی باید شاهد 5 مدل آتی برند جنسیس در 5 سال آینده باشیم تا ببینیم این خودروساز کره‌ای در این مسیر می‌تواند همگام با خودروسازان بزرگ قدم بردارد یا نه.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو