فونیکسریمکسبهتام

خودروساز آمریکایی از هند خارج شد

عصر خودرو- واحد هندی هیوندای موتور، کارخانه خودروسازی جنرال موتورز ایالت ماهاراشترا را خریداری خواهد کرد که به خودروساز آمریکایی امکان خروج از کشور و همچنین افزایش تولید سالانه هیوندای را می‌دهد.

خودروساز آمریکایی از هند خارج شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این شرکت اعلام کرد که هیوندای قصد دارد ظرفیت تولید خود را از طریق تاسیسات Sriperumbudur خود در خارج از شهر چنای و کارخانه Talegaon به یک میلیون دستگاه در سال افزایش دهد. ظرفیت تولید این شرکت در نیمه اول سال جاری 820 هزار دستگاه بوده است.

    آنسو کیم، مدیر عامل شرکت هند اظهار کرد که این شرکت قصد دارد زیرساخت‌های موجود در واحد Talegaon را ارتقاء دهد و تولید را در سال 2025 آغاز کند. این کارخانه در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه 130 هزار دستگاه را دارد.

    این قرارداد به خودروساز آمریکایی اجازه می‌دهد تا از هند خارج شود. جنرال موتورز در سال 2017 پس از سال‌ها کاهش فروش، فروش خودرو را در این کشور متوقف کرد اما خروج کامل آن از بازار با مشکلاتی همراه بوده است. جنرال موتورز در سال 2019 موافقت کرد که کارخانه را به گریت وال موتورز چین بفروشد اما مذاکرات شکست خورد.

    طبق گزارش رویترز، هیوندای هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد خودروهای برقی بیشتری را با برندهای هیوندای و کیا در هند عرضه کند. این شرکت قصد دارد 2.45 میلیارد دلار برای افزایش تولید خودروهای برقی در این کشور سرمایه‌گذاری کند و تمایل بومی به خودروهای برقی را افزایش می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم