فونیکسریمکسبهتام

توقف فعالیت خودروی خودران جنرال موتورز

عصر خودرو-عملیات اشتراک خودروی خودران جنرال‌موتورز با نام کروز، در هفته‌‌های اخیر مورد انتقاد مردم قرار گرفته و حتی مجوز آن برای ارائه سفرهای بدون راننده به دلیل نگرانی‌‌های شدید ایمنی توسط ایالت کالیفرنیا به حالت تعلیق درآمده است.

توقف فعالیت خودروی خودران جنرال موتورز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، اکنون ضربه‌‌ای دیگر به این شرکت روباتاکسی‌‌های پول‌ساز وارد شده، چه آنکه کایل وگت، مدیرعامل کروز، تایید کرد شرکت مادر در حال توقف تولید موتور الکتریکی کروز اوریجین است. بر اساس گزارش فوربس، وگت توقف تولید را به اطلاع کارگران رسانده است.

    هدف از این بحث، رسیدگی به نحوه برخورد این شرکت با تصمیم وزارت وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا بابت تعلیق مجوز کار بدون راننده کروز بود. این تعلیق ماه گذشته پس از آن رخ داد که یک زن توسط یک خودروی انسانی به‌شدت مجروح و سپس به جلوی یک شورولت بولت EV بدون راننده با مارک کروز پرتاب شد و خودروی دوم او را زیر گرفت. تنظیم‌‌گران ایالتی ادعا می‌کنند کروز فناوری ایمنی خودروهای بدون راننده خود را «تعریف نادرست» کرده است.

    آنها نگرانی خاصی در مورد ایمنی عابران پیاده در مواجهه با خودروهای این شرکت ابراز کرده‌اند. اندکی پس از آن، کروز اعلام کرد تمام عملیات بدون راننده را متوقف خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم