فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه اتوشوی بین‌المللی امریکای شمالی ۲۰۱۶

دیترویت؛خوب، بد، زشت

عصر خودرو- از نگاه یک گردشگر علاقه‌مند و کنجکاو، مرکز ایالت میشیگان شهر دیترویت موضوعات فراوانی برای جلب توجه و ایجاد عشق و علاقه در دل دوستداران خود دارد که ماهیت هر یک نیز با دیگری بسیار متفاوت بوده و به همین خاطر، مجموعه موارد دیدنی این شهر از تنوع بالایی برخوردار است.

دیترویت؛خوب، بد، زشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، به‌عنوان نمونه، یک موزه مدرن هنر در کلاس جهانی، جشنواره موسیقی عالی و یکی از بزرگترین بازارهای محصولات کشاورزی امریکا از جمله رویدادها و اماکن جالب توجه و دیدنی شهر دیترویت محسوب می‌شوند که به دلیل ویژگی‌های متفاوت آنها با یکدیگر، هر کدام می‌توانند دوستداران و بازدیدکنندگان ویژه خودشان را جذب کنند و البته ـ به‌غیر از موزه هنر ـ هر یک از این موضوعات جالب و دیدنی، در یک بازه زمانی مجزا و ویژه خود برگزار می‌شوند.
    اما در میان ماه‌هایی که هر یک از این موارد به‌طور مستقل در آنها به نمایش درمی‌آیند، ژانویه هیچ جایگاهی ندارد.
    ماه ژانویه در شهر دیترویت به شکلی تزلزل‌ناپذیر، غیرقابل تحمل است. با این وجود برای فعالان عرصه نوشتاری و خبری و کسانی که در حوزه‌های گوناگون و تخصصی صنعت خودروسازی قلم می‌زنند، نام ژانویه تداعی‌کننده یکی از بزرگترین و البته قدیمی‌ترین رویداد نمایشگاهی سالانه در صنعت خودرو یعنی «شوی خودرویی بین‌المللی امریکای شمالی» در اذهان است که البته نام شناخته‌شده‌تر این نمایشگاه، «اتوشوی بین‌المللی دیترویت» است که در سال جاری میلادی عدد 2016 نیز به این عنوان اضافه می‌شود. اتوشوی دیترویت از نظر قدمت و سابقه برگزاری دومین نمایشگاه سالانه خودرو در جهان به شمار می‌رود زیرا پیشینه برپایی نخستین دوره این نمایشگاه به آخرین سال از قرن نوزدهم میلادی یعنی 1899م بازمی‌گردد و به‌عبارت دیگر نمایشگاه دیترویت 2016 در واقع یکصد و هفدهمین دوره برگزاری این نمایشگاه است و به همین تعداد سال از عمر این نمایشگاه سپری شده است.
    اما نمایشگاه اتوشوی دیترویت 2016 مانند هر سال دارای تعدادی برنده و نیز معدودی بازنده در میان نشان(برند)های خودروسازان خواهد بود. مطرح‌ترین خودروهای امسال عبارتند از هوندا ریج لاین 2017، مرسدس‌بنز کلاس E 2017، کانسپت آکوراپرشس، لینکلن کنتیننتال 2017، کانسپت بیوک آویستا، لکسوس ال‌سی 500 2017، کرایسلر پاسیفیکا 2017 و اینفینیتی کیو 60 2017.
    هر یک از اتومبیل‌های نامبرده که یک شرکت خودروسازی معتبر را نمایندگی می‌کنند، به نوعی نسل جدید مدل‌های پیشین خود هستند و در نمایشگاه دیترویت آخرین دستاوردهای پژوهشگران هر شرکت در خودروهای به نمایش گذاشته شده، تعبیه شده است. پیشرفت‌های حوزه فناوری‌های خودرو و انعکاس آنها در نمایشگاه امسال دیترویت به حدی متنوع و جالب توجه است که بسیاری از کارشناسان و دست‌اندرکاران بین‌المللی صنعت خودرو، این نمایشگاه را بیشتر عرصه‌ای برای معرفی فناوری‌های جدید این صنعت می‌دانند تا محلی برای نمایش اتومبیل‌های مدل جدید.


    هونداریج لاین 2017: هیچ‌کس به شکل جدی غافلگیر نشد، هنگامی که اتومبیل‌هایی مانند تویوتا اف‌جی کروزر یا ب‌ام‌و زد8 پس از تولید یک نسل از آنها، از بازارهای جهانی خودرو ناپدید شدند. هونداریج لاین غیرعادی- به عنوان یک وانت پیک‌آپ با سیستم تعلیق مستقل و رفتار و حرکت خودرومانند خود- ممکن بود خودرویی همچون 2 مدل اشاره شده باشد اما اینگونه نیست. شرکت هوندا معتقد است این کانسپت جدیدش به اندازه کافی ارتقا پیدا کرده تا به‌عنوان نسل دوم خودروی قبلی‌اش، معرفی شود.
    مرسدس بنز کلاس E 2017: تصمیم شرکت تولیدکننده مرسدس‌بنز برای به نمایش گذاشتن دهمین نسل از اتومبیل جهانی و با اهمیت سدان کلاس E خود در دیترویت، در واقع غافلگیری بزرگی به‌شمار نمی‌رود. شکل ظاهری جدید بنز در مدل 2017 آن، تصویر همان منحنی‌های ملایم سدان کلاس C را به صورت بسط پیدا کرده، در ذهن تداعی می‌کند. البته این کلاس E جدید که مجهز به موتور توربو شارژ 2لیتری و 4 سلیندر خطی با قدرت 241 اسب‌بخار و گیربکس خودکار 9سرعته خواهد بود، کمی دیرتر به بازار امریکا می‌رسد.
    کانسپت آکورا پرشس: اگر نمایشگاه دیترویت 2016 تنها یک موضوع (برای مطرح کردن) داشته باشد، همین کوپه بزرگ لوکس است. بیوک کانسپتی مشابه آن دارد. لکسوس و اینفینیتی هم خودروهای نمونه‌ای تولید کرده‌اند و حال، آکورا در این نمایشگاه مدل کانسپت پرشس خود را به نمایش گذاشته؛ با طراحی چشمگیر آن که در استودیو استایلینگ کالیفرنیا انجام شده است. چراغ‌های جلوی اصلی با لامپ‌های ال‌ای‌دی که «صورت فلکی جواهر» نامگذاری شده‌اند، بسیار جلب توجه می‌کنند.


    لینکلن کنتیننتال 2017: هنگامی که لینکلن سال گذشته کانسپت کنتیننتال خود را به نمایش گذاشت، رییس بخش طراحی بنت‌لی، لوک دانکرولک با جملاتی کنایه‌وار اقدام به عیب‌جویی و بدگویی از آن کرد اما او که اکنون برای هیوندا طراحی می‌کند، می‌تواند آرامش پیدا کند زیرا آن کانسپت اکنون اینجاست و هیچ شباهتی به توصیف‌های او ندارد. با موتور محرکه 3 لیتری توربو 2قلوی وی6 چیزی حدود 400 اسب‌بخار قدرت دارد.
    کانسپت بیوک آویستا: نویسندگان تخصصی حوزه خودرو پرچم‌ها را برای این کوپه اسپرت جنرال‌موتورز به اهتزاز درآورده‌اند و شاید مانند برخی خریداران محصولات این خودروساز در سال 2016م جشن تولد 113 سالگی این اتومبیل را گرامی بدارند. اتومبیلی جذاب که تا حدودی شبیه شورولت کامارو اما با بینی بلندتر و پشتی کوتاه‌تر است. موتور توربوی 2قلوی وی6 آن حداقل 400اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند.
    لکسوس 500 LC 2017: پیش از آنکه سوال کنید، بله، این 500LC خودرویی روی خط تولید است، محصولی تولیدی از کانسپت LF-LC 2012 این خودرو. 500 LC لکسوس با ظرفیت سرنشین 4نفر، از موتوری 5لیتری8 Vبا قدرت 467 اسب‌بخار بهره می‌برد و به گفته مدیران لکسوس در مدت 4/5ثانیه می‌تواند به سرعت 60مایل (100 کیلومتر) در ساعت برسد اما هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.
    کرایسلر پاسیفیکا 2017: کرایسلر یک مینی‌ون اختراع کرده است. کرایسلر پاسیفیکا و پاسیفیکای هیبریدی این خودروساز می‌تواند ادیسه‌وار در شهرها و جاده‌ها جابه‌جا شود. در جلوی راننده 2 صفحه نمایش تمام لمسی 10 اینچی با کیفیت بالا اطلاعات لازم را در اختیار راننده و نیز امکانات سرگرمی را برای سایر سرنشینان فراهم می‌کند و با موتور بنزینی
    6 V، آن که 268 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و همراه با باتری‌های لیتیوم یونی تبدیل به اتومبیلی ایده‌آل شده که در صورت استفاده از عملکرد هیبریدی و الکتریکی با باتری‌های اشاره‌شده می‌تواند تا 30 مایل را تنها با انرژی این باتری‌ها بپیماید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم