فونیکسریمکسبهتام

برای تامین مالی وام ۲۵۰ میلیون ریالی خرید خودرو ؛

بانک مرکزی بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به حساب خودروسازان واریز کرد

عصر خودرو- بانک مرکزی از پرداخت ۱۷ بیلیون و ۷۴۰ میلیارد ریال به خودروسازان برای تامین مالی فروش اقساطی خودرو با وام ۲۵۰ میلیون ریالی خبر داد.

بانک مرکزی بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به حساب خودروسازان واریز کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، محمدرضا قربانی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، اعلام کرد از چهارم آذرماه امسال تاکنون این بانک با پرداخت 17 بیلیون و 740 میلیارد ریال برای تامین مالی خرید دین اسناد تجاری خودروسازان، زمینه تحویل 97 هزار و 192 خودرو را فراهم کرده است.

    به گزارش ایلنا از بانک مرکزی، در طرح فروش اقساطی خودرو با وام 250 میلیون ریال که بر اساس سیاست اعتباری بانک مرکزی در قالب بسته خروج از رکود اجرا شد، خودروسازان نزدیک به 130 هزار دستگاه را در مدت 6 روز به فروش رساندند که 20 هزار دستگاه بیش از توافق اولیه بین دو طرف بود؛ بنابراین بانک مرکزی مسئولیت تامین مالی 20 هزار خودرو مازاد را برعهده نگرفت.

    بر پایه این گزارش، پس از تحویل اسناد خرید از سوی خودروسازان به بانک های عامل، بانک مرکزی آنها را دریافت کرد و منابع لازم را برای تحویل بیش از 97 هزار خودرو واریز کرد و باید منابع لازم برای 13 هزار دستگاه خودرو دیگر را تامین کند.

    وام 250 میلیون ریالی، حداکثر تا 80 درصد هزینه خرید خودرو را تامین کرد و با دوره بازپرداخت بین چهار تا هفت سال با سود 16 درصد در اختیار مشتریان قرار گرفت.

    بانک های عامل نیز با ارائه اسناد دریافتی از خودروسازان به بانک مرکزی، خط اعتباری با سود 14 درصد دریافت و همه منابع خودروسازان را یک جا و نقدی پرداخت می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو