فونیکسریمکسبهتام

انتخاب باشماست!

میخ صد تومانی که شاید برای لوکس سواران چند میلیون آب بخورد

عصر خودرو- در چند سال اخیر زورگیران در نهایت احترام با تهدید یک میخ و ایجاد خطی عمیق بر روی ماشین لوکس سؤاران ، یا دریافت هزینه های گزاف حق انتخاب را به آن ها واگذار کرده اند.

میخ صد تومانی که شاید برای لوکس سواران چند میلیون آب بخورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، زورگیری؛ همه ی ما با شنیدن این کلمه اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند افرادی قدرتمند و با چهره ای عجیب و غریب است که معمولا با یک موتورسیکلت و سلاح سرد قصد دارند أشخاص را مورد آزار و اذیت قرار داده و وسیله ای آرزشمند را با ضرب و زور از آن ها دریافت کنند.

    أما این روزها و با پیشرفت تکنولوژی گویا این افراد نیز خود را با این شرایط وفق داده و شیوه ای نوین برای کار و کاسبی خود ابداع کرده اند.

    با روش إبداعی جدید،این افراد بدون درگیری و تنها با یک تهدید خشک و خالی شخص را مجبور می کنند تا آنچه را که با خود به همراه دارد و البته آرزشمند است با زبان خوش به آنها تحویل دهد.

    کاهش اعتماد اجتماعی نتیجه افزایش زورگیری در جوامع


    زورگیری عامل کاهش اعتماد اجتماعی است  که موجب افزایش اضطراب و بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود.

    زورگیری مفهومی است که براساس آن افرادی به زور و اجبار اموال مردم را می‌گیرند. 
    قتل، ضرب و جرح از جمله پیامدهای زورگیری است، با توجه به اینکه زورگیر به سلاح سرد نیز مجهز است.

    جعفر بای جامعه شناس در خصوص ریشه های این پدیده می گوید:"منشاء اصلی پدیده زورگیری  موضوعات اقتصادی و پایین بودن اخلاق اجتماعی است. 

    وی افزود:در برخی از موارد نیز زورگیر به دلیل بیماری یا رفتار سادیسمی دست به زورگیری می‌زند به طوری که تنها هدف آن آزار و اذیت دیگران است.

    این جامعه شناس بیان کرد: زیاده‌طلبی و زیاده خواهی از جمله مشکلات اساسی در جامعه است به طوری که برخی افراد که توانایی رسیدن به آمال و آرزوهای خود را ندارند تصمیم می‌گیرند از راه‌های خلاف همچون زورگیری از دسترنج دیگران به زیاده‌خواهی‌های خود برسند.


    انتخاب با شماست !!

    این روش زورگیری که این روزها باب شده است بیشتر مواقع برای لوکس سؤاران مورد استفاده قرار می گیرد.

    پسران و دختران جوانی که با ماشین های آخرین سیستم خود در خیابان های شهر جولان می دهند و به طور ناگهانی در پشت چراغ های قرمز طعمه افراد زور گیر قرار می گیرند.

    افراد زورگیر دقیقا زمانی که چراغ های راهنمایی و رانندگی قرمز می شوند پشت شیشه ماشین های مدل بالا ایستاده و آن ها را تهدید می کنند که یا گوشی و کیف پول خود را تحویل می دهند و یا ماشین آخرین سیستمشان با یک میخ ١۰۰ تومانی یک صدمه ی چند ده هزار تومانی می بیند.

    وقتی که پشت چراغ قرمز خیابان نیایش منتظر سبز شدن چراغ بودم شخصی که اصلا چهره اش به افراد زورگیر شبیه نبود با چند ضربه به شیشه ماشین من را متوجه حضور خود کرد و زمانی که شیشه ماشین را پایین کشیدم وی با تهدید یک عدد میخ که در دست داشت گفت تصمیم با خودت است و تا قبل از سبز شدن چراغ باید جواب من را داده باشی یا گوشی موبایل و گردنبند گردنت را به من تحویل می دهی و یا من با این میخ که همراه خود دارم یک خط قشنگ روی ماشینت یادگاری می گذرام که یه خسارت چند میلیونی به ماشین قشنگت  وارد شه این اظهارات ،بخشی از سخنان امیر علی ٣٢ بود.

    وی ادامه داد: البته برای من که آن لحظه واقعا شوک بزرگی نصیبم شده بود تصمیم گرفتن خیلی سخت بود اما از آنجا که بیمه بدنه ماشین ندارم تصمیم گرفتم پول زوری که آن شخص طلب کرده بود پرداخت و هرچه سریع تر از شر حضورش خلاص شؤم  به همین منظور خیلی سریع و قبل از سبز شدن چراغ راهنمایی تلفن همراه و گردنبندم را به او تحویل دادم و وی با خنده میخی را که در دست داشت به من داد و گفت این میخ را که نزدیک ٥ میلیون برایت آب خورده به یادگار نگه دار و پس از چند ثانیه از نقطه دید من دور و محو شد.


    زورگیری در کدام مناطق بیشتر اتفاق می افتد؟


    وقوع جرایمی مانند زورگویی در جامعه امنیت اجتماعی را از بین می‌برد و این مسأله از بین رفتن اعتماد در بین افراد جامعه را با خود به همراه دارد.

    چرا که در جامعه‌ای که مردم نسبت به همشریان خود احساس مسئولیت کمتری داشته باشند  جرایمی به این شکل که با خشونت و تهدید همراه هستند به خودی خود افزایش پیدا می کنند.

    قاضی حمید سلیمانی فرد از شعبه ششم دادیاری دادسرای جنایی مرکز در باره عوامل مرتبط با زورگیری می گوید: اصولاً سرقت مقرون به آزار در مناطق کم برخوردار بیشتر روی می دهد.

    وی در خصوص میانگین سن افرادی که دست به این جرم می زنند بیان کرد:این سن را می توان بین17 تا 25 سال برآورد کرد و بیشتر آنان نیز برای اینکه جرأت یابند، موادمخدر شیشه مصرف می کنند. 

    سلیمانی فرد گفت: مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان در رشد سرقتهای مقرون به آزار بسیار تأثیرگذار است.

    وی در خصوص مجازات زورگیران اظهارداشت : ماده 652 قانون مجازات اسلامی مجازاتهای لازم را در این ارتباط پیش بینی کرده است، اما تا زمانی که مشکلات رفع نشود حتی تشدید مجازاتها بازدارندگی لازم و مؤثر را ندارد.


    اما با تمام مطالبی که در بالا ذکر شد یک سوال أساسی در ذهن ما پیدا و رشد کرد مبنی بر این که با توجه به نصب و وجود دوربین های مخفی بر سر چهارراه ها چرا مسئولان مربوطه در زمان مشاهده چنین دزدی هایی در روز روشن و آن هم در مقابل دید همگان جلوگیری به عمل نمی آورند؟؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو