فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری شورای شهر:

۳۰۰ اتوبوس شهری در اصفهان زمین‌گیر شد

عصر خودرو- عضو کمیسیون حمل و نقل، شورای شهر اصفهان گفت: بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در جایگاه قلعه‌شور زمین‌گیر شده و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بالای ۱۰ سال سن دارند.

۳۰۰ اتوبوس شهری در اصفهان زمین‌گیر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ابوالفضل قربانی ظهر دوشنبه در جلسه بررسی آلودگی کلان‌شهر اصفهان اظهار داشت: نرخ گازوئیل برای اتوبوس‌های شهر بالغ بر 326 تومان است اما نرخ گازوئیل برای کامیون‌ها در بیابان 300 تومان  و این در حالی که توسعه حمل و نقل عمومی در شهر امری مهم است و نرخ سوخت برای اتوبوس‌ها در درون شهر باید ارزان باشد.

    وی با اشاره به اینکه مطالعه جامعی باید در زمینه مشکلات ایجاد شده در اصفهان انجام شود که چرا چنین وضعیتی در اصفهان ایجاد شده است، اظهار کرد: مسئله خمینی‌شهر، اسید‌پاشی، آلودگی هوا و موارد دیگر از جمله مشکلاتی است که در اصفهان به وقوع پیوست.

    قربانی اضافه کرد: امکانات موجود در اصفهان و موقعیت جغرافیایی آن به لحاظ مسائل مختلف پاسخگوی نیاز‌های اصفهان نیست.

    عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تمام اقداماتی که از سوی مسئولان در سطح کشور انجام می‌شود باید در راستای رعایت حقوق مردم باشد اما مردم در برخی از زمان‌ها رفتار‌هایی مشاهده می‌کنند که سبب بی‌اعتمادی آنها می‌شود.

    باید از شماره گذاری 700 خودرو ممانعت شود

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی و حذف خودرو‌های فرسوده در راستای کاهش آلاینده‌های جوی امکان‌پذیر است و باید این مهم صورت بگیرد.

    سید احمدعلی عاملی با اشاره به اهمیت اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: آلودگی هوا به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات زیست محیطی در اصفهان تلقی می‌شود.

    وی اضافه کرد: در تقسیم‌بندی باید قدر‌السهم آلاینده‌ها اعم از خودرو‌ها، سواری باری، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و موتور‌سیکلت‌ها، صنایع آلاینده کوچک و بزرگ، فولاد،ذوب‌آهن، نیروگاه‌های تولید برق باید مشخص شود.

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین آلاینده‌های بخش مولد صنعتی استان در تولید نا‌خالص ملی باید مشخص شود.

    وی با تاکید بر اینکه تغییر در حجم آلاینده‌های ذکر شده سخت و شاید غیر‌ممکن باشد، ادامه داد: اصلاح سیستم حمل و نقل عمومی و حذف خودرو‌های فرسوده در راستای کاهش آلاینده‌های جوی امکان‌پذیر است و باید این مهم صورت بگیرد.

    عاملی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده توسط پلیس راهور، روزانه بیش از 700 خودرو در اصفهان شماره‌گذاری می‌شود که باید در راستای کاهش ورود خودرو‌ها به شهر اقدام شود، تاکید کرد: همچنین باید در راستای ورود موتور‌سیکلت‌های برقی، دوچرخه‌ها و پیاده‌راه‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

    وی با اشاره به اینکه همچنین بنزین یورو 4 باید به صورت کامل در استان اصفهان توزیع شود، افزود: از ورود روزانه بیش از 700 خودرو و شماره شدن آن در اصفهان باید جلوگیری شود.

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رئیس جمهور در سفر استانی خود به اصفهان قول دادند که آب در رودخانه زاینده‌رود جاری باشد و باید این مهم به صورت جدی دنبال شود.

    دوچرخه سواری را باید همچون گذشته در اصفهان احیا کرد

    عضو کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: رسیدگی به وضعیت پیادهرو‌‌ها و استفاده از دوچرخه در سطح شهر باید برای کاهش مشکلات زیست محیطی در اولویت قرار بگیرد و همچون گذشته دوچرخه سواری احیا شود.

    سردار کریم نصر اصفهانی  با اشاره به ضروت توسعه حمل و نقل عمومی در اصفهان اظهار کرد: مدیریت شهری تمام توان خود را روی توسعه حمل و نقل عمومی در شهر گذاشته است.

    وی با بیان اینکه مشکلات مترو و تراموا باید برطرف شود و راهاندازی تراموا و قطارشهری به منظور توسعه حمل و نقل عمومی باید در اولویت قرار بگیرد، اضافه کرد: رسیدگی به وضعیت پیادهرو‌‌ها و استفاده از دوچرخه در سطح شهر نیز باید در اولویت قرار بگیرد.

    عضو کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: متاسفانه در سیستم اتوبوسرانی و ساخت اتوبوس در کارخانجات مباحث معلولان و سالخوردگان دیده نشده است.

    وی با اشاره به اینکه در راستای پروژه قطار سریع السیر اصفهان ـ تهران باید به معلولان و جانبازان توجه شود، ادامه داد: در فرودگاه ها جایگاه اختصاصی برای معلولان و جانبازان وجود ندارد و باید به این موضوع توجه شود.

    نصر اصفهانی تاکید کرد: فرهنگ استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی باید در سطح شهر نهادینه شود و با تبلیغات شهری در راستای کاهش تعداد خودروهای تکسرنشین در اصفهان تلاش شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو