فونیکسریمکسبهتام

۴۰ روستای در محاصره؛ ارتفاع ۴متری برف

عصر خودرو- معاون اداره راه و شهرسازی پیرانشهر در آذربایجان غربی گفت: با وجود بازگشایی شمار زیادی از راه های بسته روستایی، همچنان ۴۰ روستای این شهرستان در محاصره برف قرار دارند.

۴۰ روستای در محاصره؛ ارتفاع ۴متری برف
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، فرهاد شریفی افزود: بارش برف و کولاک کم سابقه که از چهارشنبه هفته گذشته در این شهرستان آغاز شده و در برخی مناطق همچنان ادامه دارد، موجب انسداد راه های تمام 144 روستای این شهرستان شد.
    وی ادامه داد: با تلاش ماموران راهداری تاکنون راه های بیش از 100 روستا بازگشایی شده است و تلاش برای بازگشایی راه های 40 روستای دیگر همچنان ادامه دارد.
    وی ارتفاع برف در مناطق روستایی شهرستان پیرانشهر را بیش از 2 متر اعلام کرد و گفت: بیشتر روستاهایی که تاکنون راه های آنها باز نشده؛ در منطقه کوهستانی و سخت گذر منگور شرقی واقع هستند.
    معاون اداره راه و شهرسازی پیرانشهر افزود: جاده مرزی تمرچین نیز همچنان با کولاک شدید مواجه است و تلاش شبانه روزی راهداران با پنج دستگاه ماشین آلات برف روب سنگین برای جلوگیری از بسته شدن این محور همچنان ادامه دارد.
    شریفی ارتفاع برف در این مسیر را نیز بیش از چهار متر اعلام کرد.
    وی گفت: با وجود قطع بارش برف، کولاک در راه های روستایی و برون شهری این شهرستان همچنان تداوم دارد از این رو رانندگان باید زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.
    وی اضافه کرد: بیش از 20 دستگاه خودرو برف روب سنگین اکنون در راه های این شهرستان به صورت شبانه روزی درحال برف روبی محورهای شهری و روستایی هستند.
    بارش برف همراه با کولاک و وزش باد شدید از چهارشنبه هفته گذشته پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی را فراگرفته و موجب بروز مشکلات زیادی برای مردم این شهرستان شده است.
    بارش برف و سرمای شدید که به 15 درجه سانتیگراد زیر صفر رسیده، موجب قطع جریان برق و آب این شهرستان در روز جمعه و شنبه هفته جاری شد.
    ارتفاع برف در مناطق شهری پیرانشهر به بیش از 80 سانتیمتر رسیده است.
    شهرستان پیرانشهر در 145 کیلومتری مرکز استان در مرز ایران با عراق و در منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است.
    بارش برف که از بامداد چهارشنبه در آذربایجان غربی بویژه مناطق جنوبی این استان آغاز شده، بیشتر شهرها و روستاهای این منطقه را سفیدپوش کرده و موجب کندی تردد در جاده ها شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو