فونیکسریمکسبهتام

آذربایجان غربی نخستین استان کشور در کاهش تلفات راه های روستایی

عصر خودرو- رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی نخستین استان کشور در کاهش تلفات راه های روستایی است.

آذربایجان غربی نخستین استان کشور در کاهش تلفات راه های روستایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، فروغ فاریابی افزود: امسال چهار نفر در محورهای روستایی آذربایجان غربی فوت کرده اند که نسبت به سال گذشته 77 درصد کاهش داشته است.
    وی اظهار کرد: سال گذشته 18 نفر در جاده های روستایی استان جان خود را از دست داده بودند که امسال به چهار نفر کاهش یافته است.
    وی اضافه کرد: فرهنگ سازی مهمترین عامل در افزایش ایمنی جاده هاست و کسب رتبه نخست آذربایجان غربی در کاهش تلفات راه های روستایی نتیجه این فرهنگ سازی است.
    وی ادامه داد: سال گذشته به صورت مدون دوره های آموزشی برای رانندگان ادوات کشاورزی و وانت بارها برگزار شده و این دوره ها هنوز ادامه دارد.
    فاریابی گفت: علاوه بر رانندگان برای سایر روستاییان نیز آموزش های لازم ارائه می شود که امیدواریم این روند کاهشی در تلفات جانی تمامی محورهای روستایی و شهری ادامه داشته باشد.
    به گزارش ایرنا، سالانه بیش از 500 نفر در سوانح رانندگی جاده ای و درون شهری آذربایجان غربی جان خود را از دست می دهند و افزون بر 10 برابر این تعداد نیز مجروح می شوند.
    دولت یازدهم توجه ویژه ای به اصلاح نقاط جاده ای پرخطر آذربایجان غربی داشته و بسیاری از این نقاط را در سال های اخیر اصلاح کرده است.
    کارشناسان دلیل اصلی تعداد بالای تصادف های فوتی در آذربایجان غربی را رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان می کنند.
    آمار نشان می دهد در دنیا به ازای هر 10 هزار خودرو حدود 9 نفر کشته می‌شوند، در حالی که در ایران به ازای این تعداد خودرو، 37 تن کشته می شوند.
    برای جلوگیری از تصادف‌های جاده‌ای در کشور بحث پیشگیری و مقررات پیشگیرانه بسیار موثر است و باید به آن توجه شود.
    رانندگی شغلی است که فرد باید به طور کامل بر آن تسلط داشته باشد، بتواند سریع تصمیم بگیرد و از شرایط غیر منتظره به نحو مطلوب استفاده کند تا حادثه‌ای رخ ندهد یا اگر هم حادثه‌ای رخ داد، کمترین خسارت را داشته باشد.
    سازمان ملل متحد سال‌های 2011 تا 2020 میلادی را دهه اقدام برای ایمنی جاده‌ها به منظور نجات جان پنج میلیون نفر در جهان عنوان کرده است که در طول سال بر اثر تصادف‌ها و حوادث رانندگی کشته می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو