فونیکسریمکسبهتام

کاهش سرقت خودرو و لوازم داخلی خودرو طی ۸ ماهه گذشته

عصر خودرو- معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا از کاهش ۶ درصدی سرقت خودرو و ۱۴ درصدی لوازم و قطعات وسایل نقلیه طی ۸ماهه گذشته در کشور خبر داد.

کاهش سرقت خودرو و لوازم داخلی خودرو طی ۸ ماهه گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ علی غیاثوند درباره اقدامات انجام شده در حوزه سرقت گفت: میزان کل سرقت ها 6 درصد کاهش و کشف به وقوع این جرم نیز 3.2 درصد در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

    وی با اشاره به اینکه میزان کشف به وقوع سرقت در 8 ماهه امسال 70 درصد است، بیان داشت: این درحالی است که میزان سرقت منزل نیز تغییری نکرده است.

    وی در ادامه به کاهش 3.5 درصدی سرقت اماکن، 6درصدی اتومبیل و موتورسیکلت و 14 درصدی لوازم و قطعات خودرو اشاره کرد و گفت: در جرایمی همچون جیب بری 25 درصد و کیف قاپی 10 درصد افزایش وقوع در 8 ماهه اول امسال را شاهد بودیم.

    سرهنگ غیاثوند به تشریح یکی از شگردهای سارقان در تهران بزرگ اشاره کرد و گفت: مجرمان تحت پوشش افراد خیر، خانم های سالمند را طعمه قرار داده و به بهانه کمک به نیازمندان آنها را سوار خودرو خود می کردند و از آنها می خواستند تا لباس هایی را که داخل کیسه به همراه دارند به دست نیازمندان برسانند و سپس طلاجات این افراد را برای دیدن و خرید از سالمندان مطالبه کرده و هنگام پیاده شدن افراد طلاهای آنها را داخل کیسه محتوی البسه انداخته و تحویل آنها می دهند اما در یک فرصت مناسب از غفلت شان سوء استفاده کرده و طلاها را به سرقت می بردند.

    وی به شگرد دوم مجرمان اشاره کرد و گفت: در شگردی دیگر افراد به بهانه دوستی، با دختران جوان طرح دوستی ریخته و در فرصتی مناسب مبادرت به سرقت طلاجات و اموال آنها می کردند.

    معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا افزود: هموطنان به هر کسی اعتماد نکرده و از ارتباط نامتعارف بپرهیزند تا شاهد اینگونه وقایع نباشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط