فونیکسریمکسبهتام

لزوم ورود مدیر خارجی برای صادرات خودرو

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی روز گذشته در گفت‌وگو با خبر‌گزاری‌ تسنیم بر لزوم ورود مدیران صادراتی در صنایع مختلف از جمله خودرو تاکید کرد که یکی از کارشناسان صنعت خودرو در گفت‌و‌گویی، استفاده از مشاوران خارجی در این زمینه را عامل اصلی تقویت شبکه صادراتی خودرو خواند.

لزوم ورود مدیر خارجی برای صادرات خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، هر چند تولید صادرات محور در تمام استراتژی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صنعت خودرو تعبیه شده است، اما طی پنج سال گذشته با استناد بر آمار موجود؛ کمتر شاهد تحقق این هدف از سوی خودروسازان بوده‌ایم. بر این اساس بسیاری از کارشناسان نبود کیفیت مناسب و همچنین بی‌تجربه بودن شرکت‌های خودروساز در امر صادرات را عامل اصلی عدم تحقق اهداف صادراتی صنعت خودرو می‌دانند. در همین زمینه یکی از کارشناسان صنعت خودرو با اشاره به این موضوع تاکید کرد که در حال حاضر شرکت‌های خودروساز کشور دارای تجربیات بین‌المللی برای صادرات انبوه نیستند و پشتوانه قوی برای مدیریت فروش ندارند؛ بنابراین براساس پژوهش‌های میدانی صورت گرفته استفاده از مشاوران خارجی جهت به‌کارگیری تکنولوژی‌های نرم‌افزاری به‌عنوان عامل اصلی تقویت شبکه صادراتی محصولات صنعت خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است.


    وی ادامه می‌دهد: در صورتی که دولت خواهان رشد بالای صادراتی باشد باید با بهره‌گیری از مشاوران خارجی در راستای ساختار بین‌المللی شدن صنعت خودرو گام بردارد. وی تاکید می‌کند که به دلیل فقدان تجربیات لازم خودروسازی کشور در حوزه صادرات، تردیدی نیست که شرکت‌های خودروساز برای حرکت در این مسیر با مشکلات عدیده‌ای در توسعه فروش‌های بین‌المللی مواجهه شوند که مشاوران خارجی در تسهیل چنین مشکلاتی نقش مهمی را ایفا می‌کند. براساس اظهارات این کارشناس صنعت خودرو به‌نظر می‌رسد، با توجه به تاثیر خودروسازی بر شاخص‌های کلان اقتصادی و برنامه وزارت صنعت نسبت به صادرات یک میلیون دستگاهی خودرو، بهره‌گیری از مشاوران خارجی اثر ویژ‌ه‌ای در به نتیجه رسیدن این اهداف داشته باشد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط