فونیکسریمکسبهتام

ادعای آلایندگی خودروهای بنزینی فولکس واگن نادرست از آب درآمد

عصر خودرو- تحقیقات فولکس واگن نشان داد مشکل آلایندگی دی اکسید کربن که در ابتدا اعلام شده بود در ۸۰۰ هزار خودرو این شرکت وجود دارد، به شمار کمتری از خودروهایش محدود است.

ادعای آلایندگی خودروهای بنزینی فولکس واگن نادرست از آب درآمد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، فولکس اعلام کرد دیگر لازم نیست دو میلیارد یورو (2.18 میلیارد دلار) برای مسئله آلایندگی خودروهای بنزینی که ماه گذشته مطرح شده بود، اختصاص دهد.

    این خودروساز آلمانی در نوامبر اعلام کرده بود احتمالا اطلاعات نادرستی را درباره میزان آلایندگی دی اکسید کربن و مصرف سوخت حدود 800 هزار خودروی بنزینی فراهم کرده است. این خبر بحرانی که در پی اقرار این شرکت به تقلب در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا ایجاد شده بود را عمیق‌تر کرده بود.

    اما اکنون تحقیقات این شرکت نشان داده که حدود 36 هزار خودروی بنزینی چنین مشکلی دارند.

    خبر مذکور خیال مدیران فولکس واگن را اندکی آسوده ساخت و باعث شد ارزش سهام این شرکت 6.2 درصد صعود کرده و به 131.75 یورو برسد. اما این خودروساز هنوز معلوم نکرده چگونه 11 میلیون خودروی دیزلی به نرم افزاری مجهز شده اند که میزان آلایندگی اکسید نیتروژن آنها را کمتر از سطح واقعی نشان می‌دهد.

    سازمان حفظ محیط زیست آمریکا در سپتامبر اعلام کرد شماری از خودروهای دیزلی فولکس واگن و آئودی برای دستکاری نتایج تستهای آلایندگی، از یک نرم افزار غیرقانونی استفاده کرده اند.

    هیات نظارتی فولکس واگن در نشست اخیر خود که آخرین نشست امسال بود، تغییرات جدیدی را اعلام کرد. به موجب این تغییرات، فرانسیسکو خاویر گارسیا سانس مسئولیت نظارت بر موضوع دیزل شده و همچنان مدیر تدارکات در هیات مدیره فولکس واگن باقی خواهد بود.

    فرانک ولش، مهندس ارشد در شرکت خودروسازی اسکودای جمهوری چک مدیر توسعه فنی در برند فولکس واگن شد و رالف برنداشتاتر مسئول تدارکارت در واحد خودروهای سواری فولکس واگن شد که بزرگترین واحد این گروه خودروسازی از نظر میزان فروش و درآمد است.

    همچنین کارل هانس بلسینگ از ماه ژانویه به عنوان منابع انسانی فولکس واگن خدمت خواهد کرد. وی جانشین هورست نومان می‌شود که اخیرا بازنشسته شده است.

    براساس گزارش وال استریت ژورنال، انتصابهای اخیر جدیدترین موارد از تغییرات مدیریتی در گروه خودروسازی فولکس واگن از زمان افشای رسوایی آلایندگی این شرکت هستند. اولریش هاکنبرگ که در طراحی سیستم ماژول تولید فولکس واگن نقش داشت هفته گذشته پس از 30 سال فعالیت در این گروه خودروسازی، آئودی را ترک کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو