فونیکسریمکسبهتام

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خبر داد:

مذاکره با خودروسازان داخلی

عصر خودرو- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از انجام مذاکرات و تشکیل هیئتی برای مذاکره با شرکت های داخلی خودروسازی به منظور مناسب سازی خودروهای معلولان خبر داد.

مذاکره با خودروسازان داخلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، دکتر حسین نحوی نژاد در نشست خبری روز جهانی معلول گفت: در حال حاضر 13 هزار و 246 پلاک ویژه خودرو برای تردد معلولان صادر شده است که همکاری نیروی انتظامی در این زمینه خوب بوده است.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت خودروهای وارداتی معلولان گفت: مصوبه هیئت وزیران برای خودروهای وارداتی در سال 87 به تصویب رسید و طی چندسال پس از بررسی شرایط مشخص شد که این خودروها برای معلولان گران است و آنهایی که برای خودروها ثبت نام کرده بودند، از عهده پرداخت آن بر نمی آیند به همین دلیل این خودروها به دست افراد دیگری بجز معلولان می افتد.

    وی گفت: سال گذشته 4 هزار و 700 نفر معلول برای دریافت این خودروها ثبت نام کرده اند که مشخص شد هزار خودرو وارد شده است و به دلیل عدم توانایی معلولان و درخواست های مکرر آنها به این نتیجه رسیدیم که از شرکت های تولید کننده خودروی داخلی برای مناسب سازی خودروهای معلولان استفاده کنیم و همچنین افرادی که ثبت نام کرده اند نیز حذف نشده و هر زمان که این شرکت ها اقدام به مناسب سازی خودروها کردند، به آنها اعلام می کنیم.

    وی گفت: 4 ماه است که مذاکرات در این خصوص آغاز شده اما متاسفانه خودروسازهای داخلی به این اقدام مجاب نشده اند اما مذاکرات ما پایان نگرفته و وزارت کار نیز وارد عمل شده به طوری که هیئتی با حضور دو نفر از بهزیستی و همچنین افراد دیگری تشکیل شده که در حال مذاکره هستیم و امیدواریم تا پایان سال توفیقی حاصل شود تا معلولان از این معافیت استفاده کنند.

    معاون توان بخشی بهزیستی همچنین با اشاره به اینکه 430 هزار معلول در مناطق دور از دسترس زندگی می کنند، گفت: با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه این معلولان را شناسایی کرده ایم که البته شناسایی به معنای ارائه خدمات کامل به آنها نیست که جمعیت عشایری نیز جزء این افراد هستند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو