فونیکسریمکسبهتام

توقف تولید کارخانه‌های خودروسازی هند در پی وقوع سیل

عصر خودرو- خودروسازان جهانی و قطعه سازان در شهر سیل زده چنای هند ناچار شدند درهای کارخانه‌هایشان را تا روز شنبه تعطیل نگه دارند که به ضرر فروش داخلی و صادراتشان در ماه‌های آینده خواهد بود.

توقف تولید کارخانه‌های خودروسازی هند در پی وقوع سیل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، خودروسازانی مانند رنو، نیسان موتور، هیوندای موتور و شرکت قطعه سازی آپولو تایر روز شنبه برای ازسرگیری فعالیتشان تصمیم خواهند گرفت در حالیکه کارخانه ب ام و به دلیل بارندگیهای شدیدی که عبور و مرور در سطح خیابانهای چنای را دشوار کرده است، تا روز دوشنبه تعطیل خواهد ماند.

    عبدل ماجد، مدیر بخش خودرو در گروه مشاوره پرایس واتر هاوس کوپرز در این باره اظهار کرد: تاثیر سیل بر کل اکوسیستم خودروسازی قابل توجه خواهد بود و تولیدکنندگانی که بیشتر محصولشان را صادر می‌کنند، ضرر بدتری متحمل می‌شوند.

    هند با اقدام خودروسازان جهانی در صادرات محصولات تولید شده در این کشور به کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین و حتی بخشهایی از اروپا، به طور فزاینده به قطب صادرات خودرو تبدیل می‌شود. صادرات خودرو، کامیون و اتوبوس از هند در سال مالی منتهی به مارس، 15 درصد رشد کرد و به حدود سه میلیون و 600 هزار دستگاه رسید.

    بر اساس گزارش رویترز، خودروسازانی مانند هیوندای که بزرگترین صادرکننده خودروی هند است، ب ام و، رنو و نیسان تنها در یک شهر هند تسهیلات تولید دارند و این مسئله ممکن است آنها را ناچار کند طرحهای پایدارتری را مورد ملاحظه قرار دهند.

    بارش بی‌وقفه بارانهای سیل آسا در چنای که قطب بزرگ تولید خودروی هند به شمار می‌رود و دیترویت هند لقب گرفته، دستکم 269 کشته بر جای گذاشته و بیش از سه میلیون نفر را از خدمات ابتدایی محروم ساخته است.

    بلایای طبیعی در گذشته هم فعالیت صنعت خودروی آسیا را مختل کرده است. وقوع زلزله و سونامی ژاپن در سال 2011 به تولید خودرو لطمه زد و سیلی که همان سال در تایلند به وقوع پیوست، فعالیت شرکتهای قطعه سازی را مختل کرده و بر روند تولید خودرو در آمریکای شمالی اثر گذاشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو