فونیکسریمکسبهتام

آیا یارانه ثبت‌نام‌کنندگان وام خودرو قطع می‌شود؟

پیام متقاضیان وام خودرو به یارانه‌ها

عصر خودرو- ۱۲۰ هزار متقاضی خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی در حالی پذیرفته‌اند که با آورده‌ای ۲۰ درصدی صاحب خودرو شودند که باید ماهانه چیزی در حدود ۷۰۰ هزار تومان قسط بپردازند. حال سوال اینجاست آیا این افراد مستحق دریافت یارانه هستند؟

پیام متقاضیان وام خودرو به یارانه‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، طرح فروش خودرو با وام 25 میلیون تومانی در حالی پایان یافت که برخی از کارشناسان معتقدند دولت بهترین سیگنال را از این 120 هزار نفر که به همین تعداد خانوار را ممکن است نمایندگی کنند، دریافت کرده تا به قطع یارانه آنها اقدام کند چون وقتی این افراد قادرند تا ضامن معتبر را به نمایندگی‌ها معرفی کنند و ماهانه 700 هزار تومان قسط خودرو بپردازند پس احتمالا مستحق دریافت یارانه نیستند و دولت می‌تواند نام این افراد و اعضای خانواده‌شان را از لیست یارانه‌بگیران حذف کند.

    به اعتقاد این دسته از کارشناسان می‌توان حدود 400 هزار نفر از افراد را با توجه به سیگنال وام 25 میلیون تومانی از لیست یارانه بگیران حذف کرد که کمک قابل توجهی برای شناسایی بدون هزینه افراد در حذف یارانه ها خواهد کرد.

    اما در این میان مقامات دولتی هرگونه استفاده از اطلاعات متقاضیان خودرو برای حذف یارانه‌ آنها و خانواده‌شان را تکذیب می کنند. نمونه آن احمد میدری، معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا یارانه افرادی که با استفاده از تسهیلات، خودرو خرید کرده‌اند حذف خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشته است که چنین چیزی صحت ندارد.

    میدری همچنین با اشاره به اینکه تاکنون 2 میلیون و 200 هزار نفر از یارانه‌بگیران از فهرست 75 میلیون نفری حذف شده‌اند، گفته است: این روال طبق قانون ادامه خواهد داشت.

    او افزوده است که در برخی خانواده‌ها فرزند دارای مغازه، مادر دارای خانه و پدر هم نیز املاک متعددی را دارد و با این حال برای حذف یارانه در سامانه اعتراض ثبت می‌کنند.

    در این میان اما برخی کارشناسان بر این باورند که بهتر است با نگاهی واقع‌بینانه‌تر به چنین موضوعی نگاه کنند. داود سوری، مدرس دانشکده اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف بر این باور است که بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان در این طرح دو خودرو پراید و پژو 405 را برای خود برگزیده‌اند که نشان می‌دهد با کمترین آورده به فکر آن بوده‌اند تا برای ایجاد شغل سرمایه‌گذاری کرده و پس از کار با خودرو بتوانند از پس اقساط آن نیز بر بیایند.

    او می‌گوید: با توجه به این موضوع نمی‌توان گفت که ثبت‌نام‌کنندگان سیگنال مناسبی به دولت داده‌اند تا بی نیازی خود را نسبت به یارانه‌ها اعلام کنند.

    از نظر این اقتصاددان، دولت باید با جسارت بیشتری به حذف یارانه‌ها روی آورده و برای همیشه به پرداخت نقدی یارانه‌ها خاتمه دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط