فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد؛

تثبیت ‌نرخ کرایه‌های ناوگان مسافری جاده‌ای برای ایام اربعین‌

نصب قیمت‌ها در معرض دید زائران

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تأکید بر لزوم تثبیت و شفا‌ف‌سازی کرایه ناوگان جاده‌ای برای جابه‌جایی زائران اربعین، گفت: این نرخ‌های مصوب در توقفگاه‌ها و در معرض دید زائران خواهد بود.

تثبیت ‌نرخ کرایه‌های ناوگان مسافری جاده‌ای برای ایام اربعین‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جلسه هماهنگی سفرهای جاده‌ای اربعین با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رؤسای انجمن‌‌ها و تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافر برگزار شد.

    ‌در این نشست‌ بر راهکارهای ارائه خدمات مطلوب برای جابه‌جایی زائران کربلا‌ و شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی و بررسی و‌ ضرورت نظارت جدی‌تر بر روند خدمات در این ایام، تاکید شد

    رئیس سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای‌ در این جلسه ‌بیان کرد: ‌با توجه به حضور اقشار مختلف از هموطنان با تمکن مالی متفاوت در مراسم اربعین حسینی، باید روند خدمات و نرخ‌ها در عین مطلوبیت، به دور از هرگونه اعمال سلایق و تبعیض باشد، از این رو مهم‌ترین مؤلفه دستیابی به این رویکرد، تثبیت نرخ حمل و درج آن در تابلوهای در معرض دید مردم است.

     

    داود کشاورزیان افزود‌: شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی و زائران عتبات عالیات که اغلب صدها کیلومتر با روحیه اعتقادی با پای پیاده به سمت کربلای معلی و برای سوگواری در مراسم اربعین، حرکت می‌کنند، در هنگام مراجعت به کشور و در مرزها، انتظار دارند که خدمات قابل قبول و در عین حال به دور از هرگونه اجحاف دریافت کنند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: قطعاً آستانه تحمل زائران برای تاخیر در دسترسی چند ساعته به وسایل نقلیه، شاید بالا باشد، اما رفتارهای تبعیض آمیز و نرخ‌های چندگانه و غیرمتعارف، موجبات خدشه در رفتار آنان و هدر رفتن زحمات مسئولان در این زمینه خواهد شد.

    معاون وزیر راه و‌ شهرسازی تأکید کرد: ‌باید نرخ حمل با اتوبوس از مرزها به شهرها و مقاصد زائران شفاف و مصوب باشد.

    بنابراین گزارش رؤسای تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافر نیز در این جلسه‌ ضمن اعلام آمادگی کامل برای خدمات رسانی و انتقال زائران کربلای معلی و شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی، براساس دستورالعمل‌های ابلاغی به آنها، نرخ حمل مسافر از مرزها را به منظور جبران یکسر خالی، پیشنهاد کرایه اتوبوس‌ها‌، به میزان سرجمع نرخ رفت و برگشت و با اندکی فراتر از آن را ارایه دادند که با تصویب در جلسه، مقرر شد رقم ثابت نرخ به شکل مناسب اعلام و در تابلوهای اطلاع رسانی در توقفگاه‌های پیش بینی شده برای توقف اتوبوس‌های آماده جابه‌جایی زائران در مرزها، نصب و بر حسن اجرای آن، نظارت کامل داشته باشند‌.

    رؤسای تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافر با استناد به تجارب اربعین سال گذشته، خواستار تمهیداتی برای پیش‌بینی راننده کمکی و مساعدت و همکاری لازم از سوی پلیس راه و ساماندهی وضعیت ترافیک راه‌ها برای انتقال سریع زائران به شهرها شدند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار