فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

افزایش ۲۱ درصدی بهای سرویس مدارس در سال جدید

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: قیمت بهای سرویس مدارس مشهد در سال جدید ۲۱ درصد افزایش خواهد داشت.

افزایش ۲۱ درصدی بهای سرویس مدارس در سال جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مجتبی بهاروند، امروز 15 اردیبهشت ماه، در نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، درخصوص این لایحه، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین و تورم سالانه، قیمت بهای سرویس مدارس مشهد در سال جدید 21 درصد افزایش داشته است. موضوع دیگر بحث نظارت و اجرا بوده که بخش اصلی آن بر عهده آموزش و پرورش است. قرار است با اقای خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش جلسه بگذاریم و سال آینده مشکل نظارت را نداشته باشیم. هر سال لایحه معمولا تیرماه به شورا می‌آمد که اگر الان تصویب شود، تیرماه ابلاغ می‌شود.

    متن این مصوبه به شرح زیر است:

    «ماده واحده- در راستای اجرای ماده 13 دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس (ابلاغی وزارت کشور مورخ 3/4/97)، تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی 1400-1399 به صورت ماهیانه و به ازای هر نفر به شرح جداول پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) و با رعایت تبصره‌های زیر تعیین می‌گردد.

    تبصره 1- حق الزحمه عوامل اجرایی مدیریت و نظارت بر حمل و نقل دانش آموزی به شرح جداول پیوست است.

    تبصره 2-حداکثر سن مجاز خودروهای سرویس مدارس، مطابق با ماده یک آیین‌نامه اجرایی ماده 8 قانون هوای پاک تعیین می‌گردد. در صورتی که وفق دستور العمل اجرایی ماده 4 و 6 آئین نامه مذکور، خودروهای متقاضی مشمول شرایط " ناوگان فرسوده معاف از مقررات سن فرسودگی" باشند، عدول از حداکثر سن مجاز قابل قبول بوده ولی اولویت پذیرش با خودروهایی است که دارای سن مجاز هستند.

    تبصره 3- تعرفه خدمات مدارس استثنائی با افزایش ضریب 30 درصد به ماخذ نرخ مصوب محاسبه می‌شود.

    تبصره 4- حداکثر سرویس مجاز هر خودرو در هر شیفت، 2 سرویس است.

    تبصره 5- در مسیرهای بیش از 7 کیلومتر، به ازای هر کیلومتر پنج درصد (تا سقف 25%) به کرایه کل آن اضافه خواهد شد.

    تبصره 6- مسافت سرویس هر دانش‌آموز به صورت میانگین مسیر رفت و برگشت منزل تا آموزشگاه محاسبه می‌شود.

    تبصره 7- تعرفه تعیین شده بر مبنای پنج روز در هفته محاسبه شده و در صورت لزوم، به ازای هر روز اضافی، 20% به نرخ مصوب اضافه می‌شود.

    تبصره 8- به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، گواهی صلاحیت سرویس مدارس استثنایی شهر مشهد به صورت رایگان صادر می‌شود.

    تبصره 9- به منظور یکسان‌سازی کرایه و تامین خودرو برای مسیرهای کوتاه، کرایه مسیرهای تا سه کیلومتر بر مبنای کرایه سه کیلومتر محاسبه خواهد شد.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط