فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۱۹۴»

چه زمانی ۱۰۰ هزار خودرو اورژانسی از تهران خارج می شوند؟

عصر خودرو- ذرات معلق هوا، خودروهای کاربراتوری و خودروهای گازوئیلی سه منشاء آلودگی هوای تهران به حساب می‌آیند.

چه زمانی ۱۰۰ هزار خودرو اورژانسی از تهران خارج می شوند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر ساله با سرد شدن هوا، آلودگی هوا در برخی از روزها به قدری شدید می‌شود که کارشناسان، شرایط هشدار و اضطراری اعلام می‌کنند و مسئولان مثل همیشه به دنبال راهکارهایی برای حل مسئله می‌گردند.

    پدیده وارونگی هوا حجم تولید آلاینده های موجود در هوا مثل دی اکسید کربن ، گازهای مخرب و منو اکسید کربن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد که در نهایت شاخص کیفیت هوای تهران در مرز ناسالم قرار می‌گیرد و به مرض هشدار برای تمام گروه‌ها می‌رسد.

    در هفته گذشته آلودگی هوای تهران از وضعیت پاک وارد وضعیت ناسالم شد که با ماندگاری آلودگی در تهران، شاخص کیفیت هوای تهران با میانگین 146 واحد در مرز ناسالم برای تمام گروه‌ها اعلام شد.

    حسین شهیدزاده قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره می‌گوید: سه منشاء آلودگی هوای تهران ذرات معلق هوا، خودروهای کاربراتوری و خودروهای گازوئیلی فاقد فیلتر دوده و موتور سیکلت بنزینی هستند.

    با توجه به این که خودروها در آلودگی  هوای تهران بالاترین سهم را دارند باید خودرویی که به سن فرسودگی رسیده و فرسوده محسوب می‌شود و همچنین خودرویی که فاقد گواهی معاینه فنی است، حق تردد در شهر را نداشته باشد.

    حسین هاشمی استاندار تهران در این باره می‌گوید: 100هزار تاکسی و خودروهای که عمر مفید آن به پایان رسیده باید به صورت اورژانسی از رده خارج شوند.

    راهکارهای مهم بر کاهش آلودگی هوای تهران عرضه بنزین استاندارد یورو 4، اجرای طرح LEZ، خروج خودروهای فرسوده و موتور سیکلت‌ها، خروج اورژانسی 100 هزار خودروی تاکسی فرسوده و جلوگیری از تردد خودروهایی که فاقد گواهی معاینه فنی هستند ، است که کمک شایانی به کاهش آلودگی هوای تهران می‌کند.

    با توجه به اظهارات استاندار تهران باید منتظر ماند و دید خروج اورژانسی این 100 هزار خودرو فرسوده چه زمانی خواهد بود و مسئولان چه تسهیلاتی را در قبال واگذاری این خودروها به متقاضیان ارائه می‌دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو