فونیکسریمکسبهتام

تجهیز سمند به دو ایربگ تا پایان سال

عصر خودرو : تولید انبوه ایربگ فرمان و افزایش آن و ایربگ سرنشین جلو با پنج درصد تولید نیز آغاز شده و تا پایان امسال سمند و تا پایان شهریور ماه سال آینده، ۴۰۵ و پارس مجهز به دو ایربگ خواهند شد.

تجهیز سمند به دو ایربگ تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو»مهندس محمدی مدیر عامل ساپکو با بیان این مطلب گفت : شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو ( ساپکو ) تولید انبوه قطعات و مجموعه های مربوط به محصولات جدید ایران خودرو را آغاز کرده است.
    وی افزود : ایربگ راننده و سرنشین، سیستم های صوتی و تهویه جدید، سیستم ترمز جدید با کلیپر 57 اینچ که 20 درصد عملکرد ترمز را نسبت به سیستم قبلی ارتقا داده و سیستم مولتی پلکس که میزان مصرف سیم را در سیستم برق خودرو کاهش داده، از جمله حوزه های جدید قطعه سازی است که ساپکو در آن وارد شده است.
    وی از ورود ساپکو به تولید قطعات و مجموعه ها با استفاده از فناوری نانو خبر داد و گفت: در این بخش از نانو کامپوزیت‏ها به جای مواد اصلی در تولید قطعات مجموعه داشبورد, قاب ستون‏ها و قطعات چراغ استفاده می شود. همچنین، کاربرد پوشش های نانویی برای قطعاتی مثل رودری‏ها, طاقچه عقب, روکش صندلی ها, شیشه ها و رنگ خودرو در حال بررسی بوده و از ذرات نانویی نیز در تولید فیلترها و کاتالیست کنورتر استفاده می شود.
    مدیر عامل ساپکو تصریح کرد: با همکاری گسترده شرکت‏های پتروشیمی داخلی از جمله پتروشیمی های تبریز, خوزستان, قائد بصیر, اراک , بندر امام و شرکت ملی پتروشیمی ایران, هم اکنون از مواداولیه داخلی به جای مواد وارداتی استفاده می شود که بخش عمده ای از این مواد پرمصرف مانند PP, ABS, PA و PC که برای تولید قطعاتی مثل سپرها , قاب ستون‏ها, قطعات چراغ و انواع بست‏ها کاربرد دارد, در حال حاضر از داخل تامین می شود. این در حالی است که تاکنون برای تامین این مواد، مجبور به واردات آنها از شرکت های آلمانی و کره ای بودیم.
    محمدی از افزایش تولید سمند به روزانه هزار دستگاه در تیرماه سال آینده خبر داد .
    این مقام مسئول، رانا را خودرویی صددرصد داخلی ذکر کرد و گفت: قراردادهای قطعات تزیینات داخلی، بدنه و صندلی های آن بسته شده و طی 9 ماه آینده به تولید انبوه خواهد رسید.
    وی میزان ساخت داخل 206 را 70 درصد ذکر کرد و گفت: این میزان خودکفایی تا آذر ماه امسال به بالای 90 افزایش می یابد.
    مدیر عامل ساپکو افزود: قرارداد جلوداشبورد NX7 ، محصول جدید دیگر ایران خودرو نیز بسته شده و بر اساس برنامه زمان بندی ایران خودرو، تولید خواهد شد.
    محمدی ضمن تاکید بر لزوم داخلی سازی موتور EF7 ، اظهار داشت: علاوه بر تامین قطعات آن برای تولید روزانه فعلی 170 دستگاه، در زمینه ساخت داخل این موتور نیز فعالیت‏های قابل توجهی انجام شده که در نتیجه آن تا پایان سال، شاهد کاهش قیمت شدید در این بخش خواهیم بود.
    وی برنامه تولید سمند مجهز به موتور EF7 برای امسال را 70 هزار دستگاه عنوان کرد و از افزایش دو برابری تولید آن در سال آینده خبر داد.
    مدیر عامل ساپکو از تولید موتور دو هزار سی سی بر اساس موتور XU تا سال آینده خبر داد و گفت: در مورد موتور EF4 هم بررسی هایی در خصوص قیمت و قطعات مشترک در حال انجام است که با اتمام آن درباره این موتور نیز، تصمیم گیری و خودروهای مورد نظر برای این موتور انتخاب خواهد شد که رانا از آن جمله است.
    کرمان موتوراکستریم