فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۷۶»

اعلام سه منشاء آلودگی هوای پایتخت

عصر خودرو- قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه شاخص کیفیت هوای تهران روز گذشته با میانگین ۱۴۶ واحد در مرز ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفت، گفت: در حال حاضر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، بیشترین سهم را در آلودگی هوای تهران دارد.

اعلام سه منشاء آلودگی هوای پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مهندس حسین شهیدزاده افزود: سه منشاء آلودگی هوای تهران و ذرات معلق هوا، خودروهای کاربراتوری، خودروهای گازوئیلی فاقد فیلتر دوده و موتورسیکلت‌های بنزینی هستند.

    وی با تأکید بر اینکه سهم خودروها در آلودگی هوای تهران 82 درصد است، در خصوص طرح LEZ نیز گفت: کسی با اصل طرح کاهش مشکل ندارد، چرا که این طرح به جای این که خودروها را بر اساس زوج و فرد بودن پلاک آنها به دو بخش تقسیم کند، خودروها را بر مبنای میزان آلودگی که تولید می کنند، طبقه بندی می‌کند.

    تنها 10 درصد خودروهای تهران گواهی معاینه فنی دارند

    قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به این که چنانچه 10 درصد خودروهای آلاینده و فرسوده از مجموع خودروهای تهران از چرخه خارج شوند، بالغ بر 48 درصد آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها در تهران از بین خواهد رفت، اظهار کرد: به جای جلوگیری از ورود روزانه 50 درصد خودروها به محدوده زوج و فرد، می‌توانیم با ممانعت از ورود تنها 10 درصد خودروها به این محدوده، همان تأثیر را بر کاهش، آلودگی هوا داشته باشیم.

    شهیدزاده با بیان این که در سه روز پایانی هفته گذشته، به تدریج آلودگی هوای تهران از وضعیت پاک وارد وضعیت ناسالم شد، تصریح کرد: اینورژن یا وارونگی دما، باعث شد تا آلودگی هوا در تهران باقی بماند و خارج نشود و بخت و اقبال یارمان بود که تشدید آلودگی هوا با دو روز پایانی هفته گذشته یعنی روزهای پنجشنبه و جمعه که ترددها در شهر کاهش می‌یابد، مصادف شد.

    وی با تأکید بر این که تنها 10 درصد خودروهای تهران گواهی معاینه دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: در صورت اجرای طرح کاهش، 100 درصد خودروهای تهران، می‌بایست نسبت به دریافت گواهی معاینه فنی اقدام کنند که در این صورت، می‌توان انتظار داشت که پس از گذشت چهار پنج ماه از اجرای طرح کاهش، آلودگی هوای تهران به میزان محسوسی کاهش پیدا کند.

    شهر ری و شکوفه آلوده ترین نقاط تهران

    شهیدزاده با اعلام اینکه راننده ای که موتور خودروی آلاینده و فرسوده خودروی خود را روشن می‌کند، به منزله تیری است که به قلب خود و خانواده‌اش شلیک می‌کند، تصریح کرد: قسمت اعظم آلودگی هوای تهران، ناشی از وسایل حمل و نقل موتوری است.

    قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به قانون خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، خودرویی که به سن فرسودگی رسیده و خودروی فرسوده محسوب می ‌شود و نیز خودرویی که فاقد گواهی معاینه فنی است، حق تردد در شهر را ندارد و نباید به این گونه خودروها اجازه حرکت داده شود.

    بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی افزود: در حال حاضر (ساعت 11 صبح روز یک شنبه 17 آبان)، شاخص میانگین کیفیت هوای تهران 146 واحد است و روز جمعه گذشته که میانگین شاخص کیفیت هوای تهران 132 واحد بود، به ترتیب شهر ری در جنوب تهران با میانگین 167 واحد و محله شکوفه در شرق تهران با میانگین 162 واحد، آلوده ترین هوا را بین نقاط مختلف پایتخت تجربه کردند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو