فونیکسریمکسبهتام

آلوگی هوا«۱۱۶۸»

هوای اصفهان در شرایط ناسالم قرار گرفت

عصر خودرو- در پی پایداری وضعیت جوی و کاهش دما در روزهای اخیر ، غلظت آلاینده ها در هوای اصفهان افزایش یافت و درشرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

هوای اصفهان در شرایط ناسالم قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در ایستگاه های مراقبت دائم هوا متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست ، عدد 141 (AQI) را نشان می دهد.
    غلظت آلاینده ها در برخی ایستگاه ها از جمله میدان احمد آباد به عدد 156 رسیده و بیانگر وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان آن منطقه است.
    همچنین وضعیت کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، مبارکه، کاشان، شاهین شهر، نجف آباد و سجزی نیز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
    پیش از این اداره کل هواشناسی اصفهان در قالب اخطاریه و اطلاعیه جوی اعلام کرد که بررسی آخرین نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جو پایدار، ماندگاری هوای سرد و وقوع وارونگی دما در کلان شهر اصفهان است و به اوج افزایش مواد آلاینده و انباشت آن در روز پنجشنبه است.
    در اطلاعیه امروز هواشناسی استان اصفهان با توجه به شرایط آلودگی هوا تا اوایل وقت روز جمعه توصیه شده که گروه های حساس جامعه نظیر اطفال، افراد سالخورده و بیماران قلبی و ریوی در مناطق مختلف شهری کمتر حضور در فضای باز پیدا کنند.
    بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از 0 تا 50 هوای خوب، 51 تا 100 هوای متوسط ، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم، 201 تا 300 خیلی ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.
    کلان شهر اصفهان به سبب تراکم واحدهای صنعتی و تردد انبوه خودرو و موتورسیکلت یکی از شهرهای آلوده ایران است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط