فونیکسریمکسبهتام

مردم به دنبال گشایش اقتصادی خودرو نمی‌خرند

عصر خودرو- مردم به واسطه لغو تحریم‌ها در آینده و رونق اقتصادی خرید‌های سنگینی همچون خودرو را به تعویق می‌اندازند.

مردم به دنبال گشایش اقتصادی خودرو نمی‌خرند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از افکارخبر، همایون دارابی کارشناس اقتصادی یکی از علل کاهش تقاضا در صنعت خودرو را انتظار مردم از لغو تحریم‌ها دانست و گفت: مردم به دنبال گشایش اقتصادی در آینده هستند به امید کاهش قیمت دلار و ورود خودروهای خارجی وارد بازار معامله نمی‌شوند.

    وی همچنین معتقد است به علت رکود اقتصادی، مردم خریدهای سنگینی مانند مسکن و خودرو و ... را به تعویق می‌اندازند و مبلغ آن را در بانک سپرده‌گذاری کرده تا بخشی از کاهش درآمد خود را جبران کنند.

    این کارشناس اقتصادی یکی دیگر از علل کاهش‌ تقاضارا دلزدگی و نارضایتی مصرف کننده‌ها دانست و گفت: در طی سال‌های اخیر، صنعت خودرو به علت کیفیت پایین،‌قیمت بالا و استفاده از مدل‌های قدیمی نارضایتی مشتری را به دنبال داشته است.

    دارابی با ذکر این نکته که دولت باید از طریق سود بانکی به خودروسازان کمک کند و وام‌هایی با سود پایین در اختیار آنها قرار دهد گفت: با توجه به اینکه سود سپرده‌های بانکی بالا رفته و بانک‌ها هم سود تسهیلات خود را بالا برده‌اند، تولید‌کننده‌ها مجبورند که وام‌هایی با نرخ حدود 28 درصد دریافت کنند.

    وی با بیان اینکه هزینه این صنعت بالاست و مبلغ بسیار کمی برای سهام‌دارها باقی می‌ماند بیان کرد: درآمد ایران خودرو 2 میلیارد و هشتصد میلیون تومان است اما حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه مالی – اداری پرداخت می‌کند.

    دارابی در پایان خروج از رکود را هم برای ایجاد شرایط مطلوب صنعت خودروسازی دخیل دانست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو