فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۶۷»

"هوای وبایی" چیست؟

عصر خودرو- یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: در منابع پزشکی پارسی زیر عنوان «هوای وبایی» (به معنی هوایی متعفن و فاسد که موجب فساد سه عضو رئیسه بدن، یعنی قلب, مغز و کبد و ارواح طبی آنها می‌شود) به موضوع آلودگی هوا به سبب‌های مختلف پرداخته شده است.

"هوای وبایی" چیست؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم, ناصر رضایی پور درباره اهمیت آب و هوا اظهار داشت: امروزه اهمیت هوا, پاکی و سبکی آن در تندرستی انسان، بر هیچ کس پوشیده نیست.

    به گفته وی در حدیثی از رسول اکرم (ص) نیز آمده است که «حتی در زمان جنگ، که کشتن دشمن جایز است، آلوده کردن آب و کندن درخت وگیاه، یا از بین بردن حیوانات جایز نیست.»

    این دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: در روایت دیگری از امام صادق (ع) آمده است: «سه گروه مورد عفو خدا قرار نمی گیرند: افرادی که محیط زیست را آلوده می‌کنند، از توزیع آب سهمیه بندی جلوگیری می‌کنند و موجب سد معبر می‌شوند.»

    رضایی پور اضافه کرد: آلودگی هوا در شکل امروزی آن، یکی از مهم‌ترین تبعات صنعتی شدن است. بنا بر گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه 4و2 میلیون مورد مرگ، مستقیماً بر اثر آلودگی هوا رخ می‌دهد که علل این مرگ‌ها، حملات آسمی، آمفیزم، بیماری‌های قلبی, عروقی, آلرژی‌های تنفسی ناشی از آلودگی هوا برشمرده شده‌اند.

    رضایی پور در پیام تندرستی عنوان کرد: همچنین آلودگی هوا، به عنوان مهم‌ترین عامل ایجاد سرطان مطرح شده است.

    وی ادامه داد: در منابع پزشکی پارسی نیز، زیر عنوان «هوای وبایی» (به معنی هوایی متعفن و فاسد که موجب فساد سه عضو رئیسه بدن، یعنی قلب, مغز و کبد و ارواح طبی آنها می‌شود) به موضوع آلودگی هوا به سبب‌های مختلف پرداخته شده است.

    رضایی پور خاطرنشان کرد: محمد کاظم گیلانی در کتاب «حفظ الصحه ناصری» «بدان که اول از ستۀ ضروریه، هوا است؛ حیوان و انسان به جهت تعدیل روح و ترویح قلب، به او محتاج است، به علت اینکه مقدرو و ممکن نیست انسان را که امساک کنند, نَفَس خود را قلیل زمانی و تنفس به استنشاق هوا و جذب نسیم بار؛ زیرا که نَفس ناگزیر از نَفَس است و لازمه حیات.»

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط