فونیکسریمکسبهتام

افزایش هزینه‌های هوندا از فراخوان ایربگ‌ها

عصر خودرو- سودآوری هوندا موتور از افزایش هزینه‌های مربوط به فراخوان ایربگ‌های معیوب ضربه دیده و با روند کندتری نسبت به سایر خودروسازان ژاپنی رشد می‌کند.

افزایش هزینه‌های هوندا از فراخوان ایربگ‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تتسو ایوامورا، نایب رییس هوندا اظهار کرد: این شرکت پیش بینی می‌کند در سال مالی جاری 1.9 درصد از درآمد کل سال یا حدود 277 میلیارد ین (2.29 میلیارد دلار) را برای هزینه‌های مربوط به فراخوان بادکننده‌های ایربگ‌های ساخت تاکاتا صرف کند.

    بودجه مربوط به فراخوان قبلی هوندا حدود 1.7 درصد از درآمد کل سال این شرکت بود.

    هوندا که بزرگترین مشتری تاکاتا بوده و سهم کوچکی در این قطعه ساز دارد، اعلام کرده است دیگر از بادکننده‌های ایربگ تاکاتا برای صندلی جلو خودروهایش استفاده نمی‌کند.

    این خودروساز پیش بینی خود از سود خالص کل سال را تغییر نداد و همچنان انتظار دارد این سود به 525 میلیارد ین برسد که 3.1 درصد در مقایسه با سال مالی گذشته افزایش خواهد داشت.

    در مقابل نیسان رقم مورد پیش بینی برای سود خالص کل سال خود را به 535 میلیارد ین افزایش داده است که بالاتر از سود هوندا خواهد بود و رشد 16.9 درصدی را نسبت به سود سال گذشته نشان می‌دهد.

    هوندا در سه ماهه دوم 127.7 میلیارد ین سود خالص را گزارش کرد که با وجود رشد 6.9 درصدی، کمتر از رقم مورد پیش بینی تحلیلگران بود. درآمد سه ماهه این شرکت 3.6 تریلیون ین بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15.6 درصد افزایش نشان داد.

    اگرچه فروش هوندا در آمریکا در فاصله ژوییه تا سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.4 درصد رشد داشت، در مقایسه با رشد 6.2 درصد کل این بازار کمتر بود. این شرکت با کمک تقاضای قوی برای مدلهای شاسی بلند مانند سی آر-وی، حدود 435 هزار و 600 دستگاه خودرو فروخت.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، فروش ژاپن به دلیل فروش کمتر خودروهای کوچک، در مدت مشابه 5.3 درصد کاهش یافت و به حدود 175 هزار خودرو رسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو