فونیکسریمکسبهتام

نگرانی دولت از آثار تورمی تسهیلات ۲۵ میلیونی

عصر خودرو- در حالی که بسیاری از دست‌اندکاران صنعت خودرو نسبت به تغییر مسیر اعطای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو به سمت نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل و جایگزینی خودروهای فرسوده به دولت انتقاد دارند که مهم‌ترین عامل تجدیدنظر دولت در این باره بحث چگونگی تامین مالی و آثار تورمی این موضوع عنوان شده است.

نگرانی دولت از آثار تورمی تسهیلات ۲۵ میلیونی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، محدود شدن تسهیلات بانکی خرید خودرو به خودروهای فرسوده در حالی است که بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو این موضوع را خلف وعده دولت به متقاضیان خودرو می‌دانند و تاکید دارند عدم ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی به خودروسازان موجب افزایش رکود در بازار خودرو می‌شود. اما این سوال که مشکل در کجا بود که مسوولان تصمیم گرفتند برنامه خود مبنی‌بر اعطای تسهیلات 25 میلیون تومامی به متقاضیان را محدود به نوسازی خودروهای فرسوده کند هم‌اکنون در شرایطی مطرح است که بنا به گفته یکی از کارشناسان، مهم‌ترین نگرانی دولت در این باره بحث تامین مالی لازم برای اعطای تسهیلات به مشتریان و از سوی دیگر بحث آثار تورمی ناشی از این موضوع بوده است.


    وی معتقد است سیاست دولت برای تحرک صنعت خودرو کوتاه‌مدت است؛ بنابراین آنها قصد دارند از طریق اعطای تسهیلات، موجودی انبار 80 هزار دستگاهی خودروسازان را خالی کنند؛ بنابراین مهم‌ترین روش برای تحریک تقاضا، هدفمند کردن کانال تقاضاست که ضمن تزریق نقدینگی به شرکت‌های خودروساز موجب کنترل کردن آثار تورمی ناشی از تزریق نقدینگی به بازار خواهد شد. با توجه به اینکه سیاست دولت یازدهم از روزهای اول آغاز به کار کاهش و کنترل نرخ تورم بوده؛ بنابراین تغییر سیاست دولت در خصوص ارائه تسهیلات نیز به‌نظر می‌رسد در همین راستا صورت گرفته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط