فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۵۶»

دلیل آلودگی‌ هوای بارانی خوزستان چیست؟

عصر خودرو- این بار مردم خوزستان زیر بار غبار و ذرات بارانی که تهدید کننده نفس‌هایشان شده و محیط زیست دلیل آن را فعالیت‌های نفتی و نیشکر این استان پیشنهاد داده با مراجعه بیش از ۳۰درصدی به مراکز درمان با پرداخت هزینه درمان دست به گریبانند.

دلیل آلودگی‌ هوای بارانی خوزستان چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روزی است که نزول باران رحمت الهی در استان خوزستان پای بسیاری از مردم شهرهای این استان‌ را به مراکز درمان گشوده طوری که برخی مراجعه کنندگان هیچ سابقه مشکل تنفسی نداشته و از وضعیت نامشخص رخداده اظهار کلافگی کرده پیگیری مسئولان را می‌طلبند.

    * افزایش30 درصدی بیماران

    از چهارشنبه شب تا کنون تمامی مراکز درمان استان خوزستان پذیرای مراجعه کنندگان است که دچار مشکل تنفسی شده‌اند.

    مسعود کاظمی معاون عملیات مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشک آبادان در این خصوص می‌گوید: طبق آمار اورژانس آبادان، تعداد مراجعه کنندگان به محل‌های درمانی بیش از 30درصد افزایش یافته است.

    *دلیلی نامشخص و تشکیل کارگروه

    با بروز مشکلات تنفسی برای شهروندان پس از بارندگی و نبود دلیل قطعی و علمی در خصوص علت بروز این پدیده بین مردم خوزستان، مسئولان شهر دست به کار شده‌اند تا علت‌جویی کنند.

    هاشم بالدی مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در این خصوص می‌گوید: سه احتمال برای بروز این مشکل در نظر گرفته شده، یکی پایین آمدن آلودگی‌های هوا با بارندگی و دیگر گونه گیاهی کنکارپوس و احتمال آخر دلایلی است که با بررسی قطعی و علمی از سوی کارگروه تخصصی فنی تشکیل شده با محوریت مجموعه محیط زیست خوزستان بدست خواهد آمد.

    *گزینه های پیشنهادی سازمان محیط زیست

    با اینکه چند سالی است که باران‌های استان خوزستان دلیل راهی کردن آن ها به بیمارستان در ابهامات علل و در حد گزینه‌های پیشنهادی  باقی مانده است ولی این سازمان با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ و صیانت از این عرصه باید به دور از اغماض کاری عامل بروز فاجعه گریبان‌گیر شده مردم را برطرف کند.

    سید حسن فاضلی فعال محیط زیست دراین باره می‌گوید: سازمان محیط زیست مهم ترین گزینه‌های بروز آلودگی باران را که چند سال است مردم خوزستان را به تنگی نفس کشانده، تنها سوزاندن مزارع نیشکر و آلودگی فلزات نفتی که عوامل آن را شرکت نفت و شرکت نیشکر اعلام کرده است.

    *عدم پذیرش رایگان بیماران در اثر آلودگی هوا

    معضلات مالی و هزینه‌های گران درمانی بیماران حاصل از باران مسموم امسال و دغدغه‌های وجود تجهیزات لازم برای درمان در مراکز درمانی دو دغدغه‌ای است که درمان را برای مردم استان خوزستان سخت کرده است.

    حسین فاضلی فعال محیط زیست در این خصوص معتقد است: با اینکه اعلام شده بود هماهنگی برای پذیرش بیماران تنگی نفس به دلیل آلودگی هوا باید رایگان باشد ولی تمام هزینه های درمان را از دریافت کرد‌ه‌اند.

    *کوتاهی درقبال بالاترین سرمایه ملی کشور

    مردم خوزستان که به عنوان بخشی ار بالاترین سرمایه ملی کشور محسوب می‌شوند و 85درصد نفت کشور را تامین می‌کنند، یک روز با دغدغه ریز‌گردها، روز دیگر باران خاکستری نیشکر و بوی تعفن و روزی دیگر کاهش کیفیت آب و اکنون نیز با سپری کردن روزهای گرم و شرجی و اشتیاق به رسیدن فصل سرما زیر بار آلودگی پس از باران کمر خم کرده‌اند و با اینکه گزینه‌های پیشنهادی دلیل این آلودگی از سوی محیط زیست اعلام شده همچنان سکوت و خاموشی عملکرد این سازمان در رفع مشکل پابرجاست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو