فونیکسریمکسبهتام

نجات ۱۱ خودرو گرفتار در سیلاب در کردستان

عصر خودرو-کارشناس مسئول کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان کردستان از نجات ۱۱ خودرو گرفتار در سیلاب در نقاط مختلف استان توسط گروه های امدادی این جمعیت خبرداد.

نجات ۱۱ خودرو گرفتار در سیلاب در کردستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، ایوب کریمی افزود: افزایش بارندگی در نقاط مختلف استان موجب آب گرفتگی معابر و راه های اصلی و فرعی استان شده است و در این راستا نیز شاهد وقوع حوادثی برای هموطنان در نقاط مختلف کشور بودیم.
    وی اظهار داشت: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر استان کردستان از ساعت ها قبل از آغاز بارش ها، در حالت آماده باش بودند.
    کریمی افزود: در همین راستا و در آغازین ساعات بارش ها، تیم های امدادی در سنندج موفق شدند جان یک فرد که بر اثر بارندگی شدید تصادف کرده و قطع نخاع شده بود را نجات دهند.
    کارشناس مسئول کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان کردستان اعلام کرد: آبگرفتگی زیرگذر ضیاالدینی سنندج نیز موجب گرفتار شدن دو ماشین سواری شده بود که تیم های امدادی ما به کمک تیم آتش نشانی موفق به نجات این دو وسیله نقلیه از سیلاب شدند.
    کریمی افزود: امروز نیز در روستای حسینی واقع در پنج کیلومتری شهر دهگلان شاهد گرفتار شدن 9 وسیله نقلیه در جاده فرعی این روستا بودیم که خوشبختانه تیم امدادی جمعیت هلال احمر استان موفق به نجات این وسایل نقلیه و سرنشینان آنها شد.
    وی خاطرنشان کرد: در روستای کروندان دهگلان نیز سه باب واحد مسکونی دچار ریزش شده بودند که با حضور به موقع تیم امدادی جمعیت هلال احمر خوشبختانه این حادثه تلفاتی نداشته است.
    کریمی همچنین اظهار داشت: به منظور کمک رسانی به سیل زدگان استان ایلام و یاری به جمعیت هلال احمر این استان نیز یک تیم چهار نفره مجهز امدادی با امکانات و خودرو مجهز به ایلام اعزام شده اند.
    وی اعلام کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان کردستان به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به هموطنان بوده و تلفن 112 این مرکز نیز در طول 24 ساعت آماده دریافت پیام های مردمی و اعزام تیم های امدادی است.
    موج فعال بارشی از بعد ازظهر دوشنبه وارد استان کردستان شده و تاکنون در بسیاری از نقاط کردستان بیش از 200 میلیمتر بارش باران در ایستگاه های هواشناسی به ثبت رسیده است.
    طالب حیدری مدیرکل هواشناسی استان کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موج قوی بارندگی که از بعدازظهر دوشنبه در استان آغاز شده است تا صبح روز جمعه در استان فعال خواهد بود و از بعد از ظهر جمعه از شدت آن کاسته می شود.
    وی خاطرنشان کرد: تا قبل از ظهر امروز ایستگاه دزلی با بیش از 200 میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را در استان ثبت کرده است.
    وی گفت: ایستگاه های مریوان نیز 154 میلیمتر، سروآباد 150 میلیمتر ، سنندج 114 میلیمتر، کامیاران 89 میلیمتر، بانه 84 میلیمتر، بیجار 62 میلیمتر، سقز 46 میلیمتر، قروه 47 میلیمتر، دهگلان 75 میلیمتر و دیواندره 49 میلیمتر را ثبت کرده اند.
    وی خاطرنشان کرد: از هفته آینده نیز موج سرما به استان وارد خواهد شد که کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.
    مدیرکل هواشناسی استان کردستان اظهار داشت: روزهای شنبه و یکشنبه هوای استان آفتابی خواهد بود و در ساعات پایانی روز شاهد افزایش ابر و برخی بارش های پراکنده در نواحی جنوبی استان خواهیم بود.
    حیدری افزود: روز یکشنبه دمای هوا در استان به صفر درجه و در برخی مناطق نیز به زیر صفر خواهد رسید.
    وی اعلام کرد: از روز سه شنبه هفته آینده نیز موج بارشی دیگری وارد استان می شود که پیش بینی می شود بارش قابل ملاحظه ای را در استان نداشته باشد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط