فونیکسریمکسبهتام

هیچ مسیر مسدود شده ای در کشور نداریم

عصر خودرو- مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: براثر وقوع سیل در شب‌های گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های کشور و ابنیه فنی وارد شده است.

هیچ مسیر مسدود شده ای در کشور نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در باره آخرین وضعیت جاده ها پس از سیل روزهای اخیر گفت: بر اثر بارش های رگباری شدید و تگرگ در دو روز گذشته و به ویژه سیل شب گذشته در محورهای مواصلاتی برخی استان های کشور از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، اصفهان،  یزد،کرمان، خراسان شمالی،  خراسان رضوی و خراسان جنوبی  شاهد جاری شدن سیلاب و ایجاد انسدادهای موقت بودیم .

    او ادامه داد: با توجه به شدت و حجم بارش ها در زمان کوتاه و جاری شدن سیلاب همراه سنگ و تنه درختان ، برخی راه ها  مسدود شد و امکان حرکت وسایل نقلیه در این مسیرها میسر نبود.

    مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری  با بیان اینکه در محدوده جاجرود در محور تهران - بومهن حجم بالای خودرو در زمان جاری شدن سیل و گرفتار شدن آن ها  باعث ترافیک سنگین و کندی عملیات پاکسازی و هدایت سیلاب توسط عوامل راهداری شد افزود: خوشبختانه سیلاب شب گذشته در تهران خسارات جانی و مالی برای هموطنان نداشت ولی آسیب هایی به بدنه راه وارد شده است.

    مهریاری توضیح داد: در حال حاضر هیچ یک از مسیرها در شهرهایی که دچار سیل شده اند مسدود نیست و با کمک نیروهای راهداری مسیرها بازگشایی شده اند.

    این مقام مسئول تصریح کرد: در دیگر استان های کشور مانند سیستان و بلوچستان ،خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، یزد ، اصفهان  و کرمان، بروز سیلاب و انسدادهای مقطعی باعث آسیب به  جاده ها و ابنیه فنی شد که برآورد اولیه ، خسارت بیش از 100 میلیارد تومانی را نشان می دهد.

    او تاکید کرد: پس از انجام عملیات پاکسازی و اقدامات لازم توسط اکیپ های راهداری به همراه ماشین آلات سنگین ، نسبت به بازگشایی مسیرهای اعلام شده در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام شد.

    مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: در جریان سیل اخیر متاسفانه یکی از راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در حین کمک رسانی به هموطنان دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

    مهریای بیان کرد: از مهمترین اقدامات راهداری در بحران سیل می توان به رفع گرفتگی آبروها؛ هدایت روان آب های سطحی به آبروهای کناری ؛ پاکسازی سطح راه از باقیمانده رسوبات سیل و مقاوم سازی موقت ابنیه و بدنه راه،  که دچار آسیب شده اند و نهایتآ بازگشایی راه برای جریان ترافیک اشاره کرد.

    او اشاره کرد: توصیه سازمان راهداری به هموطنان این است که قبل از هرگونه اقدام به سفر به هشدارهای هواشناسی توجه نموده و از سفرهای غیرضروری در زمان بارش های بهاری ،در مناطق و جاده های کوهستانی یا کویری با سابقه سیل خودداری کنند و در هنگام بروز سیل ضمن توقف در مکان مناسب، مسیر راه را برای وسایل نقلیه راهداری و امدادی باز کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو