فونیکسریمکسبهتام

۴ نشان قابل اطمینان سال ۲۰۱۵

عصر خودرو- به‌تازگی نتایج مطالعه سالانه قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز (سی‌آر) منتشر شده است. براساس این گزارش، رانندگان هیوندای دیگر نباید از داشتن این نشان(برند) شرمنده باشند و برچسبی مانند «هوندا» روی سپر عقب بچسبانند، چراکه هیوندای در رده‌بندی خودروسازان در این زمینه، در جای نهم و درست پشت‌سر هوندای که در ردیف۸ است، قرار گرفته است.

۴ نشان قابل اطمینان سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، لکسس دوباره با امتیاز 64 درصد بهتر از متوسط، در جایگاه نخست است. تویوتا با مثبت 56 درصد در رده دوم قرار دارد و پس آن آئودی، مزدا، سوبارو، کیا و بیوک، به ترتیب سوم تا هفتم هستند. در این میان، «بیوک» تنها نشان(برند) داخلی امریکاست که در جدول «قابل‌اطمینان‌ترین‌ها» مشاهده می‌شود. هوندا با 4 پله لغزش نسبت به سال قبل، به رده هشتم و درست بالاتر از هیوندای (نهم) و مینی (دهم) در این جدول سقوط کرده است.
    آخرین نشان(برند) در این فهرست، «فیات» است که امتیاز منفی 177درصد دریافت کرده است. به گفته جک فیشر، مدیر آزمایش اتومبیل، مدل فیات ال500 بدترین خودرو در این بررسی بوده است. در رده دوم بدترین‌ها، پس از فیات، «جیپ» در جایگاه بیست‌وهفتم با امتیاز منفی 97 درصد قرار گرفته است و به دنبال آن، رام با منفی 95درصد، کادیلاک با منفی91درصد و اینفینیتی با منفی 55 درصد در رده‌های 26 تا 24 این جدول هستند.
    شورولت سابربن با امتیازات ضعیفی که دریافت کرده، باعث شده که نشان(برند) شورولت را با خود تا رده بیستم پایین بکشد. این در حالی است که بسیاری از مدل‌های این نشان(برند) داری پلتفرم، سیستم پیشرانه و دیگر قطعات اساسی مشترک با مدل‌های بیوک هستند. امتیاز سابربن به اندازه 154 درصد پایین‌تر از حد متوسط بوده است که در مقابل امتیاز کلی 48درصد شورولت قرار می‌گیرد. نشان(برند) کارکُشته فورد نیز با اینکه با امتیاز منفی 28 درصد در رده هفدهم قرار گرفته، اما نسبت به قبل، 6 پله صعود داشته است.
    در همین حال، مجله سی‌آر نتوانسته اطلاعات کافی از نشان(برند)هایی مانند جگوار، لندروور، میتسوبیشی، سایون، اسمارت یا تسلا به‌دست آورد اما در یک معیار خاص از تسلا مدل اس که براساس نظر 1400 خواننده انجام شده، شرایط اطمینان به این مدل از «متوسط» به «زیر متوسط» افت کرده است. در نتیجه، مجله سی‌آر این مدل را از فهرست پیشنهادهای خرید حذف کرده است. آخرین مدل اس، امتیازی برابر 103 در آزمون جاده‌ای کسب کرده بود.


    مالکان مدل اس مشکلاتی نظیر موتورهای جایگزین، سیستم‌های شارژ معیوب و توقف حرکت برف‌پاک‌کن‌ها را گزارش کرده‌اند. با این حال، بسیاری از این افراد گفته‌اند که حاضرند یک مدل دیگر از تسلا خریداری کنند.
    برای خودروهای با پیشرانه‌های رایج و همین‌طور تراک‌ها، بیشتر مشکلات مربوط به گیربکس‌های اتوماتیک 8 و 9 سرعته، 2 کلاچه‌ها و سیستم‌های انتقال قدرت متغیر پیوسته «سی‌وی‌تی» بوده‌اند. «فیشر» در این زمینه می‌گوید: «ما چنین مشکلاتی را در گیرکس‌های 6 سرعته معمولی نمی‌بینیم. »
    بسیاری از مشکلات موجود در نشان(برند)های فیات، جیپ، داج (بیست‌وسوم) و کرایسلر (بیست و دوم) به گیربکس‌های عرض 9 سرعته اتوماتیک آنها و همین‌طور گیربس‌های اتوماتیک 8 سرعته تورک‌فلیت رام، داج و کرایسلر مربوط می‌شود. آکورا نیز بیشتر به دلیل گیربکس جدید 9 سرعته خود امتیاز پایینی کسب کرده و با 7 رده سقوط در بین نشان(برند)های پرمیوم و با منفی 28 درصد به جایگاه هجدهم رسیده است. آکورا در بین نشان(برند)های «با حداقل اطمینان» قرار می‌گیرد.
    سیستم‌های نامطمئن اطلاعات، سرگرمی و امتیازهای زیادی را از نشان(برند)های مختلف سلب کرده‌اند. موضوعی که شامل سیستم «یوکانکت» در مدل‌های فیات کرایسلر نیز می‌شود. این سیستم‌ها در بسیاری از خودروها با خرابی نمایشگر و بالا و پایین کردن تصویر مانند یک تلویزیون سیاه و سفید قدیمی مواجه بوده‌اند.
    «کانسومر ریپورتز» برخلاف مطالعاتی که در جاهای دیگر و به عنوان نمونه در «جی‌دی‌پاور» انجام می‌شود، به دشواری استفاده و یادگیری یک سیستم، سختگیری چندانی نمی‌کند و به جای آن، روی خرابی قسمت‌ها و چیزهایی تمرکز نشان می‌دهد که وقت زیادی از مالک را در نمایندگی به خود اختصاص خواهد داد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو