فونیکسریمکسبهتام

از رکود بازارهای غیراروپایی

پژوسیتروئن جان سالم به‌در برد

عصر خودرو- پژوسیتروئن با کمک احیای تقاضای اروپایی که این خودروساز را از پیامدهای رکود شدید بازار چین مصون نگه داشت، رشد ۳.۲ درصدی درآمد در سه ماهه سوم امسال را گزارش کرد.

پژوسیتروئن جان سالم به‌در برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، این خودروساز فرانسوی در بیانیه‌ای اعلام کرد با وجود کاهش 4.3 درصد حجم فروش جهانی، درآمدش در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر به 12.4 میلیارد یورو (13.7 میلیارد دلار) افزایش یافت. فروش این خودروساز در آسیا 17 درصد کاهش و در اروپا 6.1 درصد افزایش داشت.

    ژان باپتیست دو شاتیون، مدیرمالی پژوسیتروئن با اشاره به افزایش قیمت 1.2 درصدی در سه ماهه سوم، اظهار کرد موضوع مهم این است که رشد قوی ما با عناصر کلیدی استراتژی محصول و فروش هدایت می‌شود.

    کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژوسیتروئن تحت یک برنامه بلندپروازانه درصدد کاهش اتکای پژو به اروپا برای بیش از 60 درصد از فروش خودروهایش است اما این اتکا در سه ماهه سوم به این شرکت کمک کرد.

    پژوسیتروئن میزان رشد فروش مورد پیش بینی بازار اروپا در سال 2015 را از شش به هشت درصد افزایش داد.

    این خودروساز بازار انبوه مانند بسیاری از همتایانش با افت تقاضا در آمریکای جنوبی و روسیه دست و پنجه نرم می‌کند و میزان فروشش در این مناطق به ترتیب 23 و 46 درصد کاهش یافته است.

    پژوسیتروئن در پی رسوایی تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی دیزلی، با چالش تغییر تقاضای بازار از موتورهای دیزلی به بنزینی روبرست بویژه در فرانسه که سیاستگذاران ضدیت شدیدی با دیزل دارند.

    فروش خودروهای دیزلی پژوسیتروئن که قیمت بالاتری دارند، در اروپا در مقایسه با 67 درصد در سه ماهه سوم سال 2014 به 65 درصد در سه ماهه سوم امسال کاهش یافت.

     مدیرمالی پژوسیتروئن اظهار کرد هزینه کاهش تولید موتور دیزلی و افزایش تولید موتور بنزینی ممکن است سودآوری این خودروساز را کمتر کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو