فونیکسریمکسبهتام

ابتکار تویوتا برای استفاده عمومی از حمل و نقل پاک

تویوتا i-Road به جنگ ترافیک می‌رود

عصر خودرو- اینجا شهر Grenoble در فرانسه است، جایی که تویوتا با مدل i-Road حمل و نقل آینده را به نمایش گذاشته است.

تویوتا i-Road به جنگ ترافیک می‌رود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش «عصرخودرو» ، تویوتا برای نشان دادن توانایی‌های خودروی سه‌چرخ برقی خود، i-Road را در شهر گرنوبل فرانسه در اختیار عموم گذاشته است تا آن‌ها بتوانند از طریق سیستم کرایه خودرو، از این محصول کاربردی تویوتا استفاده کنند.
    برخلاف ظاهر عجیب و غریب و تخیلی ظاهری این خودرو، داخل i-Roadبسیار ساده و معمولی است و درست مانند تمام خودروهای چهار چرخ دیگر عمل می‌کند هرچند عملکرد این خودرو کاملا متفاوت است. با چرخش فرمان به چپ یا راست، کل خودرو خم می‌شود درست مثل کاری که اسکیت‌بازان سرعت انجام داده و سعی می‌کنند در هنگام تغییر جهت، وزن خود را هر چه بیشتر به گوشه‌ای منتقل کنند که به آن سمت در حال پیچیدن هستند. البته برخلاف آن‌ها، رانندگان  i-Roadلازم نیست نگران چپ کردن باشند چراکه این خودرو با کمک ژیروسکوپ و حسگرهای اینرسی تعبیه شده در آن میزان مجاز کج شدن بدنه را به‌صورت خودکار محاسبه کرده و بر اساس آن، سیستم تعلیق با کم کردن ارتفاع خودرو در یک سمت و زیاد کردن ارتفاع در سمت دیگر این میزان کجی را در هنگام پیچیدن ایجاد می‌کند.

    فرض کنید تمام خیابان‌ها پر شود از  i-Roadها؛ در این صورت ترافیک و آلودگی ناپدید می‌شوند و سکوتی آرامش بخشی در نبود صدای موتورهای بنزینی بر شهر حکم‌فرما خواهد شد. این دقیقا چیزی است که در گرنوبل امتحان می‌کنند. شما می‌توانید با 3 یورو برای 15 دقیقه i-Road  را اجاره کنید و بعد از آن هم هر 15 دقیقه، یک یوروی ناقابل از شما می‌گیرند. متاسفانه i-Roadهنوز در حد یک طرح مفهومی است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد این خودروها در خیابان باشیم اما تویوتا گفته است که به پیشبرد برنامه i-Road  متعهد است. با این حساب باید به دیدن این خودرو امیدوار بود.

    برای آشنایی بیشتر با محصولات تویوتا در ایران به وبسایت arita.irtoya.com مراجعه کنید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو