فونیکسریمکسبهتام

هشدار آبگرفتگی معابر برای ۵ استان

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز

عصر خودرو- از امروز بعد از ظهر سامانه بارشی فعالی وارد کشور می‌شود که همین سامانه موجب بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و اردبیل می‌شود.

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سازمان هواشناسی اعلام کرد که با استقرار جریان‌های گرم و مرطوب از عرض‌های جنوبی و ورود زبانه پرفشار سطح زمین از عرض‌های شمالی و گذر تدریجی امواج تراز میانی جو از روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور تقویت شده و گستره بارش، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب غرب کشور را نیز فرا می گیرد.

    از روز چهارشنبه با تقویت زبانه پرفشار در نیمه شمالی و از سوی دیگر تقویت جریان‌های گرم و مرطوب درغرب و جنوب غرب کشور، بر شدت بارش‌ها درنیمه غربی کشور افزوده خواهد شد.

    همچنین نقشه‌های آینده‌نگری بیانگر ماندگاری و تقویت الگوی جو ناپایدار فوق بر روی مناطق غربی، دامنه‌های البرز و سواحل شمال کشور تا اوایل هفته آینده است.

    با توجه به پیش بینی بارش شدید باران در غرب و شمال غرب کشور در برخی ساعات که همراه با تقویت ابرهای همرفتی و وقوع بارش‌های تندری (رگبار باران و رعدوبرق)، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، وقوع شرایط لغزندگی در جاده‌ها و مه آلود بودن جاده‌های کوهستانی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، شمال کرمانشاه و شمال اردبیل رخ می‌دهد.

    همچنین احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان این که در روز دوشنبه در اکثر نقاط کشور جوی آرام، همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است، افزود: این افزایش دما در سواحل دریای خزر قابل توجه است.

    وی در خصوص سامانه بارشی فعالی که امروز بعدازظهر وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این سامانه دوشنبه بعدازظهر از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر موجب ابرناکی، بارش باران و گاهی رعد و برق شود.

    این مسئول با اشاره به کاهش نسبی و تدریجی دما از روز چهارشنبه، بیان کرد: در این مدت به طور میانگین در نیمه شمالی کشور کاهش حدود ده درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود که در مناطق کوهستانی بارش به صورت برف خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو