فونیکسریمکسبهتام

لحظه شماری اسکانیا برای بازگشت به جاده‌های ایران

عصر خودرو- بزرگترین شرکتها و بانکهای سوئد از جمله شرکت مخابراتی اریکسون و شرکت کامیون و اتوبوس سازی اسکانیا در صورت برداشته شدن تحریمهای اقتصادی، خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند.

لحظه شماری اسکانیا برای بازگشت به جاده‌های ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هانس آکه دانیلسون، سخنگوی اسکانیا در مصاحبه تلفنی با بلومبرگ اظهار کرد: ما آماده سرمایه گذاری در ایران هستیم و اگر تحریمها برداشته شوند، ایران می‌تواند بازار مهمی برای اسکانیا شود.

    کارین هالستان، سخنگوی اریکسون هم در ایمیلی به بلومبرگ اعلام کرد این شرکت به مدت بیش از 100 سال مشتریانی در ایران داشته است و در پی توافق هسته ای میان ایران و قدرتهای جهان، تحولات را تحت نظر داشته و قصد دارد به بررسی فرصتهای جدید در این کشور بپردازد.

    از زمان امضای توافق هسته ای ماه ژوییه که زمینه را برای برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه ایران فراهم کرده است، حداقل 10 هیات تجاری اروپایی از فرانسه، آلمان، ایتالیا و کشورهای دیگر این منطقه به تهران سفر کرده اند.

    به گفته ییلوا برگ، مدیرعامل گروه لابی "بیزنس سوئدن"، شرکتهای چندملیتی سوئدی فرصتهایی را در بخش بهداشت و درمان، حمل و نقل، زیرساخت، فناوری و انرژی می‌بینند.

    وی که در یک کنفرانس سرمایه گذاری در دوبی حضور داشت، خاطرنشان کرد پیش از اینکه تحریمها وضع شوند، ایران سالهای بسیاری بازار صادرات بزرگی برای سوئد بود و همه شرکتهای چندملیتی بزرگ در سوئد علاقمند هستند هر چه زودتر فعالیت در این کشور را آغاز کنند.

    نمایندگان این شرکتها سرگرم برنامه ریزی برای سفر به ایران در ماه دسامبر هستند تا به ارزیابی چشم اندازهای موجود بپردازند.

    حدود 200 سرمایه گذار سوئدی هفته گذشته در کنفرانسی در دوبی شرکت کردند تا به بررسی فرصتهای کنونی در کشورهای منطقه از جمله ایران بپردازند.

    به گفته سخنگوی اسکانیا، پنج یا شش سال قبل ایران یکی از پنج بازار بزرگ اسکانیا برای اتوبوس بود و در حال حاضر هم تقاضای بالایی دارد اما اگر تحریمها برداشته شوند احتمالا اندکی زمان خواهد برد تا این تقاضا احیا شود.

    پیتر تیلر، سفیر سوئد در تهران هم در این باره گفت: شماری از نماینده‌های شرکت‌های سوئدی از جمله سرمایه گذاران ایرانی مقیم این کشور به تهران سفر کرده اند و تیلر هم میان شرکتهای سوئدی با همتایان ایرانی‌شان ارتباط فراهم می‌کند و فضای سیاسی و اقتصادی را توضیح می‌دهد.

    طبق اعلام "بیزنس سوئدن"، صادرات سوئد به ایران در سال 2005 به 7.9 میلیارد کرون (951 میلیون دلار) بالغ شد اما در سال 2012 پس از تشدید تحریمها، 83 درصد کاهش یافت.

    به گفته دانیل لورنزون، نایب رییس و مدیر مشتری روابط بانکی در "بانک سوئد"، صادرات سوئد به ایران در صورت برداشته شدن تحریمها می‌تواند هفت برابر افزایش پیدا کند.

    وی در ادامه افزود: ما می‌توانیم به جای استفاده از واسطه ای مانند دوبی، به تجارت مستقیم با ایران بپردازیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو