فونیکسریمکسبهتام

چه میزان نیرو و عملکرد برای یک خودرو کافی است؟

عصر خودرو- میانگین نیروی پیشرانه خودروهای اسپرت بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار است و خودروهای سوپراسپرت توان تولیدی بیش از ۶۰۰ اسب بخار دارند.

چه میزان نیرو و عملکرد برای یک خودرو کافی است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران،  در چشم انداز فعلی بازار خودرو عرضه مدل هایی هرچه قدرتمندتر را شاهد خواهیم بود. نسل جدید تویوتا کمری شش سیلندر در حال حاضر از برخی خودروهای اسپرت دهه 70 میلادی سریع‌تر است. میانگین نیروی پیشرانه خودروهای اسپرت بین 300 تا 400 اسب بخار است و خودروهای سوپراسپرت توان تولیدی بیش از 600 اسب بخار دارند.

    حتی خودروهایی همچون بوگاتی ویرون، فراری لافراری، پورشه 918، مک لارن پی1 و کوئنیگزگ وان:1 در دسترس هستند که پیشرانه هایی با توان تولید بیش از یک هزار اسب بخار نیرو در اختیار دارند. بیشینه سرعت بوگاتی ویرون برابر با 418 کیلومتر در ساعت است و صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را زیر سه ثانیه پر می کند.

    بدون تردید، توان و عملکرد خودروهای امروز پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده اما این روند تا به کی می تواند ادامه یابد؟

    "فرانک ون میل"، رئیس بخش ام شرکت ب‌ام‌و به تازگی از عرضه نسل جدید مدل ام5 با سیستم چهار چرخ متحرک خبر داده زیرا پیشرانه این خودرو توانایی تولید بیش از 600 اسب بخار نیرو را دارد. اما در شرایطی که ام5 فعلی می تواند در کمتر از چهار ثانیه سرعت خود را از صفر به 94 کیلومتر در ساعت برساند چه میزان دیگر باید سریع‌تر عمل کند؟ بدون تردید، شرکت های خودروساز در حال رقابت با یکدیگر هستند و روزنامه نگاران با مانور روی آمار و ارقام بر آتش رقابت می افزایند اما چه زمانی شاهد متوقف شدن چنین جریانی خواهیم بود؟

    به طور معمول، خودروهای عملکرد بالا در جهان بدون در نظر گرفتن قیمت مسیر را برای خودروهایی با کارایی بالا و برچسب قیمت ارزان‌تر هموار می کنند. در نتیجه، تنها مساله زمان مطرح است تا شاهد این باشیم که یک پورشه 911 عادی شتاب اولیه کمتر از سه ثانیه داشته باشد. پس آیا سرانجام شاهد معرفی ابرخوردوهایی با شتاب اولیه کمتر از دو ثانیه خواهیم بود؟ پاسخ این پرسش نیز مثبت است. از سوی دیگر، دستیابی به بیشینه سرعت 480 کیلومتر در ساعت نیز هدفی واقع گرایانه خواهد بود. پس رقابت همچنان ادامه خواهد داشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو