فونیکسریمکسبهتام

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

دولت در ارایه تسهیلات خرید خودرو هوشمندانه عمل کرده است

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که دولت، هوشمندانه روش خوبی را در ارایه تسهیلاتی مانند خرید کالا یا صنایع خودرویی انتخاب کرده است، گفت: به نظر می‌رسد در این شرایط اقتصادی بهتر است حجم نقدینگی به‌طور متعادل وارد نظام اقتصادی کشور شود.

دولت در ارایه تسهیلات خرید خودرو هوشمندانه عمل کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، غلامعلی جعفرزاده درباره بسته اقتصادی دولت اظهار کرد: این که دولت در خرید کالا و صنایع خودرو در گام اول تسهیلاتی را پرداخت کند، به نظر می‌رسد هوشمندانه روش خوبی را انتخاب کرده است و باید منتظر بود که نتایج گام اول احصاء و ارایه شود تا وارد گام دوم شویم.

    وی یادآور شد: پیش از این، ایراد وارد بود که از سیاست‌های سخت انقباضی پرهیز شود زیرا این سیاست‌ها کشور را دچار مشکل می‌کند، البته سیاست‌های انبساطی پولی هم کشور را با مشکل رو به رو می‌کند، اما با چنین سیاست‌هایی حجم نقدینگی و به تبع آن تورم افزایش می‌یابد و سفته بازی و دلالی هم زیاد می‌شود.

    نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: معتقدم سیاست‌های انقباضی و انبساطی نباید وجود داشته باشد، بلکه در این زمینه رویه معتدل باید در پیش گرفته شود، زیرا اگر بانک‌ها پول برای تولید یا هر مشکل اضطراری مردم تزریق نکنند و وام نپردازند، تمام سرشاخه‌های پول بسته می‌شود و این خیلی مطلوب نیست، از طرفی اگر کسی بخواهد وام بگیرد و بعد سفته بازی کند، این هم کار اشتباهی است.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: باید به طور متعادل حجم نقدینگی را به گونه‌ای که اقتصاد هم دچار خشکی نشود، وارد نظام اقتصادی کشور کرد.

    وی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات نیز اظهار کرد: این مساله به حالت دستوری نگران‌کننده است و عملی نیست، در ماده 85 قانون برنامه پنجم نیز در نظر گرفته شده که چگونه به صورت شناور این کار انجام شود، اما اگر به صورت دستوری باشد، نگران‌کننده خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو