فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران:

نسخه تاریخ گذشته برای آلودگی هوا را نمی‌پذیریم

عصر خودرو : طرح کنترل آلودگی هوای تهران با عنوان «طرح کاهش» قرار نیست به عرصه‌ای برای تقابل و مجادله تبدیل شود، بلکه این طرح باید زمینه‌ای برای هماهنگی و همدلی در زمینه کاستن از آلودگی هوای تهران در قالب سازوکاری علمی فراهم کند.

نسخه تاریخ گذشته برای آلودگی هوا را نمی‌پذیریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، سید جعفر تشکری‌هاشمی گفت بنای ما در طرح کاهش این است که ذی‌نفعان آن از دستگاه‌های دست‌اندرکار گرفته شود تا مردم و رسانه‌ها در قالب مباحث علمی و توضیحات شفاف کارشناسی درباره این طرح آشنایی و اشراف کامل پیدا کنند و نسبت به لزوم اجرای آن متقاعد شوند.
    درباره طرح کاهش، همه اطلاعات و مستندات لازم را برای رفع ابهامات در اختیار وزارت کشور و پلیس قرار خواهیم داد و از سر تکلیف، تلاش خواهیم کرد تا تمام دستگاه‌های ذی‌نفع را به‌طور کامل، اقناع و نکات مبهم را برطرف کنیم تا با اعتماد و اطمینان کامل، در اجرای طرح مشارکت کنند و در این مسیر، از پیشنهادهای سازنده استقبال می‌کنیم. در این میان، نکته‌ای که به‌طور کامل روشن است، این است که از ادامه وضع موجود، به هیچ عنوان استقبال نکرده و آن را تحمل نخواهیم کرد. اینکه سرنوشت مردم تهران و سلامتی 9میلیون شهروند ساکن در این کلانشهر را به تجویز نسخه‌ها و مصرف داروهایی که تاریخ آنها گذشته، گره بزنیم به هیچ‌وجه نخواهیم پذیرفت.
    زمان اینکه به خاطر آلودگی هوا، مدارس و اداره‌ها را تعطیل کنیم، گذشته و به جای تعطیلی شهر، باید بساط چنین طرح‌های پرهزینه و کم‌بازدهی را تعطیل کنیم و باید به جای چنین شیوه‌هایی که تاریخ مصرف آنها سپری شده، روش‌هایی که از نظر علمی اثربخشی آنها اثبات شده را جایگزین کنیم.
    تا زمانی که آلودگی به طور کامل راه تنفس مردم پایتخت را مسدود نکرده، باید دست به کار شویم. تا چند هفته دیگر آلودگی هوای تهران به‌دلیل وقوع پدیده اینورژن یا وارونگی دما تشدید خواهد شد و باید سعی کنیم با مجموعه اقداماتی و با همکاری و هماهنگی بین وزارت کشور، پلیس و مدیریت شهری کارها را پیش ببریم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط