فونیکسریمکسبهتام

رسوایی بزرگ فولکس واگن (۳۵)

فولکس واگن مدیر ضدفساد استخدام کرد

عصر خودرو- فولکس واگن برای پاکسازی رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا، یک مدیر ضدفساد از شرکت رقیبش دایملر را استخدام می‌کند.

فولکس واگن مدیر ضدفساد استخدام کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این خودروساز آلمانی اعلام کرد کریستین هوهمان دنهاردت، را به عنوان مدیر در مدیریت ارشد خود بکار می‌گیرد و وظیفه این وکیل رسیدگی به امور حقوقی و یکپارچگی خواهد بود. وی از اول ژانویه مشغول به کار می‌شود.

    هوهمان دنهاردت 65 سله پیش از اینکه برای دایملر کار کند، به عنوان قاضی در دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان خدمت کرده بود و وزیر دادگستری در ایالت هس این کشور بود.

    دایملر در جهت اداره خوب شرکتهای بزرگ، موافقتش را برای پایان قرارداد وی اعلام کرد. انتصاب مدیری برای نظارت و مدیریت مسائل داخلی شرکت که در چارچوب قوانین رگولاتوری باشند، اقدامی بود که برای نخستین بار توسط دایملر و زیمنس پس از رسوایی رشوه در این شرکتها انجام گرفت.

    شرکتهای آلمانی توسط هیات مدیره ای متشکل از مدیران ارشدی مانند مدیرعامل و مدیر مالی اداره می‌شوند.

    مقامات آمریکایی می‌گویند فولکس واگن موتورهای دیزلی 482 هزار خودرو در آمریکا را به شکلی برنامه ریزی کرده تا در زمان انجام تستهای آلایندگی، میزان آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان دهند. این شرکت برای 2.4 میلیون خودرو مدل سال 2009 تا 2015 در آلمان و 8.5 میلیون خودرو در اروپا که مجهز به این نرم افزار هستند، فراخوان داده است.

    انتصاب این مدیر در شرایطی انجام گرفت که فولکس واگن اعلام کرد فروش جهانی همه برندهای این شرکت که شامل آئودی، سیت و اسکودا هستند، در سپتامبر 1.5 درصد کاهش یافت و به 885 هزار و 300 دستگاه رسید. فروش برند فولکس واگن چهار درصد کاهش یافت و به 513 هزار و 500 دستگاه رسید.

    با اینهمه پیامد این رسوایی بر فروش سپتامبر این خودروساز محدود بود زیرا تقلب فولکس واگن در 18 سپتامبر افشا شد.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دادستانهای آلمانی که سرگرم تحقیقات درباره استفاده فولکس واگن از این نرم افزار هستند، اعلام کرده اند گروه ویژه ای از کارآگاهان را برای ارزیابی انبوه اطلاعاتی که از این خودروساز جمع آوری کرده اند، مامور کرده اند.

    در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی دادستانهای آلمان نوشت: کمتر از 10 مظنون در ارتباط با رسوایی تقلب فولکس واگن به عنوان مغز متفکر این کلاهبرداری شناسایی شده اند.

    ماتیاس مولر، مدیرعامل جدید فولکس واگن هفته گذشته اظهار کرده بود چهار کارمند این شرکت شامل سه مدیر مسئول طراحی موتور در مراحل مختلف از کار معلق شده اند.

    مطبوعات آلمان گزارش کرده اند دو نفر از این مدیران اولریش هاکنبرگ، مدیر توسعه برند آئودی و ولفگانگ هاتس، همتایش در برند لوکس پورشه هستند اما فولکس واگن حاضر به تایید این اطلاعات نشده است.

    علاوه بر دادستانهای آلمان، فولکس واگن به طور جداگانه سرگرم تحقیقات داخلی بوده و یک شرکت حقوقی آمریکایی را برای کمک استخدام کرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم