فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو:

خودروسازان موافق خروج شورای رقابت از نرخ گذاری خودرو هستند

عصر خودرو : با وجود ۴ تا ۵ خودروساز سواری و ۳۶ خودروساز تجاری و غیره و انواع خودروهای اروپایی و کره ای و چینی در بازار نمی توان گفت این بازار انحصاری است .

خودروسازان موافق خروج شورای رقابت از نرخ گذاری خودرو هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، آرش محبی نژاد در خصوص خروج شورای رقابت از موضوع نرخ گذاری خودرو اظهار داشت: قیمت گذاری دستوری به نوعی کیفیت دستوری را به همراه دارد و طی 4 سال گذشته که شورای رقابت تعیین کننده قیمت خودرو بود شاهد مشکلات گوناگون در این عرصه بودیم.

    وی ادامه داد: قیمت گذاری منطقی خودرو در حاشیه بازار فضا را کاملا رقابتی می کند و مردم در نهایت تعیین کننده کیفیت خودرو خواهند بود.

    محبی نژاد تصریح کرد: پس از تحریم خودرو از سوی غرب و زمانی که نرخ گذاری خودرو از سوی شورای رقابت صورت گرفت مبنای نرخ گذاری ارز مبادله ای تعیین شد در صورتی که هیچ قطعه سازی قطعات خود را با ارز مبادله ای وارد نکرد و حتی با ارز مرجع دارو نیز اقدام به واردات خودرو شد!

    وی با بیان اینکه این شورا در اتفاقات محیطی هیچ سرعت عملی نداشت گفت: ضرورت داشت پس از تحریم ها عکس العمل ضربتی در بحث قیمت گذاری خودرو صورت می گرفت که متاسفانه اینگونه نشد!

    دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه خودرو انحصاری نیست افزود: با وجود 4 تا 5 خودروساز سواری و 36 خودروساز تجاری و غیره و انواع خودروهای اروپایی و کره ای و چینی در بازار نمی توان گفت این بازار انحصاری است .

    محبی نژاد با اشاره به دغدغه سرمایه گذاران خارجی در حوزه خودرو خاطر نشان کرد: یکی از موانع سرمایه گذاران خارجی نرخ گذاری خودرو از سوی  شورای رقابت بود زیرا به نوعی اختیار را از سرمایه گذاران سلب می کرد اما با خروج شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو این مانع نیز برداشته خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو