فونیکسریمکسبهتام

رونمایی کراس اوور جدید ولوو تا سه سال آینده

عصر خودرو: ولوو قرار است یک مدل کراس اوور کامپکت به نام "ایکس سی ۴۰" را در اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی کند.

رونمایی کراس اوور جدید ولوو تا سه سال آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هاکان ساموئل‌سون، مدیرعامل ولوو اظهار کرد عرضه کراس اوور کامپکت یکی از اولویتهای این خودروساز است اما حاضر به تایید نام مدل یا زمان عرضه آن نشد.

    ولوو تایید کرده است که کارخانه اش در گنت بلژیک با استفاده از پلتفرم جدید "معماری ماژولار کامپکت" این شرکت، مدل‌هایی را خواهد ساخت و بمحض معرفی شدن این پلتفرم، شمار مدلهای کامپکت را که در حاضر شامل "وی 40" و "وی 40 کراس کانتری" هستند، گسترش خواهد داد.

    ولوو برای آماده کردن کارخانه گنت برای تولید مدل‌ها مبتنی بر "معماری ماژولار کامپکت"، 200 میلیون یوور در این کارخانه سرمایه گذاری می‌کند.

    طبق گزارش اتوموتیو نیوز اروپا، ولوو در حال حاضر مدلهای "ولوو اس 60"، "وی 40"، "وی 40 کراس کانتری" و "ایکس سی 60" را در گنت تولید می‌کند.

    مدل "اس 60" سابق بر این در کارخانه این خودروساز در تورسلاندای سوئد ساخته می‌شد اما تولید این سدان ماه گذشته به دلیل نیاز این خودروساز به ظرفیت برای تولید "ایکس سی 90" متوقف شد.

    ولوو هفته گذشته اظهار کرد نسل دوم شاسی بلند پرچمدار این شرکت بیش از 65 هزار دستگاه سفارش جهانی داشته که بهتر از رقم 50 هزار دستگاه مورد پیش بینی برای امسال بوده است.

    به گفته منابع آگاه، "ایکس سی 40" نخستین مدل ولوو خواهد بود که از پلتفرم "معماری ماژولار کامپکت" استفاده می‌کند و نسل جدید "وی 40" و "وی 40 کراس کانتری" در سال 2019 استفاده از این معماری را آغاز خواهند کرد.

    ولوو که در سال 2010 توسط شرکت ژیجیانگ هولدینگ از فورد خریداری شد، این پلتفرم را با همکاری برند جیلی اتوی چین طراحی کرده است.

    مدیرعامل ولوو اوایل امسال به رویترز گفته بود فروش خودروهای کامپکت ولوو کمتر از آن بوده که سودآور باشد و این خودروساز به شریکی نیاز دارد که بتواند در هزینه‌های طراحی و تولید یک مدل رقابتی سهیم شود.

    مدیر خرید و تولید ولوو هم در مصاحبه ای بر مزایای شراکت با جیلی تاکید کرده بود.

    کارخانه ولوو در چنگدوی چین هم خودروهای مبتنی بر پلتفرم جدید را تولید خواهد کرد.

    ولوو امسال در سطح جهانی 500 هزار خودرو خواهد فروخت و قصد دارد فروش جهانی خود را تا سال 2020 به میزان 60 درصد افزایش دهد. ساموئل‌سون اظهار کرده است 500 هزار دستگاه آینده مطمئنی برای ما فراهم نمی‌کند اما رقم 800 هزار مناسب خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو